Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die is wel héél mooi 8-)

Klopt maar deze ook.
En wat een vermogen!

Max Power
143.1 hp / 104.3 kW @ 10000 rpm

Max Torque
105.9 Nm / 78.1 ft.lbs @ 7500 rpm

Top Speed
260.4 km/h /161.5 mph

yamaha-fzs-1000-fazer-1129721.jpg
 
Echte hoge toerenbakkies. ;)
Ik vind qua design geen enkele Yamaha echt mooi. :?
 
Echte hoge toerenbakkies. ;)
Ik vind qua design geen enkele Yamaha echt mooi. :?
Bedoel je de rpm? Of een motor met hoog toergehatle?
Dacht dat ie toch sneller in zijn rode zone zit dan een lichtere.
Meestal is dat toch zo, hoe hoger de cc's hoe lager de rode zone, want voor zwaardere motoren wordt er een langere slag toegepast wat resulteert in minder rpm, maar dat geeft dan wel meer koppel, wat bij toeren belangrijker is dan de PK's, die zijn dan weer belangrijker op circuit.

Tja, over disegn valt te discussieren he, vind hem ook niet moeders mooiste, want ik ze een motor graag volledig gekuipt (vandaar dat ik de GSX F zo mooi vind denk ik, zowat de enige sport/tour die volledig gekuipt is), maar in zijn klasse vind ik deze Y wel best mooi :Y
 
Zo, besloten dat het de Fazer gaat worden, maar wel 1 uit belgie.
Scheelt enorm in de prijs in ieder geval.

Nu maar hopen dat de verkoper daarin meegaat, want weet niet hoeveel regelwerk het is voor een belg om een motor als export aan te melden :P
 
Zo, besloten dat het de Fazer gaat worden, maar wel 1 uit belgie.
Scheelt enorm in de prijs in ieder geval.

Nu maar hopen dat de verkoper daarin meegaat, want weet niet hoeveel regelwerk het is voor een belg om een motor als export aan te melden :P
Heb er eigenlijk geen idee van hoe dat in zijn werk gaat om die vanuit B in te voeren in NL, maar ik dacht dat jij als koper de nodige stappen daarvoor dient te ondernemen. Maar weet het niet zeker.

Met de auto, als je die naar de keuring brengt om te keuren voor verkoop moeten we het er wel bij vermelden als het voor export is, maar vermits er nog steeds geen keuring ingevoerd is voor motoren weet ik niet hoe het werkt bij motoren.

Nu wil ik je niet ontmoedigen he, maar informeer je eerst eens hoeveel admistratief werk, maar vooral, hoeveel kosten het met zich meebrengt om hem in NL in te voeren. Want het zou wel is kunnen zijn dat je qua prijs gelijk zit dan.

Maar als ie door een handelaar verkocht wordt, minstens 12 maand garantie 8-) (maar informeer je ook daarover, want mogelijk geldt die niet na export)

Al bij al vind ik het best een mooie keuze :Y :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb er eigenlijk geen idee van hoe dat in zijn werk gaat om die vanuit B in te voeren in NL, maar ik dacht dat jij als koper de nodige stappen daarvoor dient te ondernemen. Maar weet het niet zeker.

Met de auto, als je die naar de keuring brengt om te keuren voor verkoop moeten we het er wel bij vermelden als het voor export is, maar vermits er nog steeds geen keuring ingevoerd is voor motoren weet ik niet hoe het werkt bij motoren.

Nu wil ik je niet ontmoedigen he, maar informeer je eerst eens hoeveel admistratief werk, maar vooral, hoeveel kosten het met zich meebrengt om hem in NL in te voeren. Want het zou wel is kunnen zijn dat je qua prijs gelijk zit dan.

Maar als ie door een handelaar verkocht wordt, minstens 12 maand garantie 8-) (maar informeer je ook daarover, want mogelijk geldt die niet na export)

Al bij al vind ik het best een mooie keuze :Y :]

Vond ik ook, tot de motor vorige week al verkocht was en de advertentie niet verwijderd is -O-

Maar misschien dat jij het me kan vertellen, op autoscout24.be zie ik zat van die fazer 1000's staan, maar dan met minder PK's dan waarmee deze standaard geleverd worden.
Is dat bij jullie verzekeringstechnisch goedkoper om hem terug te voeren oid?

Hier is btw een lijstje:
Tweedehands Yamaha FZS 1000 op AutoScout24

Origineel hebben ze 143PK namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Vond ik ook, tot de motor vorige week al verkocht was en de advertentie niet verwijderd is -O-

Maar misschien dat jij het me kan vertellen, op autoscout24.be zie ik zat van die fazer 1000's staan, maar dan met minder PK's dan waarmee deze standaard geleverd worden.
Is dat bij jullie verzekeringstechnisch goedkoper om hem terug te voeren oid?
Over de invoeringswijze en de daarbij komende kosten en admistratie heb ik geen flauw idee :N

Dat van die kW klopt, sommige verzekeraars geven een verlaagde premie als hij een max heeft van 74kW (of is het nu 72kW, weet het niet precies). Maar veel verschil geeft het niet. Wel worden de hier ingevoerde nieuwe modellen gewoonlijk idd ingevoerd in een tot 74 (of 72) kW teruggevoerde versie, omdat het wel véél uitmaakt bij de belasting op inverkeersstelling :P

Let wel op, veel kW en pk gegevens op die site kloppen dikwijls niet.
En soms staat er ook bij vermeld dat hij 2 deuren heeft :X
En dat hij manueel is (alsof we dat niet weten).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@crazy987: heb een topic gevonden dat jou wel kan interesseren.
How to: Een motor invoeren uit Duitsland en/of België
Heb het zelf nog niet doorgenomen, maar aan de titel te zien zou dit wel eens nodige info kunnen bevatten voor u, of het is misschien ook mogelijk daar wat vragen te stellen.


EDIT: ik zie dat je het zelf ook al gevonden had :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@crazy987: heb een topic gevonden dat jou wel kan interesseren.
How to: Een motor invoeren uit Duitsland en/of België
Heb het zelf nog niet doorgenomen, maar aan de titel te zien zou dit wel eens nodige info kunnen bevatten voor u, of het is misschien ook mogelijk daar wat vragen te stellen.


EDIT: ik zie dat je het zelf ook al gevonden had :P

Yep :P
Ondertussen die man even gebeld, afgezien van dat die geen (amper) nederlands sprak heeft die er even iemand bijgefloten die dat wel doet.
Maar hij snapt er niks van, PK's en terugvoeren zegt hem niks......
Kak....

Als ik 100PK genoeg vind dan koop ik wel een Fazer 600 :P
 
Yep :P
Ondertussen die man even gebeld, afgezien van dat die geen (amper) nederlands sprak heeft die er even iemand bijgefloten die dat wel doet.
Maar hij snapt er niks van, PK's en terugvoeren zegt hem niks......
Kak....

Als ik 100PK genoeg vind dan koop ik wel een Fazer 600 :P
In welk land stond ie te koop?
In België, of in Wallonië?
In dat laatste geval begrijp ik dat. Vlamingen kunnen Frans en Engels, of ten minste, die doen er de moeite voor. De meesten kunnen wel Engels, en velen ook Frans.
Maar walen vertikken het doorgaans om NL te spreken (te leren), en als ze hat al kunnen ... vertikken ze het doorgaans nog. En in tegenstelling tot elke andere bevolkingsgroep zijn zij de enige in de wereld die ook niet bereid zijn Engels te (leren) spreken ...

Toch ben ik van plan om naar het land Wallonië te verhuizen ... veel goedkoper, en veel mooier ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
yoooo,

weet iemand hier toevallig de maten van de boutjes om de vlotterbakjes aan de carburateurs te bevestigen? Ik wil ze a.s. zaterdag vervangen voor boutjes met een inbusboutje ipv een kruiskop. Maar heb de motor in Enschede staan en ben doordeweeks in Den Bosch dus kan zelf niet kijken :x

Mijn dank zal groot zijn! :)

ps: het oude model katana gaat het om, uit '94

Suzuki GSX600FU 2000 (Y) CARBURETOR - buy original CARBURETOR spares online

Schroefje 29 dus :)


Edit: Ah gevonden. Voor degene die het hier ooit eens terugvind M5x12mm (normale spoed 0.8 mm)
 
Laatst bewerkt:
Ik spam em nog even hier :+
Met de aankomende Fazer moet ik van de zooi af, als ik een opkoper vind die me 1000-1200 voor alles geeft is het weg, dus bied maar raak!

Onderdelen GSX600F 1998 (alles)

Gaat trouwens geen import worden dankzij de prachtige uitleg van DKP.
Geen zin om aan een nieuwe moto eerst nog de begrenzing eruit te moeten gaan slopen :P
 
Laatst bewerkt:
Ik spam em nog even hier :+
Met de aankomende Fazer moet ik van de zooi af, als ik een opkoper vind die me 1000-1200 voor alles geeft is het weg, dus bied maar raak!

Onderdelen GSX600F 1998 (alles)

Gaat trouwens geen import worden dankzij de prachtige uitleg van DKP.
Geen zin om aan een nieuwe moto eerst nog de begrenzing eruit te moeten gaan slopen :P
Ik hoop voor jou dat je snel van alles afgeraakt, ik gun het je :Y
En het is niet "mijn prachtige uigleg", het is ook alleen maar wat ik weet van verschillende sites van de overheid hoe het in zijn werk gaat ;)

En aan zo een fazer ga je zeker ook wel plezier beleven :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat het een '98 is.. Had misschien wel wat dingen kunnen gebruiken anders. Succes met de verkoop!

Beestje staat hier nog steeds stil.. Nog niet aan toegekomen. Denk erover om hem toch maar weg te brengen, zodat ik daarna verder kan en in ieder geval een rijdende motor heb...
 
Jammer dat het een '98 is.. Had misschien wel wat dingen kunnen gebruiken anders. Succes met de verkoop!

Beestje staat hier nog steeds stil.. Nog niet aan toegekomen. Denk erover om hem toch maar weg te brengen, zodat ik daarna verder kan en in ieder geval een rijdende motor heb...


Ik weet niet hoeveel er uitwisselbaar is tussen een -97 en 98+ model.
Anders als je iets van blokrevisies weet...... :z
 
Ik weet niet hoeveel er uitwisselbaar is tussen een -97 en 98+ model.
Anders als je iets van blokrevisies weet...... :z
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik dacht dat er op het blok bitter weinig verschil zit ...
@Bart82, als je wat van zijn blok nodig hebt, of helemaal, vergelijk het eens op cmsnl.nl, of vraag het eens na bij de kortstbijgelegen Suzuki dealer ;)
 
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik dacht dat er op het blok bitter weinig verschil zit ...
@Bart82, als je wat van zijn blok nodig hebt, of helemaal, vergelijk het eens op cmsnl.nl, of vraag het eens na bij de kortstbijgelegen Suzuki dealer ;)

Ja ik moet snel nu van de zooi af, heb het geld nodig eigenlijk :+
Anders eens zoeken naar een opkoper die me er nog een 1000tje voor wilt geven oid.
 
zoeken naar een opkoper die me er nog een 1000tje voor wilt geven oid.
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar daar vrees ik toch een beetje voor ... In B koop je ze compleet en rijdend voor die prijs.

Het meest waard is wel je complete kuipen set incl tank, als die werkelijk in bijna nieuwstaat zijn vind ik die persoonlijk een waarde hebben van pakweg 600€ :Y
 
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar daar vrees ik toch een beetje voor ... In B koop je ze compleet en rijdend voor die prijs.

Het meest waard is wel je complete kuipen set incl tank, als die werkelijk in bijna nieuwstaat zijn vind ik die persoonlijk een waarde hebben van pakweg 600€ :Y

Ja ik heb de prijzen al aardig wat verlaagd, moet er nu gewoon vanaf.
Fazer gaat vanavond opgehaald worden.
Betreft alleen wel een zwarte nu :P
Te koop: Yamaha FZS 1000 Fazer met Spyball alarm en Laser slip-on

Die bochtenset is ook nog wel wat waard. Past helaas niet op mijn 750 :(

Ik weet niet hoe groot het verschil is tussen de 2 :+
 
Laatst bewerkt:
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar daar vrees ik toch een beetje voor ... In B koop je ze compleet en rijdend voor die prijs.

Het meest waard is wel je complete kuipen set incl tank, als die werkelijk in bijna nieuwstaat zijn vind ik die persoonlijk een waarde hebben van pakweg 600€ :Y
Mijn ffie '98 was 500 euro.
Maar wel van de winter en de remmen zaten muurvast en 200 km later was de voorvork lek.

Deze heeft wel goed onderhoud gehad, maar dat haal je er helaas lastig uit met een defect blok. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan