Hulp met een Yamaha XJ650

XJ650

Rookie
19 jun 2014
26
0
Amsterdam
Hi allemaal,

Hopelijk zit ik hier in de juiste rubriek? :)

Deze week heb ik een Yamaha XJ650 Maxim (4 cylinder cardan) aangeschaft waar ik op den duur een cafe racer van wil maken. Op korte termijn heeft hij alleen wat aandacht nodig... De carburateurs moeten schoon, ik krijg hem nu alleen aan de praat met "Startpiloot", wat ik niet te vaak wil doen :/ Daarnaast moeten de rubbers van de carburateur vervangen worden, de elektra nagekeken worden etc.

Het duurt nog wel even voordat ik dit zelf helemaal onder de knie heb. Ik ben bang dat ik handen vol met geld kwijt ben als ik hem bij een garage langs breng en daarom probeer ik via deze weg iemand te zoeken die mij eventueel zou kunnen helpen en wegwijs zou willen maken met het onderhouden/sleutelen aan een motor. Weet iemand toevallig iemand in Amsterdam (of dicht bij Amsterdam) die mij zou willen/kunnen helpen? (eventueel tegen een financiële vergoeding)

Ik ben benieuwd, hopelijk heeft iemand de gouden tip.
 
ik ga zelf ook binnenkort beginnen aan een sleutel projectje.
Heb je wel al iets sleutel ervaring? dan is het advies een werkplaatshandboek.
daar staat alles in wat je moet weten over je motor!

ik ga het ook doen op deze manier. met zelf uitvogelen, lezen en google/mf kom je al een heel eind ;)
 
Bedankt voor je reactie Enric0! Ik heb een heel klein beetje ervaring en wil opzich ook wel zelf aan de slag, maar ben bang dat ik iets over het hoofd zie of verkeerd afstel... :D

Ik heb een manual van Haynes gevonden en al uitgeprint. Als ik voor de rest geen reacties krijg ga ik zelf maar proberen.

Heb je misschien nog tips waar ik kan kijken voor onderdelen?
 
Om je carbs ultrasoon te reinigen kun je hier wel terecht bij een aantal mensen.
Electra nakijken is even een kwestie van controleren of alles het gewoon goed doet toch?
Kijk ook nog even goed je remmen en je banden na. (Doen ze t goed en is het rubber niet uitgedroogd)
 
Thanks leeuw, waar zou ik voor het ultrasoon reinigen een oproep kunnen plaatsen? (sorry ben ook nieuw op het forum :) Electra doet het niet helemaal lekker, knipperlicht moet ik vasthouden, groot licht wordt niet aangegeven op dashboard en neutral pakt ie niet altijd.

De remmen ga ik checken, bedankt!
 
Thanks leeuw, waar zou ik voor het ultrasoon reinigen een oproep kunnen plaatsen? (sorry ben ook nieuw op het forum :) Electra doet het niet helemaal lekker, knipperlicht moet ik vasthouden, groot licht wordt niet aangegeven op dashboard en neutral pakt ie niet altijd.

De remmen ga ik checken, bedankt!

Voor het ultrasoon reinigen zou jd bijvoorbeeld even een PB kunnen sturen naar robinjo:
http://www.motor-forum.nl/forum/user_profile/8058

Grootlicht op je dashboard is een defect lampje denk ik.
Neutraal heeft te maken met de afstelling van de neutraalschakelaar waarschijnlijk (of er zit ergens een draadje los)
 
Als de schuertjes door zijn, kan dat ook het probleem zijn van het slechte starten. Even met remreiniger op spuiten als hij loopt, als hij hierop reageerd weet je dat ze echt niet goed meer zijn.
 
Hoi, ik heb mijn XJ 650 naar Caferacer verbouwd; je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb nooit ultrasoon gereinigd, alles uitelkaar halen, schoonmaken met Dasty en afspoelen met diesel/benzine werkt ook prima. Slecht starten is waarschijnlijk een electronisch probleem. Controleer vooral de bougies, vervangen als je dat nog niet gedaan hebt. Controleer alle stekkers en spray deze desnoods in met contactspray. Spuit je luchtfilter even schoon met compressor of stofzuiger. Vervang je inlaatrubbers als ze gekrakkeleerd zijn, of als er lucht uitkomt.

Haal zo snel mogelijk een werkplaatshandboek (WPH) en ga lekker prutsen. Mocht je iets nodig hebben, post het dan of stuur een PB.

Ik wil je wel helpen, maar woon in Apeldoorn.

Mijn cafe:
full
 
Laatst bewerkt:
PS. Spit de XJ/XS en XS topics op dit forum ook eens door. De brommers hebben veel overeenkomsten en er zit veel kennis op die fora.
 
Ziet er goed uit mcvdmvs! Thanks voor je tips, ik heb de WPH voor de XJ650 inmiddels en heb er al lekker in zitten neuzen. Goeie van de XS topics, die neem ik mee!
 
Even de voorlopige afloop posten, de carbs zijn weer brandschoon. *D En hebben boven en onder nieuwe boutjes gekregen.

Het was ook echt wel nodig in dit geval hoor.
full


En de topicstarter word ondertussen ook steeds handiger, goed bezig!
 
Laatst bewerkt:
Yes Robinjo, onwijs bedankt voor je hulp! Hij is echt als nieuw! :D

Even wat foto's van hoe hij er nu uit ziet!

uc


uc


uc


uc
 
Hoi, ik heb mijn XJ 650 naar Caferacer verbouwd; je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb nooit ultrasoon gereinigd, alles uitelkaar halen, schoonmaken met Dasty en afspoelen met diesel/benzine werkt ook prima. Slecht starten is waarschijnlijk een electronisch probleem. Controleer vooral de bougies, vervangen als je dat nog niet gedaan hebt. Controleer alle stekkers en spray deze desnoods in met contactspray. Spuit je luchtfilter even schoon met compressor of stofzuiger. Vervang je inlaatrubbers als ze gekrakkeleerd zijn, of als er lucht uitkomt.

Haal zo snel mogelijk een werkplaatshandboek (WPH) en ga lekker prutsen. Mocht je iets nodig hebben, post het dan of stuur een PB.

Ik wil je wel helpen, maar woon in Apeldoorn.

Mijn cafe:
[afbeelding]
don't quit your dayjob, meneer de fotograaf :P met je schaduw haha!

maar, TS is goed bezig zo te horen!
 
Hallo allemaal,
ik heb inmiddels een 650 maxim uit 1981 in mn schuurtje staan.
wil ermee aan de slag maar ik zoek nu een wph, bv in pdf...



wie kan me helpen met een exemplaar of doorverwijzen?
 
Hallo allemaal,
ik heb inmiddels een 650 maxim uit 1981 in mn schuurtje staan.
wil ermee aan de slag maar ik zoek nu een wph, bv in pdf...



wie kan me helpen met een exemplaar of doorverwijzen?

Een beetje laat, mocht je hem nog nodig hebben stuur me een PM dan stuur ik hem via WeTransfer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan