Stalen remleiding zx-6r 1996

R&ze

Die hard MF'er
26 apr 2005
778
0
Groningen
Hallo,

Ik ben op zoek naar een set stalen remleidingen voor mijn zx-6r uit 1996.

Nu is achter 1 leiding, maar aan de voorkant bestaat de remmerij uit 3 leidingen. 1 deel vanaf het stuur naar een centrale cilinder, en vanaf die cilinder 2 losse leidingen naar de klauwen.

Op internet worden sets voor de voorkant van dit type motor soms aangeboden met 2 leidingen (vanaf de cilinder naar de klauwen) of als 3 leidingen (volledig systeem).

Heeft iemand tips of een idee over wat nodig is?

Wordt het effect van stalen remleidingen (deels) teniet gedaan door het stukje rubberen leiding?

Alvast bedankt!
 
full
 
Laatst bewerkt:
Ah, antwoord gevonden:

1. Full lay-out (2 leidingen)
Deze lay-out wordt het meeste toegepast bij de vervanging van de originele leidingen,
Hierbij komt er een dubbele banjobout in de rempomp, waarmee de 2 leidingen beiden bevestigd worden aan de rempomp.
Vervolgens gaan beide leidingen vanaf de rempomp rechtstreeks ieder naar één remklauw.



Prima! Bedankt voor de hulp! :)
 
Ik heb ook pas de ombouw gedaan op mijn '95er ZX6R, maar met de originele rempomp komt de dubbele banjo tegen je cockpit aan bij bijna volledige uitslag naar links. Het zat mij niet lekker. Omdat ik de fiets niet voor het mooie heb en ik de laatste eigenaar zal zijn, heb ik op onorthodoxe wijze de cockpit aangepast :-) Het ging maar om een paar mm, maar ik wilde het je even laten weten....
 
Ik heb ook pas de ombouw gedaan op mijn '95er ZX6R, maar met de originele rempomp komt de dubbele banjo tegen je cockpit aan bij bijna volledige uitslag naar links. Het zat mij niet lekker. Omdat ik de fiets niet voor het mooie heb en ik de laatste eigenaar zal zijn, heb ik op onorthodoxe wijze de cockpit aangepast :-) Het ging maar om een paar mm, maar ik wilde het je even laten weten....


Als je hier toevallig een plaatje van hebt ben ik wel nieuwsgierig... dank voor de heads-up in ieder geval! :)
 
Als je hier toevallig een plaatje van hebt ben ik wel nieuwsgierig... dank voor de heads-up in ieder geval! :)

Neem je toch gewoon een enkele banjobout en dan bij je onderste T-stuk een splitter dus daarvandaan een leiding naar links en naar rechts.Ik heb nooit anders gedaan en staat nog beter ook in plaats van die dubbele banjo op je pomp.
 
Laatst bewerkt:
Tussenstuk doet in elk geval helemaal niets behalve van 1 leiding naar 2. Zoals je ziet zitten bovenleiding en rechtsonder daar op elkaar, als je de Full layout neemt komen twee leidingen op zo'n manier op elkaar op de rempomp.

Twee op elkaar op de remklauw en dan 2e over het spatbord zoals jongere ZX hebben zal ook kunnen, moet je zelf aan het meten want deze layout staat niet in de Hel database. Twee direct en 3-als-origineel wel.
 
@ hans zx 10 & Dutch

Goede tips! Ik ga er eens even mee aan de stoei! Opzich lijkt me die dubbele banjo aan het stuur niet zo storend, zolang hij zich niet in mijn tellers boort...
 
twee lijnen zijn inderdaad handig met ontluchten, maar de stardaard setup met 3 lijnen is vaak wel een mooie strakke oplossing waarbij de leidingen niet in de knoop komen met de kuip en andere onderdelen. Het kost iets meer maar werkt prima.
 
Uiteindelijk is het prima gelukt.. De dubbele banjo komt nergens tegen aan (dit doordat ik de buitenste remleiding iets verdraaid naar beneden laat gaan).

Leuk klusje (alleen de het hele systeem op druk brengen is gewoon zuur :z )

full
 
Uiteindelijk is het prima gelukt.. De dubbele banjo komt nergens tegen aan (dit doordat ik de buitenste remleiding iets verdraaid naar beneden laat gaan).

Leuk klusje (alleen de het hele systeem op druk brengen is gewoon zuur :z )

[afbeelding]

Volgens mij heb hier iets niet helemaal goed gedaan.

Hij hoort niet de remhendel te raken.
Ook de kuip afdekking raakt hij waar hij elke stuurbeweging schuurt.

Zijn de banjo's op de klauwen ook recht of is er een met een klein bochtje erin?
Ik heb zomaar een flauw vermoeden dat er een remleiding verkeerd om gemonteerd is.
 
Volgens mij heb hier iets niet helemaal goed gedaan.

Hij hoort niet de remhendel te raken.
Ook de kuip afdekking raakt hij waar hij elke stuurbeweging schuurt.

Zijn de banjo's op de klauwen ook recht of is er een met een klein bochtje erin?
Ik heb zomaar een flauw vermoeden dat er een remleiding verkeerd om gemonteerd is.


Wat betreft de manier van monteren, in de handleiding staat:

De rubber geleider(s) op de leiding bevind(en) zich aan de rempomp zijde en het gele hoesje met
het HEL logo hoort aan de remklauw zijde.


Dit heb ik zo gedaan. De banjo's op de klauw zijn met een kleine bocht.

Op de foto is het niet zo goed te zien, maar de leiding raakt de remhendel niet (buigt al eerder af naar beneden).

Dat deze de kap raakt is inderdaad niet de bedoeling... ik zal dit nog wel even aanpassen! Bedankt voor de check :)

De leidingen kwamen verder allemaal prima uit en staat nergens onder spanning.
 
Terug
Bovenaan Onderaan