VTR1000 SP 1&2 topicje

Hebben jullie zin om hier vaker te komen om te lullen over d

  • Zekers!

    Stemmen: 110 59,8%
  • Misschien!

    Stemmen: 17 9,2%
  • Echt niet!

    Stemmen: 15 8,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Aprilia

    Stemmen: 17 9,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Ducati's

    Stemmen: 7 3,8%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Suzuki

    Stemmen: 15 8,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Yamaha

    Stemmen: 1 0,5%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Harley davidson

    Stemmen: 2 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Status
Niet open voor verdere reacties.
€€€€€€€€€€€€€€€€€ zijn erg belangrijk en zijn er te weinig '( . En ik ben eigenlijk echt een kawasaki man, maar deze fietsen hebben me altijd natte dromen bezorgd:{. Dus wie weet in de toekomst ;) . Ik blijf nog wel ff kwijlen in jullie topic :9~ .
 
Trouwens rijden er nog meer vrouwen op een SP op het MF of word ik de eerste?

Heb wel eens gereden op de sp2 van mijn man, vond het heel erg wennen vanaf een R6je.
Ik zeg weleens , tís net een trekker (niet onaardig bedoeld)
En de zit he, een houten reet krijg je dr van :+ echt spartaans.
Maar voor de rest :}
 
He he, daar is ie dan eindelijk; m'n eigen SP-tje *D

Kan ik eindelijk weer wat nuttigs melden in dit topic (was al een OMA topic geworden :X )


full
 
Ik heb ook al een paar maand zo'n ding ! :)
Helemaal vergeten te posten in dit topic terwijl ik er toch al vaker in gelezen heb ! |(

Ben overgestapt naar een twin vanaf een 4-in-lijn..
Had hiervoor een blauwe blackbird met akrapovic systeemuitlaat, K&N en PCII.

Ben nu op zoek naar een K&N luchtfilter en een powercommander IIIr voor de VTR om weer een beetje koppel te krijgen...
Oh ja, en voor het oog nog een undertray, een hugger EN een linker clip-on.....

shit... de sint is alweer weg....

full


Later,
Hans
 
Vraagje:
Iemand al de VTR achter opgehoogd of hem voor verder doorgestoken ?
Strakker sturen ? Zenuwachtiger bij hoge snelheden ?

En wie heeft er Akrapovic carbondempers op de VTR ?

Ik zou graag ff wat ervaringen horen...

Grtz,
Hans
 
Vraagje:
Iemand al de VTR achter opgehoogd of hem voor verder doorgestoken ?
Strakker sturen ? Zenuwachtiger bij hoge snelheden ?

En wie heeft er Akrapovic carbondempers op de VTR ?

Ik zou graag ff wat ervaringen horen...

Grtz,
Hans
Ja ik heb ze 16mm doorgestoken en hij stuurt scherper en houdt zn lijn zeer goed.
De voorspanning v/d achterveer op positie 4
De stabiliteit heeft er niet onder te leiden.
 
Hey Sander

Lekker hoor en nu nog een beetje beter weer en dan :]

Nu ikke nog ;( (paar jaartjes w8en dan maar meteen voor de sp2 gaan)
Ja Gear, jij meteen op een SP2 straks ;)

Heb je al een moto gekocht?

Moet je eens raden > ik kan mijn motor niet eens tot 1 april in de WA+ verzekeren (ik rijd toch niet tot 1 april, vandaar) want de dagwaarde is te hoog!! Het moet óf WA óf All risk zijn bij deze maatschappij :r Dus ook ik zal even onderzoek doen bij meerdere maatschappijen.
 
Heb zelf ook problemen gehad om mijn SP te verzekeren. Zat bij London verz.
Zit nu bij KNMV. Deze brengen de polis ook onder bij LONDON, maar je kan hem wel beperkt Casco verzekeren
 
Yo, en de beste wensen allemaal !

Ik ben van plan om binnenkort een powercommander IIIr aan te schaffen voor m'n SP1.
En een K&N en ook die flappervalve modificatie nog ff doen.
Daarnaast krijg ik binnenkort Akrapovic carbon dempers..
Leuk projectje voor de winter dus :)

Kan ik in de lente weer lekker :]

Wie heeft soortgelijke spullen op de motor zitten ?
Hoe bevalt het tot nu toe ? en... ik durf het bijna niet te vragen hoe zit het na bovenstaande modificaties met het gezuip brandstofverbruik ?

Nog tips & tricks ?
Interessante links voor wat "Nico-level" modificaties ?
(Ik bedoel dus simpele dingen, ben eigenlijk (nog ?) niet van plan om het blok te modificeren).

Later,
Hans
 
Ik had het ook al ge-X-post naar het Gezocht & gevonden topic...
(maar aangezien niet iedereen daar leest heb ik misschien hier meer response)

Ik zoek eigenlijk een originele Honda Owners Manual en daarnaast ook een werkplaatshandboek voor de SP1.
Mocht niemand zo'n boek over hebben maar wel zo'n boek bezitten.. : waar kun je die gunstig kopen ?

Thnx,
Hans
 
Ik heb een powercommander 3 en k&n en sebring-racing dempers op m'n SP1 gemonteerd ,maar hij zuipt nog steeds,1:13/1:14 bij 170/180 gaat lampie al branden. ;(
Hij heeft op de testbank wel 125PK met 98NM op het achterwiel.

Wat houd die "flappervalve"modificate in ? :?
 
Yo, en de beste wensen allemaal !

Ik ben van plan om binnenkort een powercommander IIIr aan te schaffen voor m'n SP1.
En een K&N en ook die flappervalve modificatie nog ff doen.
Daarnaast krijg ik binnenkort Akrapovic carbon dempers..
Leuk projectje voor de winter dus :)

Kan ik in de lente weer lekker :]

Wie heeft soortgelijke spullen op de motor zitten ?
Hoe bevalt het tot nu toe ? en... ik durf het bijna niet te vragen hoe zit het na bovenstaande modificaties met het gezuip brandstofverbruik ?

Nog tips & tricks ?
Interessante links voor wat "Nico-level" modificaties ?
(Ik bedoel dus simpele dingen, ben eigenlijk (nog ?) niet van plan om het blok te modificeren).

Later,
Hans
Wat je ook doet, goede software op de dyno is nodig en mensen die er verstand van hebben,ontstekingspatroon wordt veranderd( aantal graden)!
Van de airinlet moet je afblijven ( dixit wim motors, wereldkampioenen endurance met sp1).
Zuipen ( als je tenminste hard gaat, m.a.w. onder belasting) zal hij altijd blijven doen, het is wel iets beter met de pc3.
Al de rest zijn fabeltjes of ze gebruiken het vermogen niet!( dit is het geval als je aan 160-180km/hr onbelast op de snelweg rijdt), deze motor is ontwikkeld om te racen en nadien aangepast voor de weg!
Veel plezier ermee,
Spyro
 
Op zaterdag 03 januari 2004 11:26 schreef spyro het volgende:Van de airinlet moet je afblijven ( dixit wim motors, wereldkampioenen endurance met sp1).

Hoi Spyro, wat bedoel je, dus GEEN flappervalve disablen ?
Ik meen hier op het forum gelezen te hebben dat dit juist een goed resultaat had...

ff zoeken...

EDIT: gevonden...
Gezocht: add-ons voor vtr sp1

@ Brother Louie:
Waar komt die originele info vandaan ? een speciaal VTR forum ?
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 03 januari 2004 17:48 schreef H@nsie het volgende:Hoi Spyro, wat bedoel je, dus GEEN flappervalve disablen ?
Ik meen hier op het forum gelezen te hebben dat dit juist een goed resultaat had...
Dit komt uit de states,emmisienormen c.q. injectieparameters zijn totaal anders!
Heeft ( als je goede software hebt bij de dynorun) geen enkel effect op performance, injectievoelers reageren op timing/rpm en laten maar het geprogrammeerde mengsel toe!Wel goed is de airbox afkitten i.v.m. vacuum en de ontluchtingsbuis van de tank met een terugslagventiel monteren.
Maar dit is reeds heel ver doordrijven van tuning, voor een straatfiets heb je het leukste resultaat(effect)door gewoon achtertandwielmet 2 tandjes te vergroten! ( bel maar even met Joost bij Wim motors in Belgie).
Greetz, spyro.
EDIT: gevonden...
Gezocht: add-ons voor vtr sp1

@ Brother Louie:
Waar komt die originele info vandaan ? een speciaal VTR forum ?
 
SP1 Heren,

Ik heb volgensmij een probleem ! :( :( :(
Volgensmij is de tank van mijn SP1 lek !!!!!
Het achterste "scharnier"punt van de tank is een plaatje met twee busjes wat vervolgens zit gepuntlast aan de tank... volgensmij zit daar een lek ! :( :(

Heeft iemand dit ooit eerder gehoord en/of meegemaakt ?

De SP1 is nu exact 2 maanden in mijn bezit... ik vond hem altijd al een beetje naar benzine ruiken en dacht ik kom er wel aan toe om dat te checken als ik een en ander loshaal voor de winter.... nu dat heb ik dus nu gedaan en ik vond het bij de achterschokbreker behoorlijk naar benzine stinken !
Niet alleen kon ik het ruiken, .....ik kon het later met behulp van een zaklantaarn ook zien ! Ik had Shell Pura getankt en dat is blauw..... easy to spot op het lichtmetalen frame....

Het subframe achter los gehangen en de tank er bovenuit getild... subframe weer terug en daar rust de tank dus nu op met een paar doeken eronder....

Aangezien ik er nu niet meer mee wil/kan rijden (alles is eraf) zal ik de tank maar naar de zaak brengen waar ik de SP1 heb gekocht... ik heb nog 1 maand garantie !

Is dit wel te lassen of moet het nu zowiezo een nieuwe tank worden ?
(speciale laag binnenin die kapot gaat tijdens lassen ?)

Klotezooi.. :(
Hans
 
Geen paniek, is bij mij ook gebeurd!!
Heb een nieuwe tank gratis gekregen ( A. MOLENAAR), was eigenlijk al 2 maand uit garantie!!
Probleem bekend bij honda!
Spyro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan