olie lekkage, waarmee afdichten?

lynx84

MF veteraan
8 nov 2008
2.439
11
Zuid Holland
Hallo

Heb even een korte vraag. Heb een olielekkage vanaf het rubber van de dynamodeksel. Los rubbertje is te koop alleen zit er een dynamo aan vast en die maakt t me een beetje te duur.

Wil dat gaatje waar die draden uitkomen dus afdichten/opvullen, maar waarmee is het beste?

 
Laatst bewerkt:
Dat zal iets van vloeibare oliebestendige pakking moeten worden.

Wel opletten dat je geen rest-slierten krijgt.

Zelf zou ik het demonteren, vet-vrij maken, en dan dichtzetten en laten drogen. Dan heb ik zelf kunnen zien of het goed is of niet. En dan kapje weer monteren.
 
Kan je niet een rubbere o-ring in die richel stoppen die goed klemt en een mm uitsteekt, en hier het rubberhoesje overheen duwen..

Mischien net genoeg om het lekken te stoppen.
 
Ik vraag me alleen af een pakkingkit wel flexibel genoeg is en langdurig dicht blijft met die 2 draden erdoor...

Mischien wil een slangenklem erom heen helpen ?
 
Siliconenpakking, geschikt voor olie afdichtingen.
Verkrijgbaar o.a. bij de VW dealer. (hebben vast wel een aangebroken tube voor nop liggen, omdat bij ieder onderdeel waar deze pakking wordt gebruikt er een tube standaard bij wordt geleverd)
Hiermee kun je je het gat dichtstoppen en het blijft enigszins flexibel.
 
Kijk das mooi TheoH, ga er morgen achteraan.

Ed Honda, die olie komt vanaf dat rubber, hierachter loopt de draad door van de dynamo. Dat gaatje hoort afgedicht te zijn dmv het rubber van de dynamo
 
Terug
Bovenaan Onderaan