VTR1000 SP 1&2 topicje

Hebben jullie zin om hier vaker te komen om te lullen over d

  • Zekers!

    Stemmen: 110 59,8%
  • Misschien!

    Stemmen: 17 9,2%
  • Echt niet!

    Stemmen: 15 8,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Aprilia

    Stemmen: 17 9,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Ducati's

    Stemmen: 7 3,8%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Suzuki

    Stemmen: 15 8,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Yamaha

    Stemmen: 1 0,5%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Harley davidson

    Stemmen: 2 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen paniek, is bij mij ook gebeurd!!
Heb een nieuwe tank gratis gekregen ( A. MOLENAAR), was eigenlijk al 2 maand uit garantie!!
Probleem bekend bij honda!
Spyro

Hey, bedankt voor je snelle reactie !
Een bekend probleem zeg je ? Dat begint al beter te klinken.. ik knap al weer iets op :)
Mijne is uit 2001... ik heb het vermoeden dat 'ie ooit een keer is "omgevallen" op de linkerkant aangezien de clip-on ook niet origineel is... is ooit afgebroken en hebben ze met behulp van een bus gefixed.... persoonlijk vind ik dat gewoon not done bij zo'n nieuwe fiets |( daar gaat dus ook wat aan gebeuren !!
Goed, met die valpartij zullen die puntlasnaden ook wel een tik hebben gehad ? of zou dit probleem helemaal op zich staan ?....aangezien het een bekend probleem is...
Maar goed... ik kan dus alleen de tank terugbrengen naar die gasten.... staat ook wel vaag.. wil hem er best zelf weer afhalen en opzetten, dat scheelt ze dus weer tijd (dus eurocenten)
 
Hey, bedankt voor je snelle reactie !
Een bekend probleem zeg je ? Dat begint al beter te klinken.. ik knap al weer iets op :)
Mijne is uit 2001... ik heb het vermoeden dat 'ie ooit een keer is "omgevallen" op de linkerkant aangezien de clip-on ook niet origineel is... is ooit afgebroken en hebben ze met behulp van een bus gefixed.... persoonlijk vind ik dat gewoon not done bij zo'n nieuwe fiets |( daar gaat dus ook wat aan gebeuren !!
Goed, met die valpartij zullen die puntlasnaden ook wel een tik hebben gehad ? of zou dit probleem helemaal op zich staan ?....aangezien het een bekend probleem is...
Maar goed... ik kan dus alleen de tank terugbrengen naar die gasten.... staat ook wel vaag.. wil hem er best zelf weer afhalen en opzetten, dat scheelt ze dus weer tijd (dus eurocenten)
Is gewoon fabricagefout bij modellen 2000-2001,is gekend!!
 
Hier zit het probleem volgensmij..
Puntlasnaden tussen het scharnier en de tank zelf....
Eeehh.. beetje groot uitgevallen....

tankscharnier.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de melding alhoewel ik liever had dat de jouwe niet stuk was natuurlijk. Bij het minste benzineluchtje weet ik waar ik moet kijken.

Succes met het oplossen, hans. Laat weten hoe dit afloopt.
 
Het lijkt toch niet tussen de plaat en de tank weg te komen maar een stukje ervoor...

_lekkage.JPG


_lekkage1.JPG


Ik post wel ff hoe het verder gaat....
 
Op zondag 04 januari 2004 17:16 schreef Heukelommer het volgende:
(Afbeelding)
Heukel, mooie motor (kan niets anders zeggen in een topic als deze natuurlijk :P )
Loopt die gele 'rand' nu om je velg of om je wiel?
Bouwjaar 2001 zie ik ;)

Zal zelf even scherp om me heen kijken voor een set mooie titanium dempers (geen high mount, denk ik). Die moeten er uiteraard nog wel op voordat de warmte begint.
 
Hi bike collega's,
Ik heb een luxe probleem. Binnenkort ga ik een nieuwe motor halen. Hierbij speelt geld geen rol, dus is 't erg moeilijk om een keuze te maken.
Ik vind zelf de Hayabusa er bruut en extreem. Maar ook de VTR spreekt me wel aan.
Zijn er VTR eigenaars die mij kunnen overtuigen waarom ik een VTR zou moeten aanschaffen. En hoe rijdt ie met een dup erop?
 
Hi bike collega's,
Ik heb een luxe probleem. Binnenkort ga ik een nieuwe motor halen. Hierbij speelt geld geen rol, dus is 't erg moeilijk om een keuze te maken.
Ik vind zelf de Hayabusa er bruut en extreem. Maar ook de VTR spreekt me wel aan.
Zijn er VTR eigenaars die mij kunnen overtuigen waarom ik een VTR zou moeten aanschaffen. En hoe rijdt ie met een dup erop?
Da's de gemakkelijkste vraag die ik in mijn leven ooit moeten beantwoorden heb. Omdat de busa oerlelijk is natuurlijk dien je een SP aan te schaffen ;)
 
Da's de gemakkelijkste vraag die ik in mijn leven ooit moeten beantwoorden heb. Omdat de busa oerlelijk is natuurlijk dien je een SP aan te schaffen ;)

Hahahahaha, geinig antwoord. De Busa heeft inderdaad iets lelijks in zich. Dat maakt 'm ook wel excentriek. Maar hoezo concreet de SP. Het is toch ook een 2 cyl. Hoe doet ie 't in 't onderhoud bijvorbeeld?
Mensen die mij willen bekeren zijn altijd welkom met advies.
 
Hahahahaha, geinig antwoord. De Busa heeft inderdaad iets lelijks in zich. Dat maakt 'm ook wel excentriek. Maar hoezo concreet de SP. Het is toch ook een 2 cyl. Hoe doet ie 't in 't onderhoud bijvorbeeld?
Mensen die mij willen bekeren zijn altijd welkom met advies.
Hoezo onderhoud? Geld speelde toch geen rol :?

Denk dat je de huidige motoren wel kan vergelijken qua onderhoud (corrigeer me als ik het mis heb). groot verschil is er natuurlijk wel qua rij-eigenschappen (2 versus 4 cilinders). Je koopt een motor op looks maar uiteraard ook op bepaalde rij-eigenschappen? (neem ik aan nu).

Je kan jezelf het allersnelt bekeren door een SP te gaan proefrijden. Uit je verhaal maak ik op dat je de looks van een SP wel ok vind :)
 
Hoezo onderhoud? Geld speelde toch geen rol :?

Denk dat je de huidige motoren wel kan vergelijken qua onderhoud (corrigeer me als ik het mis heb). groot verschil is er natuurlijk wel qua rij-eigenschappen (2 versus 4 cilinders). Je koopt een motor op looks maar uiteraard ook op bepaalde rij-eigenschappen? (neem ik aan nu).

Je kan jezelf het allersnelt bekeren door een SP te gaan proefrijden. Uit je verhaal maak ik op dat je de looks van een SP wel ok vind :)

Inderdaad, de looks dik ok. Ben alleen benieuwd hoe een 2 cyl rijdt. Ik denk mischien minder trekkracht?
 
Inderdaad, de looks dik ok. Ben alleen benieuwd hoe een 2 cyl rijdt. Ik denk mischien minder trekkracht?
Niet minder, maar wel sneller voorhanden *D

Al laat ik dit even over aan wat meer ervaren SP-rijders, die gaan hier vast wel op reageren.
 
Ok "meer ervaren rijders" reageer hier eens op.

Ik ben geen ervaren SP rijder, heb onderhand zo'n 1500 km met de mijne gereden.
Het rijdt heerlijk :) (afgezien van de probleempjes hierboven maar die zijn toch van tijdelijke aard)
Ik heb een overstap gemaakt van een 4 naar een 2. Ik kwam van een Blackbird met modificaties. 152 PK aan het achterwiel en erg veel koppel.
There is no substitute for cubic inches....

De VTR stuurt wel veel fijner, is lichter, meer bodemspeling in de bochten en daar gaat het me eigenlijk om.
De BB had meer koppel en eindeloze trekkracht..... erg verslavend moet ik zeggen.

Maar nu ga ik gewoon meer voor het bochtenwerk en is de topsnelheid minder belangrijk..

Als ik geld genoeg had zou ik de BB hebben gehouden trouwens......

Jij had geld genoeg las ik ? Nou, koop ze dan gewoon allebei ! 8-)
 
Op zondag 04 januari 2004 19:53 schreef H@nsie het volgende:Jij had geld genoeg las ik ? Nou, koop ze dan gewoon allebei ! 8-)
})




Is inderdaad maar net waar je voor gaat, wat je interesse heeft dus.
Je mag toch verwachten dat je juist bochten wilt als je voor een SP gaat? Anders heet dat een..eeh.. :X nou ja, ik wacht eerst het antwoord wel even af :P
 
Heukel, mooie motor (kan niets anders zeggen in een topic als deze natuurlijk :P )
Loopt die gele 'rand' nu om je velg of om je wiel?
Bouwjaar 2001 zie ik ;)

Zal zelf even scherp om me heen kijken voor een set mooie titanium dempers (geen high mount, denk ik). Die moeten er uiteraard nog wel op voordat de warmte begint.

Er is een gele rand op de velg gespoten.
Eerst alleen voor als proef :9 , Straks doe ik achter ook nog :9 .
Ik heb al een verhoogde donkere kuipruit, hugger is onderweg.
Ik zoek alleen nog een undertray.
Dus als iemand er nog een heeft liggen dan hoor ik het wel. :}
 
Ja Gear, jij meteen op een SP2 straks ;)

Heb je al een moto gekocht?

Moet je eens raden > ik kan mijn motor niet eens tot 1 april in de WA+ verzekeren (ik rijd toch niet tot 1 april, vandaar) want de dagwaarde is te hoog!! Het moet óf WA óf All risk zijn bij deze maatschappij :r Dus ook ik zal even onderzoek doen bij meerdere maatschappijen.

Ja ik ken het probleem. Ik ben gewoon in 1 dag heel wat mensen langs geweest. Ziek werd ik er van ;(

Groot voordeel over paar jaar genoeg centjes voor SP2 :+ Maarre voor de rest is het K*T

Enne morgen kan ik gaan kijken bij Koeman voor een Gsx-R 600 2001 een gele (weet het is geen SP maar kan er voorlopig ff mee vooruit ;) )
 
Laatst bewerkt:
Aryo Ik rijdt inmiddels ruim 4 jaar vtwin en het is erg lekker!!
ga gewoon eens proefrijden is wat ik tegen iedereen adviseer in dit forum!
 
Heb inmiddels 5 jaar vtwin ervaring 10.000km op een honda vuurstorm en sinds 1 jaar 7.500km op een SP1. Ik heb die andere 2 cilinders nog geen moment gemist!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan