het grote gpx600r mysterie

guitarfreak

Die hard MF'er
30 nov 2013
296
0
leuth
Hoi mensen,
Hier was ik weer eens,Ik heb weer(nog steeds) problemen.
De motor loopt als een zonnetje tenminste 10 minuten,dan gaat ie bokken-stotteren inhouden alsof ie op 2/3 pitten loopt,(of toch gen benzne)
3 minuten later is alles weer prima en kan ik de hele dag rijden.
het lijkt wel dat als de motor bijna op bedrijfstemp. is dat er iets gebeurd met of benzine of de vonken toevoer,

dus ik de carbs ultra laten reinigen - geen verbetering
inpuls meter verwisseld - geen verbetering
bobinnes geprobeerd van de gpz (pasten eigenlijk niet maar hij liep erop maar naar ongeveer 10 minuten bokken,dus geen verbetering
cdi verwisseld geen verbetering

iemand nog een idee???? ik nie meer

greetzzzz
Rob
 
Even een ''brainwave''
Ik heb er een benzine filter tussen zitten, zou dat ervoor kunnen zorgen dat er niet genoeg benzine in de carbs komt??zoiets van de motor wordt warm en dan tja ik weet het niet.........
 
Als origineel is dan kan je een nieuwe erin zetten. Als het niet origineel is dan zou ik hem eruit halen. Heb ook een tijdje op mijn gpz500 een extra filter erbij gehad maar dat zorgde voor benzine tekort boven de 5000 toeren
 
Als origineel is dan kan je een nieuwe erin zetten. Als het niet origineel is dan zou ik hem eruit halen. Heb ook een tijdje op mijn gpz500 een extra filter erbij gehad maar dat zorgde voor benzine tekort boven de 5000 toeren

Heb de filter ertussen uit gehaald zo straks ff testen

wat waren de symtomen toen je die filter ertussen had als ik vragen mag???
greetzzz
rob
 
Zou eerst het probleem pinpointen. Motor warm laten worden (zonder tank). Als ie dan weer op 2/3 poten loopt, checken of je vonken hebt. Zo ja, dan weet je dat je een probleem hebt met de benzinetoevoer (verwacht het niet). Zo nee, dan electra doormeten, bougiedop, bobine, HAL-sensor. Succes ermee
 
Zou eerst het probleem pinpointen. Motor warm laten worden (zonder tank). Als ie dan weer op 2/3 poten loopt, checken of je vonken hebt. Zo ja, dan weet je dat je een probleem hebt met de benzinetoevoer (verwacht het niet). Zo nee, dan electra doormeten, bougiedop, bobine, HAL-sensor. Succes ermee

bobbines incl kabels en doppen verwisseld ook de cdi en pulsgever al omgewisseld dat had geen effect

snap het nie......
 
We wachten af :)

nee nog steeds klote gvd.....

ik rij 70 ze valt dood we rollen 2a 300 meter daarna een knal en ze loopt weer, maar alsof ze geen vermogen meer heeft. Paar 100 meter rollen we zo verder, dan pikt ze op alsof ze een duwtje in de rug krijgt en alles is weer prima, kan dan uren rondrijden......

snap er nix van
 
Ik bedoel niet onderstaande maar daadwerkelijk controleren of je vonk hebt op alle 4 de bougies wanneer de symptomen zich voordoen!

Verder zou je de zekeringkast eens kunnen uitwisselen, is ook een verdachte bij dit soort problemen...

bobbines incl kabels en doppen verwisseld ook de cdi en pulsgever al omgewisseld dat had geen effect

snap het nie......
 
Ik bedoel niet onderstaande maar daadwerkelijk controleren of je vonk hebt op alle 4 de bougies wanneer de symptomen zich voordoen!

Verder zou je de zekeringkast eens kunnen uitwisselen, is ook een verdachte bij dit soort problemen...

sorry ben slecht van begrip, maar is het verwisselen van de onderdelen die voor de vonken zorgen niet hetzelfde?

zal vandaag een lange benzine en vacuum slang halen om de tank omhoog te halen, dan eens kijken als het zich voordoet
wat er gebeurd als ik de bougie doppen eraf trek.Neem aan dat je het zo bedoeld??

greetzzz
Rob
 
Ik had nog een gedachte,zou het kunnen zijn dat omdat de mijne van 1988 is en de inpulsmeter cdi van een ander bouwjaar, dat het misschien daarom niet wil werken

lijkt dat plausibel of toch niet
 
Tank los halen, motor laten lopen tot probleem zich voordoet dan Bougiedop los trekken, losse bougie erin en massa maken op bijv het blok/kleppendeksel. Alle 4 de bougies checken. Als je vonk hebt en er zit voldoende benzine in de carburateur dan zit in de laatste de oplossing voor je problemen. Heb je op bougie 1+4 of 2+3 geen vonk, bobineprobleem (zal wel niet aangezien je deze al gewisseld hebt).

Zelf giet ik regelmatig benzine via een spuitfles in de benzineslang die naar de carburateur loopt, zodat f vlotterkamers vol genoeg blijven zodat de motor blijft lopen.
 
Het klinkt bijna als het probleem wat im had met mijn toenmalige GPX600.

Bij mij was het wel degelijk een cilinder die niet mee deed.
Een van de bougies kon geen sterke vonk maken.
Wat dus dat inhouden en dan weer oppakken veroorzaakte.

Is het inhouden en ineens weer oppakken ook bij bepaalde toerentallen?
En kakt die zodra je een dot gas geeft helemaal in?
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt bijna als het probleem wat im had met mijn toenmalige GPX600.

Bij mij was het wel degelijk een cilinder die niet mee deed.
Een van de bougies kon geen sterke vonk maken.
Wat dus dat inhouden en dan weer oppakken veroorzaakte.

Is het inhouden en ineens weer oppakken ook bij bepaalde toerentallen?
En kakt die zodra je een dot gas geeft helemaal in?

nee het gebeurd ook al sta ik voor het stoplicht of rij ik 100 km maakt niet uit
altijd bijna al die op bedrijfstemp komt

en ja zolang die dan aan bokken is hoef je niet aan het gas te komen dan kakt ie inderdaad in maar een minuut later is alles weer prima
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan