GSX-R 600 k4 veervoorspanning achter blijft te hoog

roelofjan93

MF'er
27 mrt 2013
37
0
Zeerijp
Goedenavond,,

Ik heb het probleem met mijn gixxer dat de veervoorspanning van de achterveer te hoog blijft. De negatieve veerweg is nu misschien 1cm. Maar de veervoorspanning kan niet lager gedraaid worden. Ik zit al op het einde van het schroefdraad. Als ik hem nog losser draai komt de veer er ook los tussen te liggen.

Ik zat hier vanaf het begin dat ik de motor kocht(2e hands bij een motorzaak) al mee. Toen kwam de motor zelfs soms na een klein hobbeltje helemaal uit de vering en los van het wegdek. Ze hebben toen de veervoorspanning al lager gedraait. Hierna was het wel beter. Maar de motor bleef niet lekker aanvoelen bij hobbeltjes, en in de bocht voelt de motor ook wat zenuwachtig. Tevens bij stevig remmen gaat de ketting slaan.

Nu is mijn vraag wat ik hier aan kan doen? Kan het zijn dat de vorige eigenaar er een stuggere veer tussen gezet heeft? Het lijkt wel allemaal op de standaard veer en demper.

Ik weeg 60kg. Dus als ik erop ga zitten veert de motor nauwelijks in. Maar zelfs zonder dat ik op de motor zit is de negatieve veerweg nihil.

Bij een andere motorzaak, die ook in de racerij zit, heb ik gevraagd wat die er van vond, en hij vond de veervoorspanning voor het circuit zelfs te hoog, laat staan voor op de weg. En hij vond het ook vreemd dat het schroefdraad al bijna op was.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of weet of er minder stugge veren te krijgen zijn of hoe het anders op te lossen is?

Alvast bedankt!

Groeten,
Roelof Jan
 
60KG is niet veel, dan zal de veer van de shock wel origineel zijn maar die is dan gewoon te zwaar.

Achter een nieuwe veer erop dus, de voorkant niks aan doen. De voorkant is standaard een vrij slap setje veren, maar ik denk dat dat exact is wat je nodig hebt. Achter zit er OEM een 7.5 of 8.0 kg/mm veer op, ik zou rond 6.5 kg/mm gaan zitten, gewoon lineair.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in Noord-Groningen. Dus werkendam is wat ver weg. Maar ik kom nog wel geregeld in Delft dus opzich kan ik de achterveer wel eens meenemen. Maar met de motor er heen wordt wat lastig.

Maar het zou wel een goede oplossing zijn,, misschien eens kijken of ik die kant eens op kan!
 
Ik woon in Noord-Groningen. Dus werkendam is wat ver weg. Maar ik kom nog wel geregeld in Delft dus opzich kan ik de achterveer wel eens meenemen. Maar met de motor er heen wordt wat lastig.

Maar het zou wel een goede oplossing zijn,, misschien eens kijken of ik die kant eens op kan!

daarom werkendam tussen haakjes, ze zitten op meer plekken in Nederland ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan