SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een sv gezien op speurders...net geen 30K op de teller...Hij komt uit Gorinchem, hij staat al wel een geruime tijd te koop, eerst op marktplaats en nu op speurders. .. Daar ben ik wat beducht op, kent iemand deze sv?
Suzuki Motor kopen? Motorfiets occasions van Suzuki te koop
Ziet er goed uit op de foto's. Gewoon gaan inspecteren, rijden, onderhandelen etc. Lijkt me wel een poetser dus is goed onderhouden. Wel even vragen naar beurten etc. Ook of de ketting en tandwielen al zijn vervangen en wanneer. Meestal zo rond de 25K dus goed om na te vragen. Koppelingscilinder goed nakijken (lekkage).
 
Ziet er goed uit op de foto's. Gewoon gaan inspecteren, rijden, onderhandelen etc. Lijkt me wel een poetser dus is goed onderhouden. Wel even vragen naar beurten etc. Ook of de ketting en tandwielen al zijn vervangen en wanneer. Meestal zo rond de 25K dus goed om na te vragen. Koppelingscilinder goed nakijken (lekkage).

Ja had al via de mail gevraagd voor de 25K beurt. Ook voor het stellen van de kleppen...Had al gevraagd of hij ook nog de rekeningen heeft. Qua koppelings cilinder ga ik even vragen, wanneer begint die zo'n beetje te lekken? ik had al begrepen dat je dat kan verhelpen door iets van een 2004 model te gebruiken?

Is voor mij ongv 100 km heen en dan weer terug, dus moet even een goede afspraak maken, maatje van me wil namelijk ook mee (wel zo handig, iemand die geen roze wolk heeft voor de motor). Dus hoop dat hij reageerd. Degene uit Purmerend reageert gewoon niet. Of hij is al verkocht of hij is op vakantie en anders is het een hork.....
 
Ja had al via de mail gevraagd voor de 25K beurt. Ook voor het stellen van de kleppen...Had al gevraagd of hij ook nog de rekeningen heeft. Qua koppelings cilinder ga ik even vragen, wanneer begint die zo'n beetje te lekken? ik had al begrepen dat je dat kan verhelpen door iets van een 2004 model te gebruiken?

Is voor mij ongv 100 km heen en dan weer terug, dus moet even een goede afspraak maken, maatje van me wil namelijk ook mee (wel zo handig, iemand die geen roze wolk heeft voor de motor). Dus hoop dat hij reageerd. Degene uit Purmerend reageert gewoon niet. Of hij is al verkocht of hij is op vakantie en anders is het een hork.....

Staan geen kilometers voor. het baasje bepaald het, als je het daar achter schoon houd, dan zal hij nooit van z'n leven gaan lekken.


Nope, ja, kan wel. maar dat extra rubber wat vanaf 2004 gebruikt word, heeft geen meerwaarde
 
Hmm oke..nja we zullen zien. .oh crap, nog helemaal niet gekeken daar naar....gaan we verder neuzen !
 
Ik ben HEEL erg te spreken over de Conti SportAttack of de Conti Roadattack. Echt een goede wegrespons, en snel warm.
Qua prijs ook niet de pijnlijkste voor je portemonnee!

Ik ben nu voor de 1e keer toe aan nieuwe banden voor de sv 1000 s. Welke banden worden veel gebruikt op de SV 1000??? Ik heb nu Brichtone BT 023 en was niet heel erg tevreden. Maar ik kocht de Sv met nieuwe BT 023 banden dus eerst maar op gereden. Op mijn vorige motor een bandit had ik de dunlop sportsmart en wil deze u eigenlijk weer hebben. Wil aankomend weekend nieuw rubber op de SV en zoals ik aangeef gaat mn voorkeur uit naar de sportsmarts. Of is er een andere band waar de SV het goed op doet???
 
Gefeliciteerd met de verkoop!

Hij heeft zijn motor net gewassen en toen de foto's gemaakt. Wat me opvalt is dat het originele achterspatbord er nog opzit, alleen een beetje ingekort. Lak bij de heelplates zit er nog helemaal op, de originele knippers en een smeersysteem voor de ketting. Dat laatste is meestal iets voor kilometervreters. Vaak hebben die lakbeschadigingen op het koppelingsdeksel (pekel).

Maar je kunt het toch pas het best beoordelen als je er naast staat. Voor hetzelfde geld zijn het foto's van een paar jaar terug.

oh... ehhh... al verkocht dus? Ach... er staan er genoeg te koop, soms moet je iets verder kijken... Succes met verder zoeken!

Bandjes? SportAttack2 bevallen mij prima.
 
Ik had toen ook eentje gevonden, perfecte staat alleen standaard dempers (ook vlakbij huis). Tegen de tijd dat ik serieus kon gaan kijken was hij al verkocht. Uiteindelijk eentje geworden die nog completer is dus kijk rustig rond. :Y
 
Heb ook niet zo'n haast meer..zitten in de zomer, met bij horende prijzen ..ik kijk rustig verder..iig bedankt voor de input tot nu toe!
 
Nou... Qua prijs viel die blauwe nog wel mee!

Je kunt ook gewoon een bod doen op één van de duurdere modellen die je aanstaat, misschien zit er wat onderhandelingsruimte in. Anders: marktplaats in de gaten houden. Er zijn vast mensen die hun SV willen verkopen (vlaag van verstandsverbijstering, rijbewijs levenslang afgenomen, ontzettend groot geldgebrek, nieuwe liefde, andere redenen kan ik niet bedenken.)
 
Nou... Qua prijs viel die blauwe nog wel mee!

Je kunt ook gewoon een bod doen op één van de duurdere modellen die je aanstaat, misschien zit er wat onderhandelingsruimte in. Anders: marktplaats in de gaten houden. Er zijn vast mensen die hun SV willen verkopen (vlaag van verstandsverbijstering, rijbewijs levenslang afgenomen, ontzettend groot geldgebrek, nieuwe liefde, andere redenen kan ik niet bedenken.)


Een zeuren de vrouw/vriendin :+
 
blij dat ik dat nooit zal hebben _O-
Wel herkenbaar, een vriend aan de vrouw en binnen half jaar motor in de verkoop omdat ze kindjes willen. Je kan toch ook kinderen krijgen met een motor in het bezit? Snap dat niet.

Gaat idd prima. Mijn vrouw en ik rijden allebei op een SV. Mijn zoon van 7 wil dat ik een andere koop, zodat hij mijn SV1000 kan overnemen. _O- :W :]
 
Een zeuren de vrouw/vriendin :+
Dan moet je toch iets anders "vervangen"? :? :+

Gaat idd prima. Mijn vrouw en ik rijden allebei op een SV. Mijn zoon van 7 wil dat ik een andere koop, zodat hij mijn SV1000 kan overnemen. _O- :W :]
_O-

Leg 'm tactvol uit dat 'ie toch minstens 10 moet zijn voor een sv1000. Doe het voorzichtig, voorkom een jeugdtrauma.

Las dat verschillende bezitters het olieverbruik naast elkaar leggen, my 2cts:
De mijne verbruikt een klein beetje. Het restje wat overbleef na de olie/filter wissel heb ik er na ca. 4000 km bijgegooid, verder niets bijgevuld. Afgelopen weekend olie ververst + nieuw filter, oude olie in een oud kannetje gedaan, (totaal iets minder dan 2,5l). Nu Motul 5100 olie erin gedaan, merk geen verschil met castrol behalve de "snoepgeur" bij het verversen.

Tip: gebruik een goede opvangbak voor de olie. Laat niet je filter uit je vingers glippen en erin plonsen zodat je straatwerk alsnog onder de olie zit... -O-

Nieuwe iridiumbougies gaven wel een verschil, vooral bij lage toeren. Zal de nieuwigheid zijn. Deze week nog een nieuw achterbandje halen und dan zum Thüringer Wald!
 
Ik heb een sv gezien op speurders...net geen 30K op de teller...Hij komt uit Gorinchem, hij staat al wel een geruime tijd te koop, eerst op marktplaats en nu op speurders. .. Daar ben ik wat beducht op, kent iemand deze sv?
Suzuki Motor kopen? Motorfiets occasions van Suzuki te koop

Ziet er erg goed uit! Marktplaats moet je betalen, speurders is gratis volgens mij? Maar gezien de staat / de fotos van de motor en dat het kenteken netjes leesbaar is, zelfs van zijn auto ;) lijkt het me niet iemand die iets te verbergen heeft. Ook netjes een ketting smeer systeem en hij heeft zijn taartschep nog..... _O-
Datum tenaamstelling 17-07-2014 :? :? das afgelopen vrijdag...

ooo..?
 
Laatst bewerkt:
Vraag aan de handige klusserts hier. Want ik mis namelijk kennis en/of een goed trucje.

Bij het vervangen van het voortandwiel moet de speedsensor verwijderd worden voordat de tandwielmoer los kan.
Deze sensor zit bij mij onmogelijk vast, en het lijkt erop dat de imbus-sleutel van zachter materiaal is als de sensorbout.

Help help help dus.... Iemand een idee/trucje? Hoe krijg ik voldoende moment om de sensor los te krijgen? Of hoe fixeer ik het voortandwiel dat ik voldoende moment kan maken?
 
motor in de versnelling en iemand met de voet op de rem laten staan.

en hoe die inbusbout los te krijgen. zorg er iig voor dat de sleutel harder is dan de bout. er zit waarschijnlijk loctite op, je zou hem warm kunnen stoken met een brandertje, loctite verliest zijn kracht ongeveer bij 100graden dacht ik. dus dat is relatief snel bereikt. en dan is het een kwestie van los draaien. wil dat allemaal niet, dan is het een kwestie van rammen en beuken:>

met je voet op de sleutel stampen, maar als je die kleine inbus al die los krijgt, hoe ga je die grote moer er achter dan los maken? die zit nog veel vaster...
 
Thanks,
Ik vermoedde al iets van loctite. Wist alleen niet dat deze zijn kracht verliest bij het warmstoken. Ga ik dat eens proberen.
En voor die bout erachter..... ik heb een momentsleutel:)





motor in de versnelling en iemand met de voet op de rem laten staan.

en hoe die inbusbout los te krijgen. zorg er iig voor dat de sleutel harder is dan de bout. er zit waarschijnlijk loctite op, je zou hem warm kunnen stoken met een brandertje, loctite verliest zijn kracht ongeveer bij 100graden dacht ik. dus dat is relatief snel bereikt. en dan is het een kwestie van los draaien. wil dat allemaal niet, dan is het een kwestie van rammen en beuken:>

met je voet op de sleutel stampen, maar als je die kleine inbus al die los krijgt, hoe ga je die grote moer er achter dan los maken? die zit nog veel vaster...
 
motor in de versnelling en iemand met de voet op de rem laten staan.

en hoe die inbusbout los te krijgen. zorg er iig voor dat de sleutel harder is dan de bout. er zit waarschijnlijk loctite op, je zou hem warm kunnen stoken met een brandertje, loctite verliest zijn kracht ongeveer bij 100graden dacht ik. dus dat is relatief snel bereikt. en dan is het een kwestie van los draaien. wil dat allemaal niet, dan is het een kwestie van rammen en beuken:>

met je voet op de sleutel stampen, maar als je die kleine inbus al die los krijgt, hoe ga je die grote moer er achter dan los maken? die zit nog veel vaster...
:^ het kostte bij mij 3 man: 1 op de rem, 1 de achterband vastzetten, 1 draaien met een verlengde sleutel.
 
Nog een beginnersvraagje dan....

Motor in de versnelling is logisch. Maar voordat je de koppelingsdeksel eraf haalt moet je natuurlijk de koppelingshendel fixeren, zodat de koppelingsstift niet in het blok verdwijnt.

Dus klopt het dan chronologisch als -->

koppelingshendel vast met bijv elastiekje / tandwieldeksel eraf / koppelingsdrukstift eruit / sensorbout los met imbus / dan tandwiel eraf.

En als dat dan klopt.... Waarom dan de motor in de versnelling als koppelingshendel nog met een elastiekje vast zit?
 
Nog een beginnersvraagje dan....

Motor in de versnelling is logisch. Maar voordat je de koppelingsdeksel eraf haalt moet je natuurlijk de koppelingshendel fixeren, zodat de koppelingsstift niet in het blok verdwijnt.

Dus klopt het dan chronologisch als -->

koppelingshendel vast met bijv elastiekje / tandwieldeksel eraf / koppelingsdrukstift eruit / sensorbout los met imbus / dan tandwiel eraf.

En als dat dan klopt.... Waarom dan de motor in de versnelling als koppelingshendel nog met een elastiekje vast zit?


Waatt? :+

gast, je denkt te veel na *D

1: zet de motor op een paddockstand (omdat het makkelijker is)
2: zet de motor in de versnelling
3: draai je voorste tandwiel kapje er af.
4: laat iemand op je achter rem stampen.
5: draai de inbus los
6: draai die grotere moer los 36mm? of 32? geen idee meer
7: wat wil je eigenlijk doen? ketting vervangen?
8: slijp je ketting door
9: verwijder je ketting
10: draai de bouten los van je achtertand wiel, en wanneer nodig, laat weer iemand op je achterrem stampen
11: haal je wiel er uit
12: vervang het tand wiel
13: hang je wiel er weer terug in
14: draai je achterste tandwiel vast
15: vervang je voorste tandwiel
16: monteer je nieuwe ketting
17: zet weer iemand op de achterrem en draai je voorste tandwiel vast
18: zet alle kapjes weer vast
19: span je ketting
20: klaar! koffie/bier/of wat dan ook

:W

edit:

21: haal hem weer van de paddockstand af. anders rijdt het zo lastig :] :]
 
Laatst bewerkt:
Jep, dat denken is een bekent probleem! :Y
Zo een stappenplan is wel prima,

vraag ik me alleen af of ik nummer 20 ook ergens eerder mag uitvoeren.

Thanks!




Waatt? :+

gast, je denkt te veel na *D

1: zet de motor op een paddockstand (omdat het makkelijker is)
2: zet de motor in de versnelling
3: draai je voorste tandwiel kapje er af.
4: laat iemand op je achter rem stampen.
5: draai de inbus los
6: draai die grotere moer los 36mm? of 32? geen idee meer
7: wat wil je eigenlijk doen? ketting vervangen?
8: slijp je ketting door
9: verwijder je ketting
10: draai de bouten los van je achtertand wiel, en wanneer nodig, laat weer iemand op je achterrem stampen
11: haal je wiel er uit
12: vervang het tand wiel
13: hang je wiel er weer terug in
14: draai je achterste tandwiel vast
15: vervang je voorste tandwiel
16: monteer je nieuwe ketting
17: zet weer iemand op de achterrem en draai je voorste tandwiel vast
18: zet alle kapjes weer vast
19: span je ketting
20: klaar! koffie/bier/of wat dan ook

:W

edit:

21: haal hem weer van de paddockstand af. anders rijdt het zo lastig :] :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan