SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou je ook niet gaan voor een upgrade van de voorvork? Zelf altijd gereden met een GSXR 1000 K4 voorvork in mijn SV's en dat was echt wel een verbetering tov origineel, zowel optisch als qua rijeigenschappen.

Niet heel goed te zien maar toch
[afbeelding]

Ah kijk, met zwarte uitlaatbeugels. Dat bedoel ik dus! Erg mooi
 
Aangezien het zaterdag erg koud wordt, vandaag mijn band maar laten fixen. Daarna even een rondje gestuurd natuurlijk 😎 en ik kan er wel aan wennen. Wat een heerlijke grom komt er toch uit het blok, zeker met de open uitlaten icm BMC filter, en de voorkant van de tank iets gelift. Ik denk dat hij na wat afstellen op een testbank nog wel wat soepeler wordt. Zal eens bellen met de Valkenier te Barneveld, dat is voor mij de dichtstbijzijnde...
 
Laat even weten wat die ervoor vragen, ik denk dat ik de mijne ook moet laten afstellen met de nieuwe dempers.

Ben wel benieuwd wat dat moet kosten.
 
Ik vind dat nog wel meevallen. Ik betaalde in 2007 €40,00 voor een dynorun zonder afstellen. Dus €125 voor meerdere runs, uurloon en het gebruik van bijvoorbeeld een yoshibox klinkt acceptabel.

Ja leek me ook, je hoeft verder geen kastje of wat dat ook er tussen te houden, de ecu regeld het verder goed bij.
Een powercom of rapide bike kost al s el €300,- en dan heb je alleen nog maar dat kastje.
Hij heeft zeker 5 runs gedaan misschien nog wel meer.
 
ik ben wel benieuwd naar het verbruik.

Als tie bv. 10% zuiniger is, dan haal je het er in 2/3 jaar uit.
maar de meeste gaan volgens mij meer zuipen, dan kost het alleen maar.
en een nog lager actieradius.
 
ik ben wel benieuwd naar het verbruik.

Als tie bv. 10% zuiniger is, dan haal je het er in 2/3 jaar uit.
maar de meeste gaan volgens mij meer zuipen, dan kost het alleen maar.
en een nog lager actieradius.

Over het algemeen word een motor onzuiniger na het afstellen. De meeste motoren staan enorm arm en lopen daardoor ook minder goed. Ga je de boel afstellen word het mengsel rijker en dus gaat het verbruik omhoog.
 
ik ben wel benieuwd naar het verbruik.

Als tie bv. 10% zuiniger is, dan haal je het er in 2/3 jaar uit.
maar de meeste gaan volgens mij meer zuipen, dan kost het alleen maar.
en een nog lager actieradius.

mijne is zuiniger gezet, stond te rijk ik zou nog zuiniger moeten gaan rijden, niet dat ik dat echt zal merken denk ik.
 
ik ben wel benieuwd naar het verbruik.

Als tie bv. 10% zuiniger is, dan haal je het er in 2/3 jaar uit.
maar de meeste gaan volgens mij meer zuipen, dan kost het alleen maar.
en een nog lager actieradius.

Ik denk dat er weinig veranderd aan het verbruik. Belangrijkste is dat het allemaal weer netjes, zuiver en soepel loopt.
 
Dit ding er maar eens op knutselen. Ben een echte koukleum (mietje) :+ :+

orp27o.jpg
 
mijne is zuiniger gezet, stond te rijk ik zou nog zuiniger moeten gaan rijden, niet dat ik dat echt zal merken denk ik.

Tegenwoordig staat alles behoorlijk arm. Kan zijn dat dit in die tijd nog niet zo was.

Ik denk dat er weinig veranderd aan het verbruik. Belangrijkste is dat het allemaal weer netjes, zuiver en soepel loopt.

Bij mijn RC8 is het verbruik enorm omhoog gegaan na het mappen, maar dat was dus een fiets die vanuit de fabriek heel arm stond.
 
Ik kan je vertellen dat dat erg prettig voelt 😊. Misschien bouw ik ze ook nog wel op de mijne.

Kan snel gaan... Vandaag een nieuw setje Oxford heated grips gescoord voor erg weinig (ik had de zoekopdracht nog open staan op marktplaats). Van de week maar plaatsen, dan is de SV (op een poets/wasbeurt na) eindelijk klaar. Laat het betere weer maar komen 😎.
 
Hoi, lang niet actief geweest op MF, maar nu weer regelmatig mee-lezend. Ik zal proberen wat toe te voegen hier :)
Mijne is na het afstellen wel degelijk zuiniger geworden, vooral bij warme motor. Op lange stukken rij ik met gemak 1:18, soms nog zuiniger. Daarbij heb ik geen bejaarden-rijstijl. Mét bejaarden rijstijl en angst voor bekeuringen heb ik over 400km in Finland ooit 1:23 behaald :o . Maar dan rij je niet normaal.
 
Hoi, lang niet actief geweest op MF, maar nu weer regelmatig mee-lezend. Ik zal proberen wat toe te voegen hier :)
Mijne is na het afstellen wel degelijk zuiniger geworden, vooral bij warme motor. Op lange stukken rij ik met gemak 1:18, soms nog zuiniger. Daarbij heb ik geen bejaarden-rijstijl. Mét bejaarden rijstijl en angst voor bekeuringen heb ik over 400km in Finland ooit 1:23 behaald :o . Maar dan rij je niet normaal.

Dat zijn betere cijfers! Maar heb je de originele ECU laten aanpassen? Heb je een power commander? Of iets anders? Wat is er überhaupt aangepast?
 
full


Gisteren nog even de nieuwe rem-/schakelset geplaatst. Staat prima en zit ook goed. Maar wat was het koud in die oude tochtige schuur😂
 
Oeh, ziet er mooi uit! Ik hink een beetje op twee gedachten om ook wat mooie dingen op mijn fiets te monteren, maar het ding heeft inmiddels al dik 70k gelopen..., investeren in een andere is wellicht verstandiger.

Ik heb de originele ECU laten aanpassen, geen powercommander o.i.d.. Volgens mij is het echt software-matig. Misschien heb ik gewoon een heel goed blok te pakken :)
 
Oeh, ziet er mooi uit! Ik hink een beetje op twee gedachten om ook wat mooie dingen op mijn fiets te monteren, maar het ding heeft inmiddels al dik 70k gelopen..., investeren in een andere is wellicht verstandiger.

Ik heb de originele ECU laten aanpassen, geen powercommander o.i.d.. Volgens mij is het echt software-matig. Misschien heb ik gewoon een heel goed blok te pakken :)

Dat wil ik ook laten doen. Waar heb je het laten doen?

De mijne heeft nog niet 1/10e gelopen van wat er bij jou op de klok staat haha. Maar volgens mij kan het blok heel wat hebben. Als je nog schik hebt van je fiets, lekker houden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan