VTR1000 SP 1&2 topicje

Hebben jullie zin om hier vaker te komen om te lullen over d

  • Zekers!

    Stemmen: 110 59,8%
  • Misschien!

    Stemmen: 17 9,2%
  • Echt niet!

    Stemmen: 15 8,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Aprilia

    Stemmen: 17 9,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Ducati's

    Stemmen: 7 3,8%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Suzuki

    Stemmen: 15 8,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Yamaha

    Stemmen: 1 0,5%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Harley davidson

    Stemmen: 2 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een setje Akrapovic dempers gekocht voor m'n SP1...
Ze kwamen van een SP2..... het leek allemaal wel te passen totdat ik gisteren de linkpipes links en rechts eens ging passen... tja... de diameter van de Honda pijpen is dezelfde of ietsje kleiner als die linkpipes van de Akrapovic :(
Past dus niet ! :( Nu kan ik ze misschien iets ruimer laten maken zodat het wel past maar.... is misschien de hoek van de Honda bochten ook nog ietsje anders ?

Anders zit er dus niets anders op als nieuwe linkpipes bij Akrapovic te bestellen...
Tenminste, ik mag toch aannemen dat de einddempers wel dezelfde zijn ! :?
En dezelfde flens diameter hebben......

Wie weet raad ??
 
Volgens mij past het niet! Een maat van me heeft een SP1 gehad en wou zijn leovince dempers op zijn SP2 overzetten en ik meen me te herinneren dat dit niet ging! Gewoon even een dealer bellen dan weet je het zeker!
 
Ik heb een setje Akrapovic dempers gekocht voor m'n SP1...
Ze kwamen van een SP2..... het leek allemaal wel te passen totdat ik gisteren de linkpipes links en rechts eens ging passen... tja... de diameter van de Honda pijpen is dezelfde of ietsje kleiner als die linkpipes van de Akrapovic :(
Past dus niet ! :( Nu kan ik ze misschien iets ruimer laten maken zodat het wel past maar.... is misschien de hoek van de Honda bochten ook nog ietsje anders ?

Anders zit er dus niets anders op als nieuwe linkpipes bij Akrapovic te bestellen...
Tenminste, ik mag toch aannemen dat de einddempers wel dezelfde zijn ! :?
En dezelfde flens diameter hebben......

Wie weet raad ??

Een beetje onduidelijk verhaal..waren de pijpen van akrapovic nou groter of kleiner dan de orginele honda pijpen?? :? :? snap er niets van..

Maar als je ze kwijt wil..geef maar een gil *D
 
Hans, hoe is het eigenlijk gegaan met je tank? Alles nu opgelost?

Zonde van die uitlaatbochtjes want een Acra wil iedereen er wel op hebben :9
Hopelijk kun je het middels nieuwe 'busjes' simpel oplossen.
 
Een beetje onduidelijk verhaal..waren de pijpen van akrapovic nou groter of kleiner dan de orginele honda pijpen?? :? :? snap er niets van..

Maar als je ze kwijt wil..geef maar een gil *D

De Akrapovics zijn ietsje groter of gelijk aan de diameter van de SP1 buizen...
Oftewel: De SP2 heeft dunnere buizen waardoor de Akra linkpipes er WEL overheen schuiven zodat je ze vast kan klemmen...
Ik zit dus nu te denken om de flensen iets op te trompen indien dit kan MAAR dit heeft dus geen enkele nut als ook de hoek waaronder de Honda buizen staan anders is....
eeehhhh... zo duidelijker :?
 
Hans, hoe is het eigenlijk gegaan met je tank? Alles nu opgelost?

Zonde van die uitlaatbochtjes want een Acra wil iedereen er wel op hebben :9
Hopelijk kun je het middels nieuwe 'busjes' simpel oplossen.

Ik denk dat ik maar SP1 linkpipes moet bestellen misschien....
Zal morgen ff contact opnemen met de Akrapovic importeur om te zien wat er nu exact anders is aan de SP1 vs. SP2 Akra's....

Tank: Claim in behandeling bij Honda duitsland.
(Daar komt mijn SP1 oorspronkelijk vandaan)
Hopelijk zijn ze daar wel professioneel bezig en zijn ze niet zulke centen-ne*kers als Honda.nl ! :(
Ik mag toch aannemen dat je als Honda zijnde voor kwaliteit staat :?
Waarom dan zo'n garantie verhaal ophangen op de website..... :(

Garantie Voorwaarden

De garantie wordt verstrekt door, Honda Motor Europe (North) GmbH, gevestigd te Duitsland, D63069 Offenbach aan Sprendlinger Landstrasse 166, hierna genoemd Honda. Deze garantie is van kracht in Nederland en in alle Europese landen zoals vermeld op de website: http://www.honda-eu.it

De Honda garantie is alleen van toepassing op motorvoertuigen die door een officiële Honda importeur in Europa op de markt zijn gebracht en die voldoen aan de in het betreffende Europese land geldende homologatie (nationale type goedkeuringen van overheidswege) eisen.

Kreeg me een verhaal te horen.. niet door ons ingevoerd blah blah grijsimport.
So what !? Zoek dat ff lekker zelf uit Honda.nl
Voor mij als consument is een Honda een Honda.... period !
Waarvoor zo'n zwamverhaal op je honda.nl website zetten als je er toch niets mee doet :?
 
Een beetje onduidelijk verhaal..waren de pijpen van akrapovic nou groter of kleiner dan de orginele honda pijpen?? :? :? snap er niets van..

Maar als je ze kwijt wil..geef maar een gil *D

Mijn man had hetzelfde probleem met de hotcams, toen die ze van SP1 naar SP2 wou overzetten. Weet nog dat daar een speciaal iets voor is ontwikkeld (hij was toen de eerste) De kosten waren dacht ik toen iets van over de 300 gulden. De dealer heeft zijn factuur laten zien en durfde er niks meer overheen te vragen. Ze zitten ook niet zo mooi als bij de SP1, daar zaten ze n.l symetrisch en nu niet meer '(
 
Ok ben weer bij, begrijp nu je probleem, moet zeggen had dit probleem ook met het monteren van mijn two brothers.
Ik denk dat dit komt omdat fabrikanten van dempers rekening houden met de diameter van de orginele uitlaten INCLUSIEF de aluminium pasbus(soort dikke folie pakking). De oplossing is dan ook om deze pakking van je orginele uitlaten te halen, en dan te monteren ze zijn ongeveer 3 mm dik, dus misschien overbrug je zo het verschil...

Succes!

(las dat hotcams hetzelfde probleem hadden, ondersteund dus wel mijn theorie ;) )
 
Het probleem met die uitlaten is simpel uit te leggen !!! ;)
Omdat de SP1 tov de SP2 een andere achterbrug heeft lopen de uitlaten ietsje anders !!!!!!!!! ze passen wel maar staan dan in een niet erg originele configuratie .
Maw de diameter enzovoort is dezelfde , het ligt enkel aan de kromming van het buizenwerk :+
 
Het probleem met die uitlaten is simpel uit te leggen !!! ;)
Omdat de SP1 tov de SP2 een andere achterbrug heeft lopen de uitlaten ietsje anders !!!!!!!!! ze passen wel maar staan dan in een niet erg originele configuratie .
Maw de diameter enzovoort is dezelfde , het ligt enkel aan de kromming van het buizenwerk :+

Klopt, maar de vraag ging in eerste instantie om het verschil in diameter, wat jij zegt sluit wel aan bij:

Mijn man had hetzelfde probleem met de hotcams, toen die ze van SP1 naar SP2 wou overzetten. Weet nog dat daar een speciaal iets voor is ontwikkeld (hij was toen de eerste) De kosten waren dacht ik toen iets van over de 300 gulden. De dealer heeft zijn factuur laten zien en durfde er niks meer overheen te vragen. Ze zitten ook niet zo mooi als bij de SP1, daar zaten ze n.l symetrisch en nu niet meer
 
Ik wil alle twee mijn koplampen laten branden, zonder dat het zo scherp is(groot licht). Is dat mogelijke of moet er dan een andere reflector in??
Is is groot licht dan mogeljk met een dubbel polig lampje?
Wie o wie heeft er ervaring mee. Of wie meet er een oplossing voor?
:} :} :} :} :} :}
 
Ik wil alle twee mijn koplampen laten branden, zonder dat het zo scherp is(groot licht). Is dat mogelijke of moet er dan een andere reflector in??
Is is groot licht dan mogeljk met een dubbel polig lampje?
Wie o wie heeft er ervaring mee. Of wie meet er een oplossing voor?
:} :} :} :} :} :}

Kijk effe hier, ik heb dezelfde vraag en antwoorden hier staan.

SP 1 met twee brandende koplampen mogelijk ????

Een andere reflector is niet mogelijk omdat het 1 geheel is met het koplamphuis, een ander koplamphuis kopen kan ook niet omdat de 2 koplamphuizen uit 1 stuk zijn gegoten.

Een dubbelpolig lampje bestond mei vorig jaar nog niet welke je nodig heb voor de sp1, wel voor andere motoren die een andere spanning/aansluiting hebben.

Als oplossing heb ik safety light aangesloten, deze laat je grote licht voor 25 % branden, je kan op deze manier ook nog je grote licht gewoon blijven gebruiken op de normale manier zoals je nu ook doet.

Het enige vervelende is dat je blauwe grote licht lampje continue blijft branden omdat het bedradingschema van de sp1 de safety lights niet apart kan schakelen van je groot licht lampje.
Dit kan wel bij andere type motoren zoals de nieuwe cbr 600 rr van b.v Beavis

Het andere nadeel is dat ondanks je grote licht maar voor 25 % brandt het toch een verblindend effect geeft aan de andere weggebruikers.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes René
 
Ik heb ff met een schuifmaat de twee pijpen nagemeten:

Uitgaande buitendiameter van de Honda pijpen onder het blok (waar de linkpipes dus overheen zouden moeten schuiven) 45 mm

Ingaande binnendiameter van de Akrapovic linkpipes (deze zouden dus over bovenstaande pijpen geschoven moeten worden) 44,5 mm

Conclusie: past niet....
 
H@nsie ik heb een JMV undertray voor je bel me als je interesse hebt
06-15621390 Twingreetzz donnybrasco
full
 
erg mooie bikes die SP1/2's, jammergenoeg niet binnen mijn budget, maar wie weet komt die dag nog eens ;)

zie in de zomer regelmatig 2 lui rijden op rode SP1's rond Elst (utrecht) misschien iemand van het forum hier? (eentje had hotcam's en een rood/wit dainese pak) viel me op dat ik ze constant met z'n tweeen zag rijden in de zomer. wel machtig mooi geluid als je twee van die dingen de berg op ziet scheuren :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan