SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gee

Die hard MF'er
26 jun 2013
305
3
Coevorden
*O* WELKOM OP HET SV1000 TOPIC DEEL XI *O*

sv1k_OP.jpg

Geschiedenis:
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf
SV 1000 Topic deel I
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf
SV 1000 Topic deel II
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf
SV 1000 Topic deel III
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf
SV 1000 Topic deel IV
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf
SV 1000 Topic deel V
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf
SV 1000 Topic deel VI
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf
SV 1000 Topic deel VII
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf
SV 1000 Topic deel VIII
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf
SV 1000 topic deel IX
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf
SV1000 topic deel X




Modelhistorie
De SV1000 is in 2003 uitgebracht en bleef tot en met 2007 in productie. De SV1000 is een naked bike, de SV1000S heeft een halve kuip. Vanaf 2004 werden kleine dingen gewijzigd (achterkant iets lager, Suzuki-“S” op de tank, voetsteunen zijn lager geplaatst voor de S-versie en een gewijzigd zadel. Vanaf 2005 is het frame zwart en zijn er motorische wijzigingen. In dit jaar werd ook een volledig gekuipte SZ versie geïntroduceerd, de ongekuipte versie werd uit het leveringsprogramma gehaald in Nederland.

2003
full


2004
full


2005
full


2005 SZ
full


Het verschil tussen de SV1000 en de SV1000S (2003 model):

Vergelijk tussen SV1000 en SV1000S (2003 model)
66cda6c3585f3c4c82a5f9f4e0f15dc4


Het verschil tussen de SV1000S uit 2003 en de SV1000S uit 2005(2003 model):
c1ad7acbb0d5d087684673ecd5c921c2


Familie
Suzuki TL1000: dit model is “de vader” van de SV1000, hetzelfde blok is gebruikt maar iets teruggetuned en de “nare trekjes” zijn af fabriek opgelost
Suzuki SV650: het kleine broertje van de SV1000 heeft vanaf 2003 veel dezelfde onderdelen. Het blok is natuurlijk anders, ook de vering en een paar andere dingen zijn eenvoudiger. Optisch is het grootste verschil dat de SV650 standaard één uitlaat heeft en de SV1000s heeft een “belly pan” (kuipwerk aan de onderkant van het motorblok)
Suzuki DL1000: Hetzelfde blok als de SV1000
Cagiva Raptor 1000: ook deze fiets gebruikt in de basis hetzelfde blok

Modelfeitjes
Zoals elke 2-cilinder heeft de SV1000 veel koppel door het hele toerengebied, dat maakt ‘m heerlijk voorspelbaar en ook geschikt voor beginnende motorrijders.
De “naked versie” is in Nederland alleen in 2003 en 2004 verkocht, daardoor lastig te vinden tegen een goede prijs
De “naked versie” heeft een normaal stuur (ook wel superbike of SBK genoemd), de S versie heeft clip-ons voor een sportievere zit (handgrepen zitten lager)
De “naked versie” heeft standaard geen “belly pan”.

Performance:
Vergelijk tussen de SV1000 en een paar andere motoren~

Reviews
Edubs: bladzijde 1
Edubs: Bladzijde 2
Edubs: Bladzijde 3
Edubs: Bladzijde 4
Edubs: Bladzijde 5
ProMotor review [PDF]

Accessoires SV1000:
Kleurcodes (Colorrite)
SV1000 Angled Can Mod
Alle onderdelen sv1000 met prijs

Iedereen weet hoe Google werkt, dus het aantal sites voor accesoires is ingekort. Kijk voor meer links in de eerdere delen van dit topic.

Aanpassingen, onderhoud en problemen oplossen
Onderhoudsboek (Engels, diverse PDFjes)
Onderhoudsboek (Engels, 53Mb)
FI problemen (melding die op het dashboard kan verschijnen


Uitlaten: Veel fabrikanten leveren andere uitlaten voor de SV1000 met unieke looks en geluid. Wil je tips? Vraag het even in dit topic. Hier een overzichtje voor “de looks”.. Laat je motor goed afstellen op de nieuwe uitlaat om ‘m goed te laten lopen.
Knipperlichten: De originele knipperlichten zijn nogal groot en worden daarom vaak vervangen door iets minder opzichtige exemplaren. Voor universele kun je een extra kabeltje kopen waarmee je ze gemakkelijk aansluit. Zoek je knipperlichten die meer origineel zijn: Suzuki gebruikte vanaf ongeveer 2001 tot 2007 voor verschillende modellen ongeveer dezelfde knipperlichten (o.a. GSX-R, Bandit, en DL modellen).
LED knipperlichten hebben een hogere weerstand waardoor deze standaard te snel knipperen. Sommige (=duurdere) fabrikanten bouwen daarom een extra weerstand in. Zit die er niet in, dan zijn kun je een paar extra weerstandjes kopen die je parallel schakelt of je koopt een knipperlicht relais dat onafhankelijk is van de belasting om ze op normale snelheid te laten knipperen.
Achterkant: Het “handvat” achterop is gemakkelijk te verwijderen en zorgt voor een strakkere look, zeker in combinatie met een seat cover.
Achterspatbord: (ook wel “taartschep” genoemd) Dankzij de regeltjes heeft ook de SV1000 een ontzettend groot achterspatbord. Gelukkig kan die eraf. Meer tips via deze link
Banden: Standaardmaten zijn voor 120/70ZR17 (58W), achter 180/55ZR17 (73W). Welk merk en soort het beste voor jou is, is persoonlijk. Er is een bandentopic op motor-forum (subforum: techniek, vragen en antwoorden) met veel kennis en tips. Natuurlijk kun je ook in dit topic je ervaringen delen / vragen .
SBK Stuur: Lengte stalen remleiding, +/- 73 - 75 cm, lengte koppelingskabel +/- 100 - 103 cm zelf nameten voorkomt problemen
Vering: Fabrieksinstellingen voor de standaardvering: voor: veervoorspanning (bovenop het stuur, blauw aluminium) 6 ringen zichtbaar, rebound (bovenaan je vork): 1 slag vanaf de stijfste positie, compressie (onderaan je vork): 1 slag vanaf de stijfste positie, achter: veervoorspanning: 199,5 mm veerlengte, rebound (onderaan): 0,75 slag vanaf de stijfste positie, compressie (bovenaan): 2,75 slag vanaf de stijfste positie (de stijfste positie is helemaal met de klok mee gedraaid). Pas de instellingen aan aan je voorkeur of vraag het je dealer als je niet helemaal zeker bent (veiligheid!).
De vering is redelijk instelbaar, maar de meesten vinden de voorvering te zacht. Vervang ze door iets steviger en/of progressieve veren en hij stuurt nog beter. De achterveer is juist iets te hard maar vervanging vaak veel duurder. Hyperpro en WP zijn de meestgekozen merken. Heb je vervangingsveren, ga dan uit van de instellingen van de fabrikant.
Lopen op één cilinder:: Grote kans dat er vocht bij je voorste bougie is gekomen. Draai ‘m eruit, maak het droog en zorg dat het droog blijft!

Topic “leden”:

(Ik pas de ledenlijst nog aan)

Bijeenkomsten (historie)
Pannenkoeken rit 16 mei 2010 (Arnhem)
24e0t42.jpg"]


Barbecue bij Speedy​

MF_SVk1_06_09_09%20(7).jpg

MF_SVk1_06_09_09%20(11).jpg

 
Jeuuhhhh *O* *O*


Ik mag opzich wel uit de leden lijst, aangezien ik geen sv mee heb -O-
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend de SV goed leren kennen, 500 km gereden. Koppelingshendel een standje dichterbij rijdt al prettiger.

Genoten van de Takkoni's die er nu op zitten. Geweldig geluid, wel veel geplof nu.
Beetje zitten kloten met de montage, omdat de beschrijving minimaal is en er 'te veel' schroefjes bij zaten. Pasvorm van de ophangbeugels had ook beter gemogen.
 
Bunehaze, weet je zeker dat je de linker en rechter beugel niet per ongeluk hebt omgedraaid? Of gewoon omgedraaid?
Ik had hetzelfde bij de montage van yoshi's. Je ziet het verschil niet, maar het maakte uit :)

De ploffen zijn idd jammie :9 maar kunnen de potnagels van je uitlaatsysteem kapot maken.
Geen idee of het zo is, maar ik wilde het niet ondervinden en heb het pair systeem afgedopt zodat er geen ploffen meer zijn.
 
We zijn er weer bij!
Jammer dat alleen mijn schokdemper nog steeds bij de veringboer ligt, dus ik niet kan rijden '(
 
Laatst bewerkt:
Ben d'r weer bij hoor .................. :-)

SV-tje draait lekker zijn km's, augustus nog een weekendje in de planning dus lekkah lekkah
 
Ik ben er ook weer bij!

Alleen een foutje op de page:
de motor met foto van Kayvd gewijzigd is van eigenaar.

Wie is die eigenaar dan?

da ben ik:)
 
mag ik ook in de OP O-)

full


MODS:

Hyperpro voor & achter
Leovince SBK Dempers
Superbike Stuur
Kuiploos
MT-03 Koplamp
Ducati Flyscreen
Stalen rem & koppelingskabels
Duo-seat cover
Kofferrek L+R
TRE
Powercommander 3 USB
PAIR-mod
Secundaire Gaskleppen verwijderd
Korte Kentekenplaathouder
 
Laatst bewerkt:
Bunehaze, weet je zeker dat je de linker en rechter beugel niet per ongeluk hebt omgedraaid? Of gewoon omgedraaid?
Ik had hetzelfde bij de montage van yoshi's. Je ziet het verschil niet, maar het maakte uit :)

De ploffen zijn idd jammie :9 maar kunnen de potnagels van je uitlaatsysteem kapot maken.
Geen idee of het zo is, maar ik wilde het niet ondervinden en heb het pair systeem afgedopt zodat er geen ploffen meer zijn.

Omgedraaid? Lijkt me niet. Heb eerst de ene doos gedaan, daarna de andere. Dan zouden ze verkeerd in de doos hebben gezeten.

Het pair systeem afgedopt? Nog even in taal voor leken? :X
 
[q]Het pair systeem afgedopt? Nog even in taal voor leken?[/q]

In de airbox zit een gat die naar een slang gaat waardoor verse lucht de uitlaat in komt. Dit zorgt ervoor dat de milieu eisen gehaald worden. Dit zorgt ook voor alle knallen bij gas loslaten. Als je dit dichtmaakt of het complete systeem verwijderd zijn de knallen weg. Het geheel verwijderen is een flinke klus.

Hieronder hoe ik het gedaan heb.

[img=600,450]http://tweakers.net/ext/f/FVq82axl3Bg0LXZPaZvfQMe3/full.jpg[/img]

[img=600,450]http://tweakers.net/ext/f/DKNdeeIjDyMPVFHrf6pwPAjv/full.jpg[/img]

[img=600,450]http://tweakers.net/ext/f/jyqnnDWcqNBlCCbTjmVvBg0I/full.jpg[/img]

Is op deze manier vrij snel en simpel te doen.

Edit: Misschien handig voor in de TS ? Aangezien deze vraag regelmatig langskomt.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zowaar bijlezen! :)

:W Hallo nieuwe mensen!

@Pluche: mooie foto's! De SV staat je goed :). Vind een zwarte ook wel errrrg mooi.

Nou, na een weekje stressen of de motor wel op tijd rijklaar zou zijn, was uiteindelijk alles in orde en heb ik een fantastische dag gehad op Assen! Wat is dat heerlijk rijden! Wel vol programma vond ik (minst ervaren groep, allerlei instructiesessies tussendoor, waardoor amper pauze).

Heb op de veenslang de 205 km per uur aangetikt. Snelste tijd was 2:29. Mn nieuwe banden hebben geen schaamrandje meer :P. Laatste sessie was ik doodop en heb me maar op een rustig tempo geconcentreerd op techniek. De training focuste op rijlijnen, rempunten en verzitten. Dat laatste vind ik vooral lastig als ik eerst hard moet remmen na de lange stukken (neiging naar voren te schuiven op de motor). En heb inderdaad het gevoel dat ik aardig wat verschuif, maar dat valt in de praktijk erg mee haha.

Anyway, volgend jaar weer!

Nog een vraagje. Mn koppelingscilinder is weer eens lek. Vorig jaar ook al, heeft Ten Kate toen nog gemaakt want het viel onder de garantie. Suzukidealer zegt revisiesetje. Staat me ook bij dat dit een bekend SV probleem is vanwege locatie van dat ding? Wat was de oplossing ook alweer?

Mag ik in de OP?

full
 
[q]Het pair systeem afgedopt? Nog even in taal voor leken?[/q]

In de airbox zit een gat die naar een slang gaat waardoor verse lucht de uitlaat in komt. Dit zorgt ervoor dat de milieu eisen gehaald worden. Dit zorgt ook voor alle knallen bij gas loslaten. Als je dit dichtmaakt of het complete systeem verwijderd zijn de knallen weg. Het geheel verwijderen is een flinke klus.

Hieronder hoe ik het gedaan heb.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Is op deze manier vrij snel en simpel te doen.

Edit: Misschien handig voor in de TS ? Aangezien deze vraag regelmatig langskomt.

Ik dacht dat het aan de afstelling ligt. Maar is het nou slecht, dat knallen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan