SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijna alles in huis voor de grote beurt :Y
oliefilter: check! Luchtfilter: Onderweg (openluchtfilter K&N, moet nog gereinigd worden)
olie: check!

Iemand van hier nog op zoek naar prachtige zwartlederen rev'it handschoenen maat S?
Ze zijn helaas te krap bij mijn duim '( ze zijn echt heel mooi.


Ik hoef ze niet, ik heb maat 3XL. maar ik denk dat een foto de verkoop makkelijker zou maken!

:W
 
Laatst bewerkt:
wow das wel heel zuinig voor de sv rij je als een natte krant of ?
1 op 13-14 met doorrijden haalde ik afgesteld
Oh nee ik rij aardig door, zit nu wel midden jn de pyreneeen dus harder dan +\- 100 gaat het op de meeste stukken niet (af en toe stukje doortrekken dat wel).

Na het afstellen op de testbank heb ik zelf nog e.e.a. Afgesteld, met name half-gas/kwart-gas. Dat stond na afstellen te rijk en dat is juist waar ik nu veel winst heb kunnen halen.
Ook de TPS goed afstellen (zeker nadat de gaskleppen gesynchroniseerd zijn is dat belangrijk!) heeft bij mij nogal geholpen.
 
Bij beide sv's altijd Motul 5100 gebruikt, 10w40. Allebei nog nooit bij hoeven vullen. Ik spaar de motor echt niet, maar rij hem altijd wel even een beetje warm.
 
Wat betreft olieverbruik moet er midden tussen de beurt een litertje bij. ik rij met valvoline half synt 10w40. Olieverbruik komt hoofdzakelijk door de onderdruk die ontstaat bij het uitrollen, oftewel bij de lekkere plofjes in de uitlaat ;). Dat werd mij tenminste verteld door een monteur van een motorzaak.
 
Wat betreft olieverbruik moet er midden tussen de beurt een litertje bij. ik rij met valvoline half synt 10w40. Olieverbruik komt hoofdzakelijk door de onderdruk die ontstaat bij het uitrollen, oftewel bij de lekkere plofjes in de uitlaat ;). Dat werd mij tenminste verteld door een monteur van een motorzaak.


Die lekkere plofjes hebben daar niks mee te maken. en als jij tijdens het 'gasdicht' of te wel, uitrollen rook uit de uitlaat ziet komen dan moet je je klepsteelrubbers laten vervangen.


Daz nie goe hor :N
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft olieverbruik moet er midden tussen de beurt een litertje bij. ik rij met valvoline half synt 10w40. Olieverbruik komt hoofdzakelijk door de onderdruk die ontstaat bij het uitrollen, oftewel bij de lekkere plofjes in de uitlaat ;). Dat werd mij tenminste verteld door een monteur van een motorzaak.

Heb nu ook deze olie..

Kan verdorie nergens een Motul dealer vinden en vertrek vrijdagochtend naar Duitsland. Ga er denk ik toch maar weer de semi-syntheet van valvoline ingooien.
Blijkt dat bij de overstap naar volsyntheet eerder koppelingsproblemen boven water komen. Heb geen zin om in Duitsland dalijk met een slippende koppeling te staan..
 
Heb nu ook deze olie..

Kan verdorie nergens een Motul dealer vinden en vertrek vrijdagochtend naar Duitsland. Ga er denk ik toch maar weer de semi-syntheet van valvoline ingooien.
Blijkt dat bij de overstap naar volsyntheet eerder koppelingsproblemen boven water komen. Heb geen zin om in Duitsland dalijk met een slippende koppeling te staan..



ebayy zij ik toch ;)

http://www.ebay.com/itm/261491335187?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

heb je voor vrijdag binne als je vandaag besteld
 
Hmm rijd vrijdag aan... Dus dat haal ik niet!

Had eens wat op internet gegoogled over semi-synhteet vs syntheet. Schijnt een nogal gevoelig onderwerp te zijn haha.
 
ja grootste voordelen van vol vind ik toch betere bescherming + geen sludge door te korte ritten
ook kan je iets later verversen mocht je dat willen
 
Ben momenteel bang voor het krijgen van een slippende koppeling. Stel dat daar iets niet goed zit komt dat nu naar boven. Aangeziek ik deze week vertrek heb ik geen tijd meer voor een koppeling reparatie
 
nee joh dat geld voor oude fietsen uit jaren 80 vaak

had het ook in me sv nu in me gpz ook gsx r zit het in zo kan ik nog wel door gaan
ken niemand waar het bij ging slippen :N

halen die hap en knalle :]
 
Laatst bewerkt:
Hadden ze mij maar nooit op vol-syntheet geattendeerd. Had ik gewoon weer valvoline erop gegooid ;)

Nu moet ik erover nadenken. Zeggen niet voor niets geluk is met de dommen haha.

Vanmiddag even rondbellen of er een dealer is in de buurt.. Ja, ik weet het kan ook via internet maar dat is altijd lastig want ze komen altijd als er niemand thuis is :(
 
Laatst bewerkt:
Muwaaa, ik had nooit deze sv moeten zien voordat de sportster niet verkocht is :X |( ...De verkoper stuurt mij net een mailtje dat hij hem bij een motorzaak heeft neergezet om hem sneller te verkopen. |( |( .geheel begrijpelijk maar wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend voor mij natuurlijk....Ik vertelde hem al, dat ik een 100% zekere koper ben van zijn Sv1000, mja daar heeft hij natuurlijk niks aan, pas als ik met echte flappen aan kom zetten heeft hij wat daaraan
Nu echt hopen dat dat amerikaanse hok :X :+ (zei IK dat echt?) van mij snel verkoopt, voordat hij bij die motorzaak al verkocht is ;(
 
Hadden ze mij maar nooit op vol-syntheet geattendeerd. Had ik gewoon weer valvoline erop gegooid ;)

Nu moet ik erover nadenken. Zeggen niet voor niets geluk is met de dommen haha.

Vanmiddag even rondbellen of er een dealer is in de buurt.. Ja, ik weet het kan ook via internet maar dat is altijd lastig want ze komen altijd als er niemand thuis is :(


bij dealer zit je zo op 80 euro voor die olie ipv 55 motul = duur maar je bike schakeld en voelt smoother mijne loopt ook 3 graden koeler nu minder wrijving dus
 
Muwaaa, ik had nooit deze sv moeten zien voordat de sportster niet verkocht is :X |( ...De verkoper stuurt mij net een mailtje dat hij hem bij een motorzaak heeft neergezet om hem sneller te verkopen. |( |( .geheel begrijpelijk maar wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend voor mij natuurlijk....Ik vertelde hem al, dat ik een 100% zekere koper ben van zijn Sv1000, mja daar heeft hij natuurlijk niks aan, pas als ik met echte flappen aan kom zetten heeft hij wat daaraan
Nu echt hopen dat dat amerikaanse hok :X :+ (zei IK dat echt?) van mij snel verkoopt, voordat hij bij die motorzaak al verkocht is ;(

voordeel mensen denken dat sv net zo als tl 1000 r je er af gooit en kut rijd
ze verkopen slecht dus er is goede kans dat hij er nog staat dan :)
 
Toch maar voor safe gekozen. Valvoline...

Ja, eigenwijs ik weet het, maar geen tijd om proefrit te rijden voordat ik naar Duitsland vertrek dus dan maar hetzelfde anders.
 
Zaterdag een kijkert voor de Harley! *O*

Heb ondertussen de Sv wat beter bekeken en dat is maar goed ook.Toch wel fijn zonder de verkoper erbij, geeft wat meer rust...BIj degene die ik wou zag ik nu wat meer puntjes die ik minder vond..Roestpitjes op de voorvork, welswaar net boven het veer gedeelte maar toch, staat niet zo netjes...en wat pekelschade op de voorste cilinder....
Dus dat temperde mijn enthousiasme wel beetje, nu kan ik ook rustig kijken naar andere Sv's....
Wel zijn de Blauw en Koper kleurige mijn favorieten..we zullen zien, ik laat weten hoe het zaterdag is afgelopen!! :W
 
Even vraagje: heeft iemand een idee waar stekkertje voor is dat is "afgedopt"? Voor de meesten wel duidelijk denk ik maar dit zit tussen km-teller en topkuip in.
full
 
volgens mij is dat een massa punt, als je dat zwarte dopje er af haalt, zit er dan een soort bruggetje in? Of is het echt een lege stekker?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan