Aprilia Futura valt uit op de snelweg

DJ_Bartezzz

MF veteraan
28 okt 2007
1.433
2
hilversum
Ik heb ook een bijzonder probleem.
Gister op de snelweg naar mijn werk viel hij 2x uit, de eerste keer direct naar de vluchtstrook gestuurd. Hij sloeg gewoon direct af! Lampen en dashboard bleven branden en EFI ging branden.
Eenmaal op de vluchtstrook gelijk de EFI uit gelezen, helaas enkel een 1(=geen storing). Contact uit en aan was voldoende de motor weer te doen starten.

vanmorgen viel hij zelfs 5x uit op de snelweg, allemaal bij contstant gas. en hij valt gewoon helemaal uit. Gas geven heeft geen zin, je hoort hem smoren. Contact uit en aan terwijl je rijd doet de motor weer activeren en rijd hij gelijk weer.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Standaard schakelaar? Bobine? (Zonder storing). Omval sensor?
Groeten Bart,
 
@ DJ Bartezzz.
Graag gedaan. ( heb zelf ook Appie gereden)
ps: Let effe op. Het Aprilia forum krijgt een nieuwe website en alle berichten na 16 juni geplaatst komen te vervallen. !!! (staat op de site van de Appie rijders)
Gr. Cardanfreak :W
 
Laatst bewerkt:
Als ik dus constant 5000toeren rijd met 120km/h, kan hij spontaan uitvallen.
Hij valt dan uit en remt af op de motor. Geen gehaper of gestotter, gewoon uit.

Contact uit en aan en hij rijd weer verder, inmiddels het toeren tal gezakt naar 1000 lager oid.

Het contact slot reset het probleem dus.


EDIT:// Vanmorgen was het zo erg dat hij 5x uitviel op een kort stukje.
Bij de laatste maal kreeg ik hem ook lastig weer aan na het contact slot uit en aan gehad te hebben.
Heb de motor dan ook nogmaals stil gezet op de vluchtstrook en af laten voeren met de aanhanger.

Motor staat nu in mijn garage.
Zojuist weer een proefrondje gereden (motor =koud, boardPC=>motor temp = 30c.
Zodra de motor warm word (=60+ volgens BC) begon hij gelijk weer uit te vallen. Dit keer houd hij het 50meter vol met een contact slot uit aan actie.
Probleem wordt dus erger.
 
ik heb een bmw k1100 dus een totaal andere motor..

bij mij ligt het bij dit probleem aan de hallgever. Zit die er bij jou ook in?

contactslot kapot..\

Draden voor het balhoofd langs die doorgeschuurd zijn..

massaprobleem?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan