Afstellen carburateur GN400 Suzuki

brugja

Die hard MF'er
17 sep 2011
265
72
Weet iemand of deze ook nog van buitenaf af te stellen is of kunnen alleen de sproeier( s) IN de carb vervangen worden? Oftewel moet het hele boeltje uit elkaar om afgesteld te worden?
 
ik heb een open luchtfilter geplaatst en een kortere uitlaat, hoofdsproeier op voorhand een maatje groter geplaatst. De motor loopt goed stationair en op volgas, maar daartussen is het niet 100 %. Beetje inhouden .
 
je zou eens kunnen proberen je naald hoger of lager te hangen.
dan hoeft alleen de bovenkant eraf.

eerst proberen de luchtinlaat af te plakken, kijken of dat beter loopt, dan moet hij rijker en kan de naald iets omhoog, dus het ringetje om de naald 1 standje naar beneden...

ongeveer hoor :P
 
Ik gok erop dat je voor de hoofdsproeier meer dan een maatje groter moet nemen. Ik heb onlangs een een open uitlaat en open luchtfilters op een GSX gezet en moest 22,5 maten groter om hem goed aan het lopen te krijgen (dus zonder inhouden). De tip om de luchtinlaat af te plakken om na te gaan wat dat brengt is een goede. Daarnaast kun je, na een stukje gereden te hebben, er eens een bougie uitnemen om de kleur te bekijken. Dat geeft ook een indicatie van het mengsel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan