Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Nou de problemen, althans de problemen die ik hier had beschreven, zijn verholpen. Het bleek een defecte spanningsregelaar te zijn. Ik heb hem vanmiddag opgehaald en hij rijdt super! Echter tot mijn grote schrik kom ik er achter dat er een leiding los zit.
full


full


Weet iemand welke leiding dit is?
 
Vandaag weer de grafietpakking bij het voorbochtje van de uitlaat er tussen uit geblazen. Bij mijn vorige Funduro heb ik die ook meerdere malen moeten vervangen. En nu bij deze motor ook weer. Bekend euvel bij jullie?
 
Aan die dubbele klem te zien is dat het beluchting/overloop slangetje van de tank.

@ Jonne, de laatste grafietbus zit er hier nu 30K in. Een originele.
 
Hoi allemaal. Ik heb al een tijdje een extra luchtfilter achter de hand. Nu wil ik de oude binnenkort gaan vervangen. De luchtfilter zit gewoon in een plastic zakje en is verder ook droog. Moet ik deze luchtfilter eerst behandelen met speciale olie of kan ik deze gewoon plaatsen?

Als ik de luchtfilter eerst dien te behandelen met iets, dan hoor ik graag ook aanradingen voor bruikbare producten hiervoor.
Alvast bedankt.

Update banden: Een aantal maanden geleden vroeg ik hier ook advies omtrent nieuwe banden. Nu rij ik op conti's road attack 2. Ook heb ik een nieuwe ketting dus de motor rijdt nu veel vlotter. Bij de banden merk ik een wereld van verschil. De conti's voel ik echt plakken aan de weg en dit geeft enorm veel vertrouwen, ik rij de motor nu voor het eerst tot het randje van de achterband. Nu begrijp ik pas echt de waarde van goede banden.
 
Ja je moet het filter in olien. Ik gebruik daar gewone motor olie voor maar er is speciale filterolie voor te koop. Dat is kleveriger en blijft langer zitten.
 
Hebben die strada's en funduro's nou alarmlichten of niet?
Misschien een hele domme vraag maar ik kan hier niks over vinden en in de wph staat er ook niks, handleiding heb ik niet.
 
Ok. Er zijn weer problemen. Ik dacht wel redelijk goed te zitten met een BMW met een lage KM stand maar het ziet er naar uit dat ik mijn eerste les als beginnende motorrijder heb geleerd.
Hij houdt nu na 5 minuten 80 te hebben gereden in, gaat schokken en slaat dan af met een knal uit de uitlaat. Weet iemand waar het aan kan liggen? Hij heeft 300 km geleden een beurt gehad waarbij spanningsregelaar is vervangen.
 
Is je carburateur al schoongemaakt/gereviseerd?

Als dat nog niet is gebeurd zou je dat als eerste moeten doen. Een flesje Forté door je benzine kan dat al een beetje doen, maar het beste is om de carbs eraf te halen en ultrasoon te laten reinigen en revisie.

Als de motor lang stil heeft gestaan zit er waarschijnlijk veel prut in je carbs en/ of tank. Mogelijk verstopt dat je sproeiers.
 
Laatst bewerkt:
Is je carburateur al schoongemaakt/gereviseerd?

Als dat nog niet is gebeurd zou je dat als eerste moeten doen. Een flesje Forté door je benzine kan dat al een beetje doen, maar het beste is om de carbs eraf te halen en ultrasoon te laten reinigen en revisie.

Als de motor lang stil heeft gestaan zit er waarschijnlijk veel prut in je carbs en/ of tank. Mogelijk verstopt dat je sproeiers.
:^
18000km in 20 jaar is natuurlijk helemaal niets, de motor heeft meer stil gestaan als gereden.
Grote kans dat de carburateurs vol zitten met gele meuk.
Ik las laatst dat je carburateurs kunt reinigen door ze vol te laten lopen met diesel en dan een nachtje te laten staan. Diesel weer aftappen en dan de benzine weer aansluiten. Heeft iemand dat wel eens geprobeert? :?
Ik wordt namelijk helemaal niet blij van het uitbouwen van de funduro carburateurs -O-
 
Krijg er ondertussen behoorlijk handigheid in. Helaas. Maar na schoonmaken en een revisiesetje (met nieuwe naald, naaldbuizen, sproeiers rubbers) loopt ie weer als een zonnetje. Nadat ik gisteren een nieuwe grafietring in de uitlaat heb gemonteerd.
 
Ok, wellicht is het dus de carburateur, maar zou ik dat dan niet eerder hebben gemerkt? Hij heeft 2000km zonder deze klacht gereden.
 
Je hebt hem maar te koop gezet? Je omschrijft het in je verkoopadvertentie als iets simpels. Waarom doe je het dan zelf niet?
 
Laatst was ik de f650st aan het schoonmaken en toen kwam ik erachter dat de verflaag op het blok aan het bladderen was, rechtsvoor onderaan net boven de bashplaat. Ook begint de verf te bubbelen op de deksel van de waterpomp.

Is dit een bekend probleem bij de f650st en is het erg als ik hier verder niets mee doe? Ik behandel de fiets met acf50 in de winter maar misschien was het te laat (ben de tweede eigenaar).
 
Wen er maar aan, de lak die op het blok zit is heel slecht voorbehandeld. Het aluminium vormt bloemkolen en drukt de lak er af.
Rommel op de buitenkant smeren helpt dus niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan