SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
[q]Maar is het nou slecht, dat knallen?[/q]

Het sloopt je dempers. Verder maakt het niet uit.
 
Ik moet zowaar bijlezen! :)

:W Hallo nieuwe mensen!

@Pluche: mooie foto's! De SV staat je goed :). Vind een zwarte ook wel errrrg mooi.

Nou, na een weekje stressen of de motor wel op tijd rijklaar zou zijn, was uiteindelijk alles in orde en heb ik een fantastische dag gehad op Assen! Wat is dat heerlijk rijden! Wel vol programma vond ik (minst ervaren groep, allerlei instructiesessies tussendoor, waardoor amper pauze).

Heb op de veenslang de 205 km per uur aangetikt. Snelste tijd was 2:29. Mn nieuwe banden hebben geen schaamrandje meer :P. Laatste sessie was ik doodop en heb me maar op een rustig tempo geconcentreerd op techniek. De training focuste op rijlijnen, rempunten en verzitten. Dat laatste vind ik vooral lastig als ik eerst hard moet remmen na de lange stukken (neiging naar voren te schuiven op de motor). En heb inderdaad het gevoel dat ik aardig wat verschuif, maar dat valt in de praktijk erg mee haha.

Anyway, volgend jaar weer!

Nog een vraagje. Mn koppelingscilinder is weer eens lek. Vorig jaar ook al, heeft Ten Kate toen nog gemaakt want het viel onder de garantie. Suzukidealer zegt revisiesetje. Staat me ook bij dat dit een bekend SV probleem is vanwege locatie van dat ding? Wat was de oplossing ook alweer?

Mag ik in de OP?

[afbeelding]

Leuk dat je het zo naar je zin had! Moet ik ook eens doen.

Het is een keerring die vervangen moet worden uit de cilinder, dan ben je er vanaf.
Heb even het plaatje niet meer, iemand heeft dat hier nog en ook dat MOET in de op!

Bekend euvel van de sv.
 
gevonden:

http://www.suzukisv1000.info/faq/clutch3.htm

Het is nr 26

slave_cylinder_diagram.gif
 
Muchos gracias! Ga ermee naar de dealert.
Dan geen revisiesetje meer nodig, of ook nog?



Wat je moet (laten)doen:

de behuizing schoon maken en heel licht op schuren, korrel 1000 oid. Dan de zuiger schoon maken, en dan een nieuwe keerring aanschaffen, (nr24) en dan de meuk weer inelkaar zetten. en hopen dat hij dicht blijft:)

en als onderhoud gewoon 1 keer per jaar de bende achter het kapje schoonmaken, al dat kettingvet en zand etc. dat is het probleem
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf nr24 gewoon een keer omgedraaid, weird enough wassie toen ook weer dicht.. (weet nu niet meer ofdat ik hem later alsnog heb vervangen... :/ )
 
gezellige boel zo in m'n eentje... Najah, ik maar weer is naar bed, al weer een dag versleten :W
 
Omgedraaid? Lijkt me niet. Heb eerst de ene doos gedaan, daarna de andere. Dan zouden ze verkeerd in de doos hebben gezeten.

Het pair systeem afgedopt? Nog even in taal voor leken? :X
Je PAIR systeem (pulse air nogwat) pompt lucht in je uitlaat bij gas-los. Geeft die lekkere knallen uit de uitlaat maar vernachelt ze ook op den duur. Is, behalve voor de uitstoot, nergens goed voor.

Ik heb de PAIR slangen doorgeknipt, afgesloten met een dikke kogellager (zodat ze geen valse lucht trekken), heb de actuator (het electrische systeempje a 2kilogram) van de airbox af geschroefd en overbrugt met een weerstand. Nu heb ik die (in mijn oren) irritante knallen niet meer, is mn motor een stukje lichter, kan ikn airbox stukken makkelijker vervangen (scheelt onderhoudskosten!) en is mn motor ook beter af te stellen op de testbank (het pair systeem beinvloed de meting).

http://rj45.org/sv1k/faq/pair.htm

2PAIR_Together.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zowaar bijlezen! :)

:W Hallo nieuwe mensen!

@Pluche: mooie foto's! De SV staat je goed :). Vind een zwarte ook wel errrrg mooi.

Nou, na een weekje stressen of de motor wel op tijd rijklaar zou zijn, was uiteindelijk alles in orde en heb ik een fantastische dag gehad op Assen! Wat is dat heerlijk rijden! Wel vol programma vond ik (minst ervaren groep, allerlei instructiesessies tussendoor, waardoor amper pauze).

Heb op de veenslang de 205 km per uur aangetikt. Snelste tijd was 2:29. Mn nieuwe banden hebben geen schaamrandje meer :P. Laatste sessie was ik doodop en heb me maar op een rustig tempo geconcentreerd op techniek. De training focuste op rijlijnen, rempunten en verzitten. Dat laatste vind ik vooral lastig als ik eerst hard moet remmen na de lange stukken (neiging naar voren te schuiven op de motor). En heb inderdaad het gevoel dat ik aardig wat verschuif, maar dat valt in de praktijk erg mee haha.

Anyway, volgend jaar weer!

Nog een vraagje. Mn koppelingscilinder is weer eens lek. Vorig jaar ook al, heeft Ten Kate toen nog gemaakt want het viel onder de garantie. Suzukidealer zegt revisiesetje. Staat me ook bij dat dit een bekend SV probleem is vanwege locatie van dat ding? Wat was de oplossing ook alweer?

Mag ik in de OP?

[afbeelding]
Is een bekend euvel van de K3 en K4. Bij de latere modelen zit er een extra keerring... Makkelijkste is om de hele koppel-unit op het blok over te zetten van een K5 of nieuwer
 
Is een bekend euvel van de K3 en K4. Bij de latere modelen zit er een extra keerring... Makkelijkste is om de hele koppel-unit op het blok over te zetten van een K5 of nieuwer


Praat ik Turks? |(

Sorry maat:) maar ik moet je ffe corrigeren, Nummer 24 dient vervangen te worden, nummer 26is een soort van modificatie, het 2003 model sv had dat rubber nog niet, maar mag niks uit maken, ondanks dat rubber raakte de latere modellen ook nog lek.

Dat heeft dus helemaal geen zin. Gewoon schoonmaken, nieuwe keerring, en weer monteren.
 
Laatst bewerkt:
Praat ik Turks? |(Dat heeft dus helemaal geen zin. Gewoon schoonmaken, nieuwe keerring, en weer monteren.
nee, ik las jouw reactie pas na het plaatsen van de mijne en ik had geen zin om het verhaal te veranderen....

hebben de K5+ ook allemaal net zoveel last van het probleem of heeft die (extra) keerring dan toch misschien een beetje zin?
 
ook weer aanwezig ;)

de koppeling cilinders zijn allemaal het zelfde van 2003 tot 2007 alleen bij 2003 /4 mist hij dat rubbertje nr 26. edit het is geen kering gewoon stof/vuil rubbertje .
zo als viper zegt 24 =de kering
ik had gewoon het rubber los besteld 3 euro ofzo en 10 min werk monteren
elke beurt de cilinder schoonmaken en de kans op lekken is stuk kleiner :)
 
Laatst bewerkt:
Sorry maat:) maar ik moet je ffe corrigeren, Nummer 24 dient vervangen te worden, nummer 26is een soort van modificatie, het 2003 model sv had dat rubber nog niet, maar mag niks uit maken, ondanks dat rubber raakte de latere modellen ook nog lek.
Correct, te snel gelezen in dat artikel!

Het gaat om nr 24.

Maar goede tip, lekker schoonmaken. Is een partij bagger daar!
 
ik heb vorige week ook een sv1000 opgehaald en vind het helemaal geweldig. Hij is alleen wel verbouwd en voor de puristen zal het waarschijnlijk een gedrocht zijn, maar ik ben er blij mee. afwerking van deze motor is zeer goed en netjes.
mods
compleet andere achterkant
voor en achter kleine knippers
gilera runner koplamp
koso teller
gsxr voorvork
gsxr radiale remmerij
gsxr spatbord
aftermarket clip-ons (verwisseld er op gezet)
aftermarket rem en koppelingshendel
stalen remleidingen
bos carbonlook uitlaten (er op gelast door jerryt)
komt nog velgstriping op en een ander mooi bekleed zadeltje

foto,
full
 
Laatst bewerkt:
dank u. ik ben wel van de streetfighters, maar 90% van de fighters zijn gewoon net niet mooi. dat alles net niet past of aansluit, maar deze is niet over de top en mooi afgewerkt. het is alleen wel wat anders rijden, want ik reed hiervoor een zx12r. super machine, maar ik wilde mijn rijbewijs nog even houden :] .
 
Laatst bewerkt:
ik heb vorige week ook een sv1000 opgehaald en vind het helemaal geweldig. Hij is alleen wel verbouwd en voor de puristen zal het waarschijnlijk een gedrocht zijn, maar ik ben er blij mee. afwerking van deze motor is zeer goed en netjes.
mods
compleet andere achterkant
voor en achter kleine knippers
gilera runner koplamp
koso teller
gsxr voorvork
gsxr radiale remmerij
gsxr spatbord
aftermarket clip-ons (verwisseld er op gezet)
aftermarket rem en koppelingshendel
stalen remleidingen
bos carbonlook uitlaten (er op gelast door jerryt)
komt nog velgstriping op en een ander mooi bekleed zadeltje

foto,
[afbeelding]

hehe die is hier van het forum ;)

gefeliciteerd er mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan