Bougies

hjrbergs

Rookie
3 jun 2014
13
0
eindhoven
Hallo allemaal,

Mijn sv650s uit 2002 heeft volgens mij een klein probleempje. Ik denk zelf dat het niet heel veel kwaad kan maar wil jullie toch even om advies vragen.

Ik heb van de week de bougies gecontroleerd omdat iemand zei dat hij op 1 cilinder liep.

Eerst heb ik de achterste eruit gehaald, heb de motor gestart en hij liep gewoon stationair zoals een motor op 1 cilinder stationair loopt.

Toen heb ik de achterste terug geplaatst en de voorste eruit gehaald. Nu liep de motor niet stationair meer, ik moest hem rond de 2000 toeren houden om hem draaiende te houden.

De achterste bougie was ook wat zwart verkoold (niet heel erg maar wel iets).

Ik heb inmiddels begrepen dat het door de verhouding van brandstof zuurstof of olie kan komen.
Is dit makkelijk te verhelpen?

Alvast bedankt,

Michael Bergs,
 
Zullen wel weer ongeschreven regels zijn voor dit soort dingen, maar ik stel gewoon een vraag en dan krijg je zulke reacties. Ben daar gewoon een beetje moe van. En bovendien snap ik het ook gewoon niet.
Maar dat zal wel aan mij liggen dan he, maar is er uberhaupt nog iemand die een idee heeft over het probleem waar het werkelijk om draait.?
 
Zullen wel weer ongeschreven regels zijn voor dit soort dingen, maar ik stel gewoon een vraag en dan krijg je zulke reacties. Ben daar gewoon een beetje moe van. En bovendien snap ik het ook gewoon niet.
Maar dat zal wel aan mij liggen dan he, maar is er uberhaupt nog iemand die een idee heeft over het probleem waar het werkelijk om draait.?
Denk dat je hem gewoon ff af moet laten stellen
(en je moet niet zo happen vinden we alleen maar leuk :Y )
 
Zullen wel weer ongeschreven regels zijn voor dit soort dingen, maar ik stel gewoon een vraag en dan krijg je zulke reacties. Ben daar gewoon een beetje moe van. En bovendien snap ik het ook gewoon niet.
Maar dat zal wel aan mij liggen dan he, maar is er uberhaupt nog iemand die een idee heeft over het probleem waar het werkelijk om draait.?

Ongeschreven regels? Jij komt aan met een vraag, vervolgens citeer ik een stukje van je OP omdat ik me afvraag hoe dat kan.

Vervolgens kom je aan met een attitude van heb ik jou daar. En dan lopen piepen dat je niet de gewenste reactie krijgt?

Ik weet inmiddels wel de oplossing voor je probleem:

Sluit je topic, en breng je motor naar de motorzaak, of gooi 'm op de bult.

Goed weekend :W
 
Zullen wel weer ongeschreven regels zijn voor dit soort dingen, maar ik stel gewoon een vraag en dan krijg je zulke reacties. Ben daar gewoon een beetje moe van. En bovendien snap ik het ook gewoon niet.
Maar dat zal wel aan mij liggen dan he, maar is er uberhaupt nog iemand die een idee heeft over het probleem waar het werkelijk om draait.?

Geregistreerd op:dinsdag 03 juni 2014 16:33 (18 dagen en 17 uren geleden)

En nu al moe van deze reacties _O-
Gast, zou je dan niet snel iets aan je "houding" veranderen?
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook het Roy Donders juichpak aan doen wat je op marktplaats te koop aan bied (sowieso gratis spullen te koop aan bieden :') ), misschien doet iemand dan nog wel wat moeite voor je :')
 
Beste heren,

Hoewel ik sommige reacties echt niet begrijp, ben ik best bereid om reacties terug te nemen.
Ik dacht dat quote sarcastisch bedoeld was, het enige waar ik op uit ben is hulp met het probleem waar het werkelijk om draait.

Ik ben geen sleutelaar heb twee linkerhanden en vind het alleen maar leuk om dingen uit te zoeken, zoals ik nu uitvind wat je wel en niet op een forum kunt doen heb ik laatst mijn kettingset vervangen met alleen hulp van dit forum.
Dat ik exact hetzelfde verwachtte met dit topic is misschien naief van mijn kant.
Ik ben de laatste keer echt goed geholpen namelijk.

Het was niet mijn bedoeling om een bitchfight online uit te lokken, maar anderzijds vind ik het ook beneden pijl dat mensen gelijk gaan googlen en dat vervolgens op dit topic plaatsten.

Als het nog zou kunnen zou ik graag hulp krijgen bij mijn probleem.

En als iemand nog interesse heeft in een roy donders juichpak kan deze gratis afgehaald worden ;)

Als ik iemand tegen het hoofd heb gestoten dan zijn er mijn excuses.

Groeten Michael
 
514_400x400_NoPeel.jpg


Ter goede van TS:


TS zegt
Eerst heb ik de achterste eruit gehaald, heb de motor gestart en hij liep gewoon stationair zoals een motor op 1 cilinder stationair loopt.


Gewoon stationair ( nu komt het ) zoals een motor op 1 cilinder stationair loopt ( dus, zoals een motor ( in dit geval een 2 cilinder ) loopt als je 1 van de 2 bougiedoppen verwijdert.

Dat is wat anders dan een twee cilinder die gewoon stationair loopt op 1 cilinder ( alsof er niks verandert aan het lopen als je 1 van de 2 bougiedoppen verwijdert.

Maargoed :P
 
Kijk! Respect :) Zo mogen we het zien.

Nou daar gaan we.

Bougies weer terug plaatsen, start de motor, en voel na 1 minuutje even of beide uitlaatbochten warm worden. Doen ze dat, loopt hij iig op 2 cilinders.

Weet je iets van de onderhoudshistorie van motor..? Laatste onderhoud bijvoorbeeld? Anders zou je in ieder geval preventie onderhoud kunnen plegen (olie, filters, bougies etc)..
 
Kijk! Respect :) Zo mogen we het zien.

Nou daar gaan we.

Bougies weer terug plaatsen, start de motor, en voel na 1 minuutje even of beide uitlaatbochten warm worden. Doen ze dat, loopt hij iig op 2 cilinders.

Weet je iets van de onderhoudshistorie van motor..? Laatste onderhoud bijvoorbeeld? Anders zou je in ieder geval preventie onderhoud kunnen plegen (olie, filters, bougies etc)..
Denk dat die ene toch te weinig brandstof krijgt om dat de bougie zwart en droog is
 
Met 1 van de twee bougies verwijderd, in dit geval de voorste moet ik hem helpen om aan de praat te blijven.

Met alleen de achterste bougie verwijderd heeft de motor geen hulp nodig en kan ik de gashendel loslaten en blijft hij lopen. Dit bedoel ik dus eigenlijk.

Ik denk zelf dat het probleem dus bij de achterste bougie zit, want deze is zwart.
Als het een kwestie van afstellen is zou ik willen weten of je dit zelf kan doen en zo ja hoe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan