MF Weekend pre-aftermeet toer Gorges Du Verdon / Andorra

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.499
182
Oss
Ik wil de week voor Hét MF Motorweekend 2014 - Aftermeet Vianden een toertje maken. Ik zit te denken aan Pyreneeën, route Napoleon, langs de Gorges du Verdon en dan door naar Andorra. Echt wel een veel rijden rit. Grofweg denk ik dit:

  • zaterdag
    Maastricht - Grenoble, ca 800 km, veel grote weg pakken
  • Zondag
    Grenoble - Castellane, ca 300 km door de Gorges de Verdon
  • Maandag
    Castellane - Montpelleir, ca 300 km, deel langs kust [1]
  • Dinsdag
    Montpellier - Andorra, ca 300 km
  • Woensdag
    beetje toeren regio Andorra / rustdag
  • Donderdag
    Andorra - Millau ca 300 km
  • Vrijdag
    Millau - Bourg-en-Bresse, ca 400 km
  • Zaterdag
    Bourg-en-Bresse - Vianden, ca 500 km

[1] is dat wel leuk? Of heel druk? Stedelijk?

Let wel; behalve het reisdoel Andorra komt alles net uit de dikke duim gezogen en is dus voor iedere discussie vatbaar. Belangrijk is natuurlijk wel Vianden; we moeten daar op zaterdag niet al te laat aankomen dus wellicht moet de route beter verdeeld worden over de dagen.

Ik zou het liefst met een groep van max 10 à 12 op pad gaan en het idee is om te gaan Kamperen. Wie niet wil kamperen loopt een hoop gezelligheid mis maar kan eventueel in een hotel gaan zitten. Toen we eerder de route-des-grandes-alpes deden was er ook iemand bij die steeds in een hotel ging en dat ging best.
 
En ik ben er zeker bij, maar dat wist je al ;)
Enige vraag is of ik vanuit Zuid-Frankrijk eerst terugga naar huis en vervolgens weer naar Maastricht rijd of dat ik vanuit Zuid-Frankrijk aansluit. Zie ik wel als de planning definitief wordt, als ik het zoals gezegd maar weet voor mijn vertrek naar Zuid-Frankrijk eind augustus.
 
Ik heb het eens in Google Maps gezet maar ik denk dat de afstand (Andorra) best wel eens een nekkenbreker kon worden. Het wordt echt wel km's stampen. En eigenlijk zou je op vrijdagavond in Vianden moeten zijn (iets met traditie *D )
 
Ik zou wel willen, maar de baas wil mij geloof ik ook nog zien dit jaar _O-
Beetje weinig verlof uren over helaas B| ;(
 
Als je in de buurt van Gorges du Verdon zit dan moet je eens kijken of je langs de
Gorges de Daluis kan rijden, dat is ook erg leuk om te zien
 
Gorges de Dades. In Marokko. Als je er dan toch bijna bent...

Erg mooi!


ha grapjas!

en als daar dan toch zijn, steken we meteen even door naar Victoria Falls, dat is dan ook nog maar een stukkie maar wel de moeite waard!
 
Ik heb het eens in Google Maps gezet maar ik denk dat de afstand (Andorra) best wel eens een nekkenbreker kon worden. Het wordt echt wel km's stampen. En eigenlijk zou je op vrijdagavond in Vianden moeten zijn (iets met traditie *D )

Ja het is best aanpakken, maar met een snelwegdag tot zeg Grenoble moet het met toerdagen van zo'n 300km te doen zijn. En inderdaad, eigenlijk moeten we er vrijdag weer zijn voor het Vianden weekend.... misschien de rustdag in Andorra inleveren? Rust hebben we op de motor ook al toch?

Anders een keer een routeplanmeeting houden, als het reisgezelschap wat duidelijker is?
 
Ik zal het thuis eens in de groep gooien... Vrij nemen is niet het grootste probleem.


Vergis je ook niet in de kosten :N

Motor een beurt, eventueel banden, benzine. Dan elke dag eten, camping enz.

Als ik dan uit ga van de RDGA in 2011 ga dan maar uit van €1200 tot €1500. :P En dan moet er niets geks gebeuren zoals een pechgevalletje :')
 
Vergis je ook niet in de kosten :N

Motor een beurt, eventueel banden, benzine. Dan elke dag eten, camping enz.

Als ik dan uit ga van de RDGA in 2011 ga dan maar uit van €1200 tot €1500. :P En dan moet er niets geks gebeuren zoals een pechgevalletje :')


Hum volgens mij waren we stukken minder kwijt hoor...

Onderhoud door rekenen aan een vakantie doe ik niet omdat gewoon bij veilig motorrijden hoort of je nu wel of niet op vakantie gaat.

campings 7 x 30 = 210
benzine a 1/15 = 250 (2000 km)
eten €30 perdag = 210

totaal 670 euro

Als ik kijk naar mijn uitgaven de vorige keer

Zat ik rond de 800 euro dus dat verschil zal het bier geweest zijn
 
Laatst bewerkt:
Hum volgens mij waren we stukken minder kwijt hoor...

Onderhoud door rekenen aan een vakantie doe ik niet omdat gewoon bij veilig motorrijden hoort of je nu wel of niet op vakantie gaat.

campings 7 x 30 = 210
benzine a 1/15 = 166 (2000 km)
eten €30 perdag = 210

totaal 570 euro

Als ik kijk naar mijn uitgaven de vorige keer

Zat ik rond de 800 euro dus dat verschil zal het bier geweest zijn

Waar kan ik zo goedkoop tanken?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan