beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Zou ook zeker de ECU afkoppelen,die houden ook niet echt van hoge lasspanningen. :X
 
ik las altijd gewoon met of zonder dat er dingen aangesloten zijn. nog nooit problemen mee gehad....al is het waarschijnlijk wel beter om de accu ff af te koppelen. :P

je ontkomt er niet aan om de bochten veel van de motor af te moeten halen. meestal zaag ik bv 8 segmenten en hecht die aan elkaar, en ga dan verder stap voor stap....steeds een aantal stukken aan elkaar en weer verder.
vooral met deze pijp heb ik veel moeten demonteren, omdat hij zo dicht langs alles loopt.
 
Bij lassen aan de motor koppel ik iig de accu en de CDI/ECU af :Y is 10 seconden werk en kan een hoop dure ellende schelen :9 weet niet of bobines/relais/spanningsregelaar/etc er nog gevoelig voor zijn, nooit iets over gelezen eigenlijk :9
 
collector en stuk pijp naar beneden ook fertsig.

voor degene die niet weten hoe een collector te maken......2 pijpen "bochten of recht" gedeeltelijk afslijpen zodat ze netjes in elkaar passen. daarna afslijpen zodat je een ovaal gedeelte overhoud dat dezelfde maat heeft als de grotere pijp die er ovaal gedrukt tegenaan komt.

full
 
hoe krijg je dat laatste stukje collector gelast waar die 2 pijpen zo ontzettend dicht op elkaar zitten? door laten vloeien? elektrode ver uitsteken en veel argongas erop? vanaf de binnenkant?
 
electrode idd ver uit laten steken en dan vloeien. soms beetje bijvoegen nog. belangrijkste is dat alles netjes pas op elkaar zit. voordeel van rvs is dat het naar elkaar toe trekt als de las afkoelt.....dus al zou je dat laatste stuk niet kunnen lassen is het meestal wel dicht. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan