Brandstofpomp etc Honda CBR600fx 1999

Flo Amsterdam

MF veteraan
26 jan 2003
4.885
25
Amsterdam
hallo

ik stond laats stil langs de weg met n motor die niet meer wilde starten.
anwb ter plaatse wist mij te vertellen dat er iets mis is met mn brandstofpomp.

oplossing for the time being... brandstofpomp loskoppelen, brandstof leidingen doorlussen en straten maar, idd het werkt.

hij wist niet wat er mis zou zijn, dus ben gegaan voor het totaal vervangen van de pomp. ik besloot n aftermarket brandstofpomp te scoren, deze kreeg ik vandaag binnen.

en dan...
een maal gemonteerd starten en lopen, echter als ik de shoke dicht draai gaan de toeren alleen maar omlaag en valt ie uit, net als hoe het met de oude pomp begon. nu twijfel ik of het wel aan de pomp ligt? wat me wel opviel is dat deze aftermarket pomp extreem heet werd.

voor ik er weer geld aan uitgeef, hebben jullie enige idee wat hier fout kan zijn?
zitter er ergens zekeringen waarvan er misschien een stuk is, of wellicht iets anders??

dus zonder pomp start ie prima, rijd goed, alles ok :)

met oude pomp start ie niet, met nieuwe aftermarket pomp, start ie wel maar valt vervolgen uit?

wat nu?
 
Laatst bewerkt:
Aftermarket prul terugbrengen naar de chinees waar hij vandaan kwam.

De originele pomp is prima te "reviseren", d.m.v. het plaatsen van nieuwe contactpuntjes.

Bij motoren zonder benzinelampje, maar een kraan die periodiek op reserve gezet moet worden, slijten deze puntjes wat harder. Een blusdiode plaatsen werkt erg goed tegen deze slijtage.

De originele pomp wordt ook aangestuurd door de CDI (en belangrijker: onderbroken zodra de motor omvalt of de noodknop wordt bediend).

Mijn motor heeft hetzelfde gehad, en na meerdere andere pompen (Facet en Mikuni <- toch niet de minste merken), blijf ik toch bij het origineel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan