SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie hoor. Jammer voor jou dat de grijze SV's sneller zijn.


|( |(

neeh hoor, iedereen weet toch dat de blauwe k3 model het snelst is. Period :]
5172acc27b.jpg
 
Even een vraag aan jullie SV rijders. Ik weet dat het blok uit de TL komt en is terug getuned maar is dit ook te merken aan het geluid. De TL klinkt in mijn beleving wat bruter of is dit bedrog?? Oke, Youtube geluid is ook niet altijd mooi maar ik hoor wel enig verschil.
 
Even een vraag aan jullie SV rijders. Ik weet dat het blok uit de TL komt en is terug getuned maar is dit ook te merken aan het geluid. De TL klinkt in mijn beleving wat bruter of is dit bedrog?? Oke, Youtube geluid is ook niet altijd mooi maar ik hoor wel enig verschil.

ligt allemaal aan de uitlaten. zijn weinig tl's die donkerder klinken dan mijn sv met 2 korte uitlaatjes.
 
ligt allemaal aan de uitlaten. zijn weinig tl's die donkerder klinken dan mijn sv met 2 korte uitlaatjes.


De sv die ik had, die met de juiste kleur blauw, had zeker mooier geluid. Want ja, de lichtblauwe is sowieso de beste O-)

Even een vraag aan jullie SV rijders. Ik weet dat het blok uit de TL komt en is terug getuned maar is dit ook te merken aan het geluid. De TL klinkt in mijn beleving wat bruter of is dit bedrog?? Oke, Youtube geluid is ook niet altijd mooi maar ik hoor wel enig verschil.

maakt theoretisch wel verschil, boring&slag is het zelfde, maar de vulling is anders en de timing van de nokken ook. maar of dat dit resulteert in een 'donkerder' geluid, durf ik niet te zeggen.

ik denk dat het, net wat Bradpiet zegt, de uitlaten zijn :Y
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag aan jullie SV rijders. Ik weet dat het blok uit de TL komt en is terug getuned maar is dit ook te merken aan het geluid. De TL klinkt in mijn beleving wat bruter of is dit bedrog?? Oke, Youtube geluid is ook niet altijd mooi maar ik hoor wel enig verschil.

Hier een filmpje waar mijn SV goed te horen is.


Begint vanaf 40 sec. Filmpje is verder niet zo boeiend maar het geluid is wel redelijk goed vind ik.

Dit is met dubbele Yoshi's met dB killers er in. Haal je die er uit of ga je voor kortere pijpen dan wil het wel hoor :)
 
Bedankt heren. Ik ben een beetje aan bekijken wat ik wil. Na enkele 4 cilinders leek het me wel mooi om voor een V Twin te gaan en daar is de TL / SV wel 1 van mijn favoriete aangezien een Duc buiten mijn budget ligt. Ik zag een filmpje van een TLR van een man uit Tasmanië en die had een Gsxr 1000 K2 kont erop gezet en 2 SP Stubby uitlaten erop gezet. Dat klinkt heel bruut. Als ik voor een TL/SV zou gaan dan komen er Akrapovic GP uitlaatjes op (net als op de Duc van Chaz Davies). Of 1 aan elke zijde of 1. Zit vol ideeën maar ja, die kosten geld hahaha.
 
In mije vriendengroep rijd ook een t1000...nagenoeg hetzelfde geluid, met andere dempers, Dus er is weinig tot geen verschil
 
Laatst bewerkt:
Valt er met het blok ook nog wat te doen? Niet dat ik het direct ga doen ofzo wat dat kost wel geld maar bestaat de mogelijkheid om er andere zuigers etc erin te zetten voor meer trappelende paardjes?
 
Valt er met het blok ook nog wat te doen? Niet dat ik het direct ga doen ofzo wat dat kost wel geld maar bestaat de mogelijkheid om er andere zuigers etc erin te zetten voor meer trappelende paardjes?


blok overzetten zou kunnen lijkt mij. makkelijkste, en voor een paar honderd koop je een tlr blok
 
Valt er met het blok ook nog wat te doen? Niet dat ik het direct ga doen ofzo wat dat kost wel geld maar bestaat de mogelijkheid om er andere zuigers etc erin te zetten voor meer trappelende paardjes?

Ik weet niet of een TL blok 1 op 1 past. Maar heel veel geld aan het blok uitgeven om het SV blok op te voeren zou ik persoonlijk niet doen. Voor mij maakt het niet zoveel uit of een motor 100pk of 150pk heeft. Ik zou niet zo snel 1000 euro uitgeven aan nieuwe onderdelen om 20pk meer te krijgen. Zou ik dat geld eerder sparen voor een andere motor die vanuit de fabriek meer vermogen heeft.

Ik heb nu zelf geen SV meer, maar wat je sowieso wil laten doen is de vering. Voor een paar 100 euro heb je HyperPro's voor en achter en dit scheelt enorm veel. Ik heb de SV altijd een leuke motor gevonden en heb er ook 5 jaar en 35k mee gereden, alleen de vering is gewoon een zwak punt van de SV.
 
Laatst bewerkt:
Dit is die TL uit Tasmanië. Die Yoshi's zijn eigenlijk SP dempers met een Yoshi sticker erop en ik las ook dat hij er een big bore kit in had gebouwd. Mooi geluid voor een V Twin

 
sorry Motorhopper, maar das niet de juiste blauwe kleur;)
 
Laatst bewerkt:
Valt er met het blok ook nog wat te doen? Niet dat ik het direct ga doen ofzo wat dat kost wel geld maar bestaat de mogelijkheid om er andere zuigers etc erin te zetten voor meer trappelende paardjes?

Ik zou zeggen, ga eerst eens wat proefrijden en dan kun je nog bekijken of tunen nodig is. Powercommander icm. andere uitlaten en mapping hierop laten afstemmen kun je denk al een heel mooi resultaat mee bereiken.

Mijn eigen ervaring vanaf een 600cc viercylinder naar de SV1000(met PC en laser uitlaatsysteem en K&N filter) die ik nu heb is dat de grijns maar niet van mijn gezicht te krijgen is als ik het gas opentrek in welke versnelling dan ook... De combinatie van acceleratie met roffel }) }) })
 
Te koop!

Omdat ik heb besloten om een echte toermotor aan te schaffen, verkoop ik m'n SV1000 K7.

Dit is de leukste funbike die ik ooit heb gehad! De motor komt uit 2007 en er staat ongeveer 32xxx op de teller.
De motor is voorzien met een volledig Laser systeem met uitneembare decibelkillers met een geweldig geluid! Ook heb ik de motor af laten stellen bij Jeroen van den meer in Uithoorn. Dus geen vervelende ge-bok onder in de toeren en soepele en brute power over het gehele gebied.
Vorige zomer kleppen gesteld en olie vervangen. De motor heeft altijd binnen gestaan.

Extra's
-Volledig Laser systeem t.v.w. € 1100,-
-Kuipknipperlichten
-Led knipperlichten
-Afgesteld bij v.d. Meer t.w.v. € 350 (papieren aanwezig)
-X tre powerbox t.w.v. € 85,-
-Airbox mod
-Bi-xenon met groot en dimlicht t.w.v. € 80,-
-Radiator covers chroom € 180,-
-Zwarte valbeugels
-Scottoiler ketting smeer systeem t.w.v. € 100,-
-Duo seat cover t.w.v. € 130,- ex spuiten
-Ketting beschermer in kleur
-Superbike stuur kit LSL t.w.v. € 360

Kortom, een super motorfiets met vele extras.

Wat je er los bij krijgt:
De duo seat en de voetsteunen voor de passagiers.

De motor heeft geen krasjes of iets op één ding na. Een klein mini deukje op de rechter demper.
Die zie je op één van de fotos. Ik zelf stoor me er niet aan.

Op te halen in Amstelveen.
Mail, whatsapp of bellen 06-13229466


Te koop: Suzuki SV 1000 K7

65b23903a2a7dc74908692be422e16d8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan