Motor-Forum

Select Forum

Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Reg. datum:
20 sep. 2017
Hallo allemaal, ik ben sinds 2 maanden eigenaar van een F650 uit 93'. Tot nu toe erg blij met de motor, geen spat roest te vinden en maar 22.000 op de teller! Nu had ik aantal vragen over de motor zelf nog.

- De voorvering is heel erg zacht is dit raadzaam om te vervangen of is dit typerend voor de f650?
- Ik zoek nog een 'sport' uitlaat ik kom vaak op de Dominator uit zijn er ook nog andere uitlaten?
- De motor start goed, maar als ik bij de stoplichten sta valt hij soms spontaan uit. Je kunt hem daarna direct weer starten. Enig idee wat dit is? Toerental is wel stabiel bij stationair.

Alvast bedankt!

Reg. datum:
15 jan. 2011
quote:
Stage rinner schreef op 05 oktober 2017 @ 19:37:
Hallo allemaal, ik ben sinds 2 maanden eigenaar van een F650 uit 93'. Tot nu toe erg blij met de motor, geen spat roest te vinden en maar 22.000 op de teller! Nu had ik aantal vragen over de motor zelf nog.

- De voorvering is heel erg zacht is dit raadzaam om te vervangen of is dit typerend voor de f650?
- Ik zoek nog een 'sport' uitlaat ik kom vaak op de Dominator uit zijn er ook nog andere uitlaten?
- De motor start goed, maar als ik bij de stoplichten sta valt hij soms spontaan uit. Je kunt hem daarna direct weer starten. Enig idee wat dit is? Toerental is wel stabiel bij stationair.

Alvast bedankt!

Voorvork olie vervangen voor 600ml 10W. Iets dikker dan de originele 7,5W. Zou dit eerst proberen
Ik rijd nu sinds 2 maanden met Wilbers progressieve veren, kost wel wat (140,-), maar rijd heerlijk. Kortere remweg ook.

Hier een filmpje van mijn 650, met MSR uitlaat. Italiaanse makelij met E-keur. Stuk stiller dan Dominator. https://www.youtube.com/watch?v=3qV9vpH-_CI

Uitvallen bij het stoplicht had mijn 650 ook, zelfde symptomen. De bedrading in het contactslot was gaan scheuren op het soldeer, dus opnieuw gesoldeerd. Zorg ook voor goede trek ontlasting, die kabelbundel trekt bij het draaien van het stuur.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. Hercules MK3M 1974 + Hercules MK4M Racer - http://www.youtube.com/watch?v=d3IElz_EhoA + Honda CB350F 1975 + CB400F (528cc)

Reg. datum:
20 sep. 2017
Bedankt voor de reactie!

Misschien is het wel kwestie van wat dikkere olie. Uiteindelijk wil ik ook voor de progressieve veren gaan. de 140,- vind ik nog mee vallen. (want het rijdt nu wat 'zweverig'. Ook bij rustig remmen met de voorrem duikt hij de vering in.)

Oei... Dat klinkt wel heel goed! Die komt sowieso op het bestel lijstje :D Ook qua kwaliteit beter dan de dominator? Heb gehoord dat die van heel dun materiaal was/is.

Ik zal morgen eens goed kijken naar de bedrading in of nabij het contact slot. Hopelijk ligt daar het probleem dan is het meteen opgelost.

Reg. datum:
15 jan. 2011
Geen ervaring met dominator, maar heb ik ook eerder gehoord. Ik ben erg tevreden met de MSR. http://www.maccasport.com...-650-st-19930?search=f650
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. Hercules MK3M 1974 + Hercules MK4M Racer - http://www.youtube.com/watch?v=d3IElz_EhoA + Honda CB350F 1975 + CB400F (528cc)

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
quote:
Hellracer schreef op 25 september 2017 @ 13:58:
Ik heb gisteren een lekke achterband gehad met de F.

En een ander achterbandje er op. Een Mitas E9 Daker. Super stoere band, het lijkt ineens een echte enduro:

https://bb9zoq-sn3301.files.1drv.com/y4mbgZKWRDTTUYqxzw2jrRWfeuW6m44QSkVccwb9O-c3H1QpH7rVub0IY8zxA9BSp22f_TGffrYpIu3KOoY91TkhbnQ4WdA2zFJ4AMpE8uHJXOcBRPTuy7PyBiNZQrhwrJqggZ-eVOCdCHHk8ZptkWTLN5QpBzEZVUXoORBXkl_ADkI8jJ5QHIHaoBRHk4TnW8zuBZwFI3_NPnVg0_fBdzahA?width=3008&height=5340&cropmode=none
Two beer or not two beer

Reg. datum:
15 jan. 2011
Mooi! dat wil ik ook wel. Maar ben heel tevreden over de anakee 3's, al 18.000km op de achterband. En doe eigenlijk te weinig offroad om dat te kunnen verantwoorden.

Onverzorgd

Reg. datum:
12 okt. 2015
quote:
Stage rinner schreef op 05 oktober 2017 @ 20:06:
Bedankt voor de reactie!

Misschien is het wel kwestie van wat dikkere olie. Uiteindelijk wil ik ook voor de progressieve veren gaan. de 140,- vind ik nog mee vallen. (want het rijdt nu wat 'zweverig'. Ook bij rustig remmen met de voorrem duikt hij de vering in.)

Oei... Dat klinkt wel heel goed! Die komt sowieso op het bestel lijstje :D Ook qua kwaliteit beter dan de dominator? Heb gehoord dat die van heel dun materiaal was/is.

Ik zal morgen eens goed kijken naar de bedrading in of nabij het contact slot. Hopelijk ligt daar het probleem dan is het meteen opgelost.

Ik rij met de dominator en dan de round versie van rsv. De demper is inderdaad van dun materiaal en maakt zonder DB-killer ontzettend veel lawaai. Echt te veel! Als ik 10 minuten rij zonder oordopjes krijg ik soms gewoon hoofdpijn van de klappen. Daarom rij ik altijd met de DB-killer in.

Dominator maakt 2 soorten. De medium, welke - ± 4 dB demping geeft en de hard die - ± 6 - 8 dB dempt. Ik heb de hard versie en daarmee ontstaat er een comfortabele en smaakvolle geluid, waarmee ik de hele dag zonder problemen kan rijden.

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
quote:
HCBF schreef op 06 oktober 2017 @ 08:40:
Mooi! dat wil ik ook wel. Maar ben heel tevreden over de anakee 3's, al 18.000km op de achterband. En doe eigenlijk te weinig offroad om dat te kunnen verantwoorden.

Ik zal wel meer moeten gaan offroaden om deze band te kunnen verantwoorden.

*O* *O*
Two beer or not two beer

Funduro-rijder

Reg. datum:
26 nov. 2013
Dat ziet er stoer uit Hellracer! Hoop dat je hier in Nederland genoeg weggetjes kent om het te verantwoorden :P

@HCBF Zo zie je maar hoe over banden niet te twisten valt. Voor mij zijn het de meest vreselijke stukken rubber die ik onder mijn fiets heb gehad (helaas nog geen 4k km eronder).

By the way, wat voor voorvork olie raden jullie aan? Verwacht heb alleen nog on road te gaan gebruiken tot ik hem inruil voor een andere bike. Voorvork keerring lek :/
Broaaaaap!

Reg. datum:
20 sep. 2017
quote:
Top Du Grond schreef op 06 oktober 2017 @ 10:52:

[...]

Ik rij met de dominator en dan de round versie van rsv. De demper is inderdaad van dun materiaal en maakt zonder DB-killer ontzettend veel lawaai. Echt te veel! Als ik 10 minuten rij zonder oordopjes krijg ik soms gewoon hoofdpijn van de klappen. Daarom rij ik altijd met de DB-killer in.

Dominator maakt 2 soorten. De medium, welke - ± 4 dB demping geeft en de hard die - ± 6 - 8 dB dempt. Ik heb de hard versie en daarmee ontstaat er een comfortabele en smaakvolle geluid, waarmee ik de hele dag zonder problemen kan rijden.

Oké bedankt voor je reactie! Had alleen veel recensies gelezen van de Dominator dat hij ontzettend luid zou zijn. Gelukkig is er dus ook andere optie met betere demping.
------

In de tussentijd ook even bedrading van contact slot gecontroleerd plus de punten waar het gesoldeerd is. Hier kan ik niet iets aan zien dat er scheuren zijn ontstaan. De kabels hebben ook de ruimte om te bewegen staat dus niet op spanning. Gelukkig valt hij niet vaak uit bij stationair lopen. Dus ik laat het eerst even voor wat het is.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.