beemer fighter deeeeeeeel 3.....

vandaag de connectie tussen supercharger en blok gemaakt. best wel een appart gebeuren geworden. *O* :P

full
 
Pakt die intercooler zo genoeg koeling (achter je been/ weglopend van de directe rijwind?) Of ga je er geforceerde koeling achterzetten met een paar ventilatortjes ? Geloof ergens gelezen een test gelezen te hebben dat er door zuigen dan beter werkt dan er door blazen.

Erg vet gemaakt overigens.
 
Laatst bewerkt:
Pakt die intercooler zo genoeg koeling (achter je been/ weglopend van de directe rijwind?) Of ga je er geforceerde koeling achterzetten met een paar ventilatortjes ? Geloof ergens gelezen een test gelezen te hebben dat er door zuigen dan beter werkt dan er door blazen.

Erg vet gemaakt overigens.

waarschijnlijk komt er een happer op, maar fan's zou ook nog kunnen idd.
 
Het laswerk gaat je steeds beter af *D
Ik vraag me af hoeveel graden de luchttemperatuur daalt door zo'n intercooler.
 
ik heb geen idee hoeveel de temperatuur daalt, maar alle kleine beetjes helpen.
Ik hoop dat ie je koelend meer oplevert dan de druk die je erdoor verliest (of ga je hogere boost draaien ter compensatie ?), anders is ie vooral mooi gemaakt :+
Had je de air temp na charger wel al eens gemeten ?
 
Laatst bewerkt:
neuj, die is sterk genoeg denk ik hoor. :P
Die ziet er zeker sterk genoeg uit :} ik dacht misschien moet je hem nu wat langer maken qua wielbasis.
Maar dat zal wel lastig zijn met deze (cardan)aandrijving. :? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ie je koelend meer oplevert dan de druk die je erdoor verliest (of ga je hogere boost draaien ter compensatie ?), anders is ie vooral mooi gemaakt :+
Had je de air temp na charger wel al eens gemeten ?

toerental van de supercharger gaat nog 1700 toeren omhoog, en ga de charger nog aanpassen zodat hij meer flow heeft.....dus sowieso meer boost. ;)

reed afgelopen jaar met 0.75 bar overdruk.

we hebben op de testbank de temp wel gemeten, die was 65 graden in het plenum.
 
toerental van de supercharger gaat nog 1700 toeren omhoog, en ga de charger nog aanpassen zodat hij meer flow heeft.....dus sowieso meer boost. ;)

reed afgelopen jaar met 0.75 bar overdruk.

we hebben op de testbank de temp wel gemeten, die was 65 graden in het plenum.

Check, dat klinkt als een plan.

Ben eigenlijk wel benieuwd als je hem straks op de testbank hebt, hoeveel verschil je gaat merken als je de situatie laat zoals nu, of als je dan ff tijdelijk een dikke fan op de intercooler zet.

Na opwarmen van alles zal je intercooler rendement ook langzaam droppen, maar daar heb je bij speedwheeliën niet zoveel last van, zijn maar kort stints, me dunkt.
 
Check, dat klinkt als een plan.

Ben eigenlijk wel benieuwd als je hem straks op de testbank hebt, hoeveel verschil je gaat merken als je de situatie laat zoals nu, of als je dan ff tijdelijk een dikke fan op de intercooler zet.

Na opwarmen van alles zal je intercooler rendement ook langzaam droppen, maar daar heb je bij speedwheeliën niet zoveel last van, zijn maar kort stints, me dunkt.

ja een run duurt rond de 25 sec afhankelijk van hoe snel de bike is natuurlijk, dus valt wel mee.

ik bouw de bike meteen zoals ik hem dit jaar wil rijden. andere nokkenassen, en deze setup qua inlaat...uitlaatbochten verlengen.
ik heb niet zo'n zin om te veel op de testbank te proberen. ;)
 
de motor maar eens buiten in de open ruimte gezet om te zien hoe het er als geheel uitziet. :P
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan