Kawasaki Ninja 300 (Deel I)

Die route ziet er best wel tof uit ^_^

Ik ben ook bezig geweest met het maken van een route rondom de veluwe voor de 300 meet. Maar afgelopen weken twijfelde ik over de datum met de weersverwachting van toen (was eerst alleen maar bewolkt/lichte regen voorspeld) dus is er nog geen datum geprikt.

Nu ziet 2 aug. er prima uit voor een rit maar ik weet niet hoeveel van jullie zo kortdag (naja, een week) tijd kunnen maken voor een meet?
 
Stoere foto's SL, knietje ook al over de vloer? ^^ (zag het niet voorbij komen op de site) :+

full







Hoi. Even een update tot nu toe, allereerst excuses dat ik weinig heb laten horen van mijn kant. Heb het erg druk gehad met m'n werk, waardoor ik praktisch geen tijd gehad heb om jullie een update te geven. Hiermee hoop ik jullie voorlopig genoeg te in te lichten voor de komende tijd en de plannen die staan.





In ieder geval, ik heb niet helemaal niks uitgevoerd afgelopen tijd. Een groot deel is uitgedacht en samen met Draeck hebben we een stuk van de route verkend. Hieruit hebben we de route die een leuke 150+ km bestrijkt. Daar zijn we hopelijk dus wel even mee zoet. Met dank aan DucBMW. :}

De definitieve route post ik binnenkort, er moeten nog een paar kleine aanpassingen worden gemaakt.



Als datum had ik per toeval ook ZO 9 AUG in mijn planning. Dat lijkt mij het beste kwa tijdsbestek tussen nu en dan. Anderhalve week, de meeste hebben hopelijk vakantie, dus dat moet lukken.

Alleen aangezien hierboven ook gepost werd over de 9de, is dat dus even kijken. Ik weet niet hoeveel er van jullie meewillen met de meeting hierboven, maar anders kan de 2de evt ook als we een 300-only meeting willen houden. Helaas gaat dat dan heel kortdag worden. Hierdoor lijkt de 9de mij alsnog het beste.


Kwa tijd, 12 uur. Is nogal een standaard tijd. Als iedereen er is, gaan we op pad. Iets eerdere aanvang is sowieso nooit overbodige luxe. Ik moet nog even snel kijken voor afspreeklocatie icm met de route, maar als dat de plek wordt die ik in gedachte heb zit er een tankstation op dezelfde plek. Vanzelfsprekend is je benzine voor eigen rekening. Afspreeklocatie zal makkelijk voor iedereen te bereiken zijn in elk geval, Barneveld hoogstwaarschijnlijk.
Tussendoor stoppen we natuurlijk nog om even op te laden, iets te eten en bij te praten.


Belangrijk!

Ik wil wel bij deze even vermelden, dat ik in geen enkele manier aansprakelijk ben voor wat er gebeurd tijdens de rit zelf. Ik plan alleen de rit, ik bestuur niet je motor.


Natuurlijk rijden we niet als bezetenen houden we gewoon genoeg afstand onder elkaar. Maar dat bespreken we als voordat we weggaan nog ter plaatse.





Voor nu wil ik graag weten (natuurlijk ook voor de rest) wie er allemaal komt. Onder voorbehoud kan ook altijd natuurlijk, maar meld het dan wel even van te voren als je toch niet komt. Niet dat iedereen dezelfde ochtend afzegd. Noodgevallen kunnen natuurlijk altijd, nemen we niemand kwalijk. Tegen die tijd zal ik iedereen ook mijn 06 geven voor als er iets is.

Aanwezig:

NZo
Draeck





Als er verder vragen zijn, stel ze gerust. Ik zal ze zsm beantwoorden. :]
 
Laatst bewerkt:
Ja bedankt NZo! Nee nog niet, maar ik ga nog één aantal keer mee met 2theexperience. Dat komt te zijner tijd wel. :)
15889690624_2ef38ffced_n.jpg


Ben zelf helaas niet in de gelegenheid om mee te rijden 9 Augustus.
 
Ja bedankt NZo! Nee nog niet, maar ik ga nog één aantal keer mee met 2theexperience. Dat komt te zijner tijd wel. :)
[afbeelding]

Ben zelf helaas niet in de gelegenheid om mee te rijden 9 Augustus.
Ah netjes, is het een beetje tof? Zit zelf ook te denken dat om het te gaan doen namelijk.
Kneedowns komt idd later wel haha.

Anyhow, Jammer. Kan je de 2de wel toevallig?
 
Ah netjes, is het een beetje tof? Zit zelf ook te denken dat om het te gaan doen namelijk.
Kneedowns komt idd later wel haha.

Anyhow, Jammer. Kan je de 2de wel toevallig?

Ja is erg leerzaam. Omdat je allemaal dezelfde kant op rijdt, nergens grind ligt en er goeie begeleiding is kan je volledig focussen op houding en kijktechniek. Is echt een aanrader ongeacht je motor ervaring. Je kan gewoon lekker op je eigen niveau rijden. Ook leuk om te zien wat er allemaal qua motoren komt. Van naked, tour tot supersports.

Nee kan helaas beide data niet, maar wellicht als we nog eens gaan rijden eind Augustus.
 
Laatst bewerkt:
Ja is erg leerzaam. Omdat je allemaal dezelfde kant op rijdt, nergens grind ligt en er goeie begeleiding is kan je volledig focussen op houding en kijktechniek. Is echt een aanrader ongeacht je motor ervaring. Je kan gewoon lekker op je eigen niveau rijden. Ook leuk om te zien wat er allemaal qua motoren komt. Van naked, tour tot supersports.

Nee kan helaas beide data niet, maar wellicht als we nog eens gaan rijden eind Augustus.

Dan gaat ik binnenkort ook eens kijken of ik daar bij kan zijn. Leer je idd onwijs veel van lijkt me. Altijd handig voor op de openbare weg.

Maar balen dat het niet lukt, had gehoopt dat jij erbij zou zijn. Dan een andere keer kijken voor met jou erbij. Vanaf de 14de tot 30ste ben ik in elk geval richting Zuid Frankrijk. Dat gaat dan dus september worden. Of zonder mij natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
Stoere foto's SL, knietje ook al over de vloer? ^^ (zag het niet voorbij komen op de site) :+

[afbeelding]






Hoi. Even een update tot nu toe, allereerst excuses dat ik weinig heb laten horen van mijn kant. Heb het erg druk gehad met m'n werk, waardoor ik praktisch geen tijd gehad heb om jullie een update te geven. Hiermee hoop ik jullie voorlopig genoeg te in te lichten voor de komende tijd en de plannen die staan.





In ieder geval, ik heb niet helemaal niks uitgevoerd afgelopen tijd. Een groot deel is uitgedacht en samen met Draeck hebben we een stuk van de route verkend. Hieruit hebben we de route die een leuke 150+ km bestrijkt. Daar zijn we hopelijk dus wel even mee zoet. Met dank aan DucBMW. :}

De definitieve route post ik binnenkort, er moeten nog een paar kleine aanpassingen worden gemaakt.



Als datum had ik per toeval ook ZO 9 AUG in mijn planning. Dat lijkt mij het beste kwa tijdsbestek tussen nu en dan. Anderhalve week, de meeste hebben hopelijk vakantie, dus dat moet lukken.

Alleen aangezien hierboven ook gepost werd over de 9de, is dat dus even kijken. Ik weet niet hoeveel er van jullie meewillen met de meeting hierboven, maar anders kan de 2de evt ook als we een 300-only meeting willen houden. Helaas gaat dat dan heel kortdag worden. Hierdoor lijkt de 9de mij alsnog het beste.


Kwa tijd, 12 uur. Is nogal een standaard tijd. Als iedereen er is, gaan we op pad. Iets eerdere aanvang is sowieso nooit overbodige luxe. Ik moet nog even snel kijken voor afspreeklocatie icm met de route, maar als dat de plek wordt die ik in gedachte heb zit er een tankstation op dezelfde plek. Vanzelfsprekend is je benzine voor eigen rekening. Afspreeklocatie zal makkelijk voor iedereen te bereiken zijn in elk geval, Barneveld hoogstwaarschijnlijk.
Tussendoor stoppen we natuurlijk nog om even op te laden, iets te eten en bij te praten.


Belangrijk!

Ik wil wel bij deze even vermelden, dat ik in geen enkele manier aansprakelijk ben voor wat er gebeurd tijdens de rit zelf. Ik plan alleen de rit, ik bestuur niet je motor.


Natuurlijk rijden we niet als bezetenen houden we gewoon genoeg afstand onder elkaar. Maar dat bespreken we als voordat we weggaan nog ter plaatse.





Voor nu wil ik graag weten (natuurlijk ook voor de rest) wie er allemaal komt. Onder voorbehoud kan ook altijd natuurlijk, maar meld het dan wel even van te voren als je toch niet komt. Niet dat iedereen dezelfde ochtend afzegd. Noodgevallen kunnen natuurlijk altijd, nemen we niemand kwalijk. Tegen die tijd zal ik iedereen ook mijn 06 geven voor als er iets is.

Aanwezig:

NZo
Draeck





Als er verder vragen zijn, stel ze gerust. Ik zal ze zsm beantwoorden. :]





Ben even vergeten wat ik hier precies aan bijgedragen heb, maar jullie zijn lekker bezig! Tip: 12u starten lijkt me aan de late kant, gelet op het feit dat de route zich in NL afspeelt, er zonder twijfel gepauzeert zal worden onderweg, etc. ik zou 10 of uiterlijk 11 uur nastreven als vertrektijd. Er staan hier en daar wat flitspalen, en er rijdt een enthousiaste politiebrommer in de rondte, daar wil je mss rekening mee houden.

Als ik mee mag, met mijn FJR 300 :+ dan kan ik eventueel als voor- en/of achterrijder en/of fotograaf fungeren, 2 of 9 augustus is mij om het even.
 
Ik ga helaas met de andere meeting mee, dit is omdat ik een paar weken terug al had beloofd aan dto en een vriend (rijdt ktm duke 690) tijdens een ritje posbank om mee te gaan.
Ik ga dan samen met een vriend daarheen, het is dan een beetje lullig om af te zeggen..

Als het 2 augustus word, dan ben ik er misschien bij en anders zie ik jullie 9 augustus vast wel rond rijden :)

groetjes!
 
Gisteren ging hem sowieso niet worden helaas, lijkt me dat jullie dat al door hadden neem ik aan.
Maar even buiten dat om, serieus verder niemand? Of in elk geval niemand die van zich laat horen.

Het kan eventueel ook een andere datum. Richting september, als de vakanties over zijn? Om voor 3 man een meeting te plannen is ook een beetje overbodig.
 
Hey gasten,

Ik ben gisteren van vakantie terug gekomen dus kan ik nu pas reageren. Het lijkt me leuk om morgen deel te nemen aan de rit, dus hierbij zou ik me graag willen aanmelden. Als er te weinig mensen zijn voor morgen kunnen we het ook even uitstellen tot na de vakantie periode, In september zijn er vast ook nog mooie dagen.
 
Geen probleem stef, helaas wilde ik hem voor morgen wel afblazen omdat we alsnog met weinig zijn.

Naar mijn idee heeft het dan meer zin om te wachten tot een keer in september, zodat er meer mensen kunnen. Als er dan tegen die tijd meer animo is in elk geval.
 
Jammer dat er zo weinig Animo was. Er zijn overigens heel veel A2ers die simpelweg niet op het forum zitten, wat overigens ook geen verplichting is( wettelijk :-) ) Wat je natuurlijk ook kunt doen is in het geval van een te grote rit, de boel opsplitsen. Kan er alsnog met een bakkie in de hand ouderwets geouwrhoert worden en blijft de rit alsnog verantwoord veilig. Heb tientallen ritjes met de Kreidler gemaakt, zowel motor- als bromfiets. Boven de 20/25 wordt het link en niet leuk imo. Daarbij kan je dan alsnog alle Ninja's in een groep plaatsen. Heb je best of both worlds. Grt
 
Jammer dat het is afgeblazen. Dacht eigenlijk allemaal mooie foto's hier nu tegen te komen.

Welke banden hebben jullie trouwens onder de Ninja zitten? Ik twijfel om er binnenkort andere banden onder te gooien. Ik rij nu nog op de standaard IHC? banden.
 
Zal wel IRC zijn, niet de beste banden. Ik had onder de Z300 die ik een week mocht testen, Bridgestone Hypersport S20 banden zitten. Hele prettige banden, ook bij nat wegdek. De Z300 vond ik een van de makkelijkst sturende motoren die ik heb gereden.
 
Zal wel IRC zijn, niet de beste banden. Ik had onder de Z300 die ik een week mocht testen, Bridgestone Hypersport S20 banden zitten. Hele prettige banden, ook bij nat wegdek. De Z300 vond ik een van de makkelijkst sturende motoren die ik heb gereden.

IRC inderdaad. Ik zat zelf te denken aan Pirelli Diablo Rosso II, maar ik moet mij er even in verdiepen.
 
Laatst bewerkt:
Die Pirelli's worden overal erg goed aangeprezen. Onder de R3 zitten Michelins Street Sports, niet zo spannend allemaal. Alle circuit-gasten halen ze eronder vandaan, al vind ik ze voor de weg super
 
Jammer dat het is afgeblazen. Dacht eigenlijk allemaal mooie foto's hier nu tegen te komen.

Welke banden hebben jullie trouwens onder de Ninja zitten? Ik twijfel om er binnenkort andere banden onder te gooien. Ik rij nu nog op de standaard IHC? banden.
We wachten tot jij een keer mee kan :9~

Heb hier ook nog de IRC's eronder, die diablo's was ik ook van plan te kopen als ik wat geld over heb.
 
Ik heb de standard banden er ook afgegooid, zijn medium at best bij droog en nat wou ik niet eens proberen. Nu staan er pilot roads 3 op, zowel droog als nat gewoon goed, en gaan ook nog eens een tijdje mee. Ik had ook voor pilot powers kunnen kiezen, maar dan geef je een deel levensduur en grip bij nat wegdek (alsk me niet vergis) af, en dat vond ikn eht niet waard.
 
Gaan we nog meeten dit jaar? Met een beetje geluk komen er nog wat mooie weekenden aan.

Ik heb nog leuk nieuws. Als het goed is komt deze week mijn Titanium Akrapovic binnen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er tof uit, moet ook maar eens gaan sparen voor een akrapovic uitlaat >_<

Spontane septembermeet moet kunnen toch?

Volgend weekend ziet er wel aardig uit ^_^
 
Ja draak. Die standaard uitlaat kan echt niet hoor. Met die pruttelpijp.

Spontane meet is fine with me. Zaterdag wel regen eind vd dag. Ben in elk geval benieuwd naar de opkomst haha.

Merk je trouwens veel verschil Jimmeh? Hoezo persee die pilots? Beste uit de test, of goedkoper? :9
 
Ja draak. Die standaard uitlaat kan echt niet hoor. Met die pruttelpijp.

Spontane meet is fine with me. Zaterdag wel regen eind vd dag. Ben in elk geval benieuwd naar de opkomst haha.

Merk je trouwens veel verschil Jimmeh? Hoezo persee die pilots? Beste uit de test, of goedkoper? :9

Ligt er een beetje aan waar we willen meten. Mijn voorkeur gaat uit naar centraal Nederland (Utrecht?) als we meeten, maar ik weet niet waar iedereen vandaan komt.

Niks mis met de standaard uitlaat trouwens. Geluid is vanaf 8000rpm niet verkeerd. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan