Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ffie '98 was 500 euro.
Maar wel van de winter en de remmen zaten muurvast en 200 km later was de voorvork lek.

Deze heeft wel goed onderhoud gehad, maar dat haal je er helaas lastig uit met een defect blok. -O-
Klopt, net als de mijne, 600€, maar vastgelopen carbu's. Nu dus nog steeds de oude die erin steken na ultrasoon gereinigd te zijn. M.a.w. hij is weer goed rijdend voor 775€, met 22,500km ongeveer :]

Maar kapot blok voor Crazy987 ... -O-
 
Omdat ik een beetje bang was uitgehaald te zijn door xenon.nl had ik mij alvast twee gewone H4'tjes aangekocht, maar gele exemplaren. Was 13€ voor de twee, waar dat anders bijna diezelfde prijs voor eentje is :P

... maar de dag nadat ik ze geplaatst had, ontving ik mijn standalone relais :')
Maar dat is goed, en na een snelle test blijken mijn ballasten en xenons zelf nog te werken *O*

Maar eens zo snel mogelijk plaatsen dus ... motor wéér uit elkaar halen, had hem ps weer helemaal in elkaar gestoken na die gele H4's te hebben geplaatst :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, ik ben er weer klaar voor :]

zBYJkwo.jpg
 
http://www.ebay.com/itm/151309325871?viewitemversion=&item=151309325871&view=all&viewitem=&tid=1107896068005&vxp=mtr
Spank you very much
Spiegels?
Nog altijd lelijk, en mn armen zitten er nog altijd voor :P
Ja, maar kun je je ellebogen nu beter zien? :+ Dat zal bij alle spiegels die op de kuip gemonteerd zitten wel zo zijn en ook altijd zo blijven, tenzij je ze zodanig verbreedt dat je niet meer tussen de files door kunt...
Misschien toch maar eens zo'n setje bestellen, zitten nu 2 verschillende op.
Die imitatie-spiegels die jij er eerst op had (op de foto's in je MotorStek) daar zit een vlak spiegelglas in, terwijl in de originele het glas volgens mij een beetje bol is waardoor je er meer in kunt zien.
 
Ik heb geen idee welke echt en welke imitatie zijn :P
Keer via MF geregeld omdat er 1 was afgebroken :(

Heb de niet afgebroken nog wel liggen, waar weet zo niet uit m'n hoofd of dat links of rechts is.
 
Vond die stand alone relais die ik ontvangen heb een beetje raar, bij mijn vorige relais (bundel) moest ik die zelf ook nog op de + aansluiten, en aan de massa verbinden. Deze relais niet, gewoon koppelen op de H4 connectors, door naar de ballasten en de xenons en 't werkt, geen gepruts met + en massa aansluitingen en bijbehorende extra kabels leggen. En ook geen extra zekeringetje(s) nodig dus.

Maar wel een ander probleem. Heb alles mooi in elkaar gepuzzeld, alle bekabeling mooi weggewerkt ... blijkt het rechter grootlicht functie niet meer te werken. Heb de xenons eens gewisseld, maar het licht dus aan de originele kabelboom. Of beter gezegd, aan de door mij aangepaste kabelboom. Er moet dus een verbinding kapot gegaan zijn. En kan er niet meer aan, alles terug uitbouwen dus ... oké ... weet weer lekker wat doen :P
 
kabelboom hersteld, alles gemonteerd, alle kappen er weer op, nu rijdt ie terug compleet, en met bi-xenon koplampen.

Vandaag een klein ritje gedaan, en bij het tanken voor de eerste keer het verbruik kunnen uitrekenen.

401,1km en 21,30L getankt ... valt tegen, is 5,31L/100km (1:18,83) :/


Voor wie nog stroom voor de navigatie zoekt is dit wel een leuke optie.
Free shipping. :P
Hmmm ...

[me=DKP]voelt plots een "besteldrang" opkomen ... [/me]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die GSX-F van jou lust wel een slok op een borrel zeg. :P

De USB dinges heb ik inmiddels besteld.
Zou die constant geschakeld zijn :? anders maar niet direct aan de accu zetten. O-)
 
Die GSX-F van jou lust wel een slok op een borrel zeg. :P

De USB dinges heb ik inmiddels besteld.
Zou die constant geschakeld zijn :? anders maar niet direct aan de accu zetten. O-)
Sorry, begrijp die uitdrukking niet :$ kan er niet goed uit opmaken of je dat veel of weinig vind?

Is natuurlijk wel normaal dat de 750 iets meer verbruikt dan de 600, maar mijn vorige deed het bij defensief-sportief rijden met gemiddeld 5,1L/100km (1:19.6).
Nu heb ik met deze tank ook wel enkele keren goed doorgetrokken (naaldje op 200+ gezet :P ), en ga ik hem een van de komende weken aan een dubbeltest onderwerpen, namelijk een tankje leegrijden op de snelweg met een kruissnelheid van 130km/u, en een volgend tankje op de secundaire (70 en 90) wegen.

Eventueel de kleppen op 25.000km al eens nakijken ipv te wachten tot op het groot onderhoud van 30.000km.

Ben er vast van overtuigd dat ik mij dat dingetje ook nog ga bestellen :P
Maar ook zo aansluiten dat ie alleen werkt met het contact aan, en een zekeringetje ertussen.
 
en bedankt.... weer een hoop geld richting DX gesmeten...
Je koopt altijd meer dan dat je nodig hebt :p
_O- ... hehe ... maar gelijk heb je ... ik kan me gelukkig nog net bedwingen (vraag is, hoelang nog? :X )



Zo, vandaag eer ritje van +/-175km gereden, was erg leuk, maar moet eerlijk bekennen, als dat zo lang geleden is voel je het toch wel :P

Over mijn "oude" banden, achteraan géén schaamranden meer, en het is duidelijk te zien dat ze "werken" in de bochten, beginnen er aan hun schuine kanten best zichtbaar ruwer uit te zien ... maar toch krijg ik geen vertrouwen in deze banden, heeft snel de neiging uit te breken, en ook aan de voorband voel ik slechte grip, bij een noodstop op droog wegdek blokkeerde mijn voorwiel wel erg snel, gelukkig had ik nog een beetje een "ABS-reflex", anders denk ik dat ik een witte Audi van heel dichtbij* had gezien |( :$


* een paar seconden rond kijken kan je duur komen te staan ... maar geef het eerlijk toe, 't zou mijn eigen dikke stomme schuld geweest zijn :$
 
Ook netjes als je het nog serieuzer aan wil pakken. :Y
Stond ook op het punt eentje te bestellen ...

... maar ... k ga nog effe wachten met teveel extraatjes ... want ...
... Vandaag tijdens mijn ritje een nieuw probleem ontdekt aan mijn motor.
Wanneer mijn koplampen aanstaan (ten allen tijde verplicht in B bij een motor en brommer), maar aan een rood licht of overweg mijn motor stil leg*, gaan die xenons na korte tijd beginnen pinken, soms zelfs onmiddelijk ...
Ik stel mij nu alleen een beetje de vraag wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik vermoed in eerste instantie de batterij, als die ver "dood" is, kan het zijn dat die te weinig stroom levert voor de xenons brandend te houden, ook al start de motor nog wel goed?
Of heeft het iets te maken met dat ik nu die "stand-alone" relais gebruik? Dat laatste zou me verbazen, maar het kan natuurlijk.
In het geval de batterij kapot is kan ik die uit mijn oude proberen, die heb ik daar nog nieuw ingezet, maar staat nu toch ook al ruim een half jaar stil ...



* ja, ik doe dat dus, als ik zeker ben dat ik lang genoeg stil sta (15sec is al lang genoeg voor mij). En met "zeker" bedoel ik dus ook, als ik vooraan een rij auto's sta, en ik ook maar denk dat ik ze zou kunnen hinderen leg ik de motor niet stil om meteen te kunnen vertrekken bij groen licht. Hem opnieuw starten kost namelijk 1,0024568 seconden, en sommigen vinden dat al hinderlijk :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan