vragen over een honda xr 250r

Rick.^

Die hard MF'er
23 feb 2014
547
15
Zwolle
Hallo

Mijn begeleider heb mijn gister behoorlijk blij gemaakt,
ik had al een tijdje in me gedachte dat ik een supermotard wauw als 1ste motor,
nou hadden wij dus 2 honda xr 250r staan bouwjaar 01-07-1995 1ste toelating in nederland,
en word 2e eigenaar , was eerst van politie in Scheveningen, van die strand motors,

en gister na veel overleggen en navragen toch groen licht gekregen om er 1 om te bouwen naar supermotard,

deze is het natuurlijk de voorste, ( ktm op de foto zou ik eigenlijk eerst krijgen voor als ik uit begeleiding ging, maar is helaas 2/1,5 jaar geleden gestolen...)

470537_321599877903774_315638097_o.jpg


mijn vraag is,

wat voor velgen kan ik hier voor gebruiken ?
of moet ik de huidige naaf om laten spaken op supermoto velgen?

iemand veder nog ideé ervoor ?

mijn idee wat ik voor ogen heb is dit ,
243624a.jpg



let op dit word mijn begin motor, en daarnaast kan ik dan gaan sparen voor een ktm ect,

Groetjes
Rick
 
Laatst bewerkt:
Hallo

me begeleider heb mijn gister behoorlijk blij gemaakt,
ik had al een tijdje in me gedachte dat ik een supermotard wauw als 1ste motor,
nou hadden wij dus 2 honda xr 250r staan bouwjaar 01-07-1995 1ste toelating in nederland,
en word 2e eigenaar , was eerst van politie in Scheveningen, van die strand motors,

en gister na veel overleggen en navragen toch groen licht gekregen om er 1 om te bouwen naar supermotard,

deze is het natuurlijk de voorste, ( ktm op de foto zou ik eigenlijk eerst krijgen voor als ik uit begeleiding ging, maar is helaas 2/1,5 jaar geleden gestolen...)

[afbeelding]

mij vraag is,

wat voor velgen kan ik hier voor gebruiken ?
of moet ik de huidige naaf om laten spaken op supermoto velgen?

iemand veder nog ideé ervoor ?

mijn idee wat ik voor ogen heb is dit ,
[afbeelding]


let op dit word me begin motor, en daarnaast kan ik dan gaan sparen voor een ktm ect,

Groetjes
Rick
 
:^

maar gezien het aantal fouten krijg je het voordeel van de twijfel ;)

het is mogelijk om de huidige naven om te spaken en je kan complete wielen kopen.
veel mensen verkijken zich op hoeveel het kost om een crosser succesvol om te bouwen tot supermotar.

andere velgen, banden remmen en de veerring moet aangepast worden.
ook al doe je dat allemaal dan heb je nog een 250 cc luchtgekoelde crosser die ik met mijn scooter eruit trek.

ik zou dus lekker veerubber banden van een paar euro in de maten kopen die je nu hebt, qua wielen dus, en eens kijken hoe het rijd en of het bevalt.

kijk eens wat voor maten er op je huidige banden staan.

zal iets zijn in de trend van 90/90/21 of 120/90 19

dan kan je op internet eens kijken wat er leverbaar is in die maten alleen dan voor op asfalt.

voor het zand zijn dit overigens HEEL leuke motors hoor !

veel plezier en succes !
 
Laatst bewerkt:
Dankje LePensZeur,

toch vind ik deze velgen not done om het zo te zeggen,
heb hier al vele male mee gereden op zand / weg ect,


vering ect kan door een klant van de zaak van mijn begeleider gratis gedaan worden,
omdat die hier vroeger in de scooter / motorzaak waar ik nu begeleiding loopt heb gewerkt

hij werk nu bij hk suspension

kwa remmen en banden is het geen probleem ( 9/10 dingen hebben we op de zaak liggen )
alleen op de velgen wil ik een oplossing vinden kan hier namelijk geen geschikte voor vinden,

het is namelijk dat ik nog in begeleiding zit, en me begeleider het betaald,
voor de rest ben ik bijna uit de shit om het zo te noemen,

en het buget wat ik nu heb kan ik niet echt een leuke supermotard voor vinden.
dus moet ik het doen met wat we hier hebben staan, dus roeien met de spade die je heb

en plezier gaat wel lukken haha, de planning is al volgt,
velgen zien te regelen alles aanpassen en dan gaat alles uit elkaar en word het weer mooi,( coaten / spuiten / onderdelen vervangen / aanpassen ect )
dat is iedergeval de bedoeling


Groetjes
Rick
 
Laatst bewerkt:
Een setje supermotardwielen kost ongeveer 1000 euro.
Hier komen de binnen en buitenbanden nog bij en je remschijven.
Gebruik je je eigen naven dan is het iets goedkoper.
Ik zou kijken voor een setje gebruikte sm wielen.
 
Dankje wel voor het reageren v.d.v,

en wat naar zou ik dan moeten kijken?
als ik op marktplaats kijk ben ik als nog 300/400 euro kwijt voor een setje.

goedekope oplossing is dus de naven om spaken maar dan moet je als nog de velgen hebben
 
Dankje wel voor het reageren v.d.v,

en wat naar zou ik dan moeten kijken?
als ik op marktplaats kijk ben ik als nog 300/400 euro kwijt voor een setje.

goedekope oplossing is dus de naven om spaken maar dan moet je als nog de velgen hebben
Goedkoper dan die 300/400 euro gaat je niet lukken.
Als je de oude naven gebruikt ben je nog zo'n 800 euro kwijt.
 
Dankje wel voor het reageren LePensZeur,

dat is dus de vraag aan jullie, ik weet de prijs klasse niet van de velge,

dat was ook de bedoeling om een soort gallery bij te houden hier,
ik zit nu ook op een xr forum, misschien kunnen hun mij iets veder helpen met velgen en verbeter punten, of natuurlijk een velgen set,

en dankje wel voor de link trouwens :)
 
Hey Rick

Ben wel benieuwd of je al wat gevonden hebt. Ik heb vorig jaar een XR600 gekocht en ben rustig aan onderdelen aan het verzamelen om hem om te bouwen naar Supermotard.

Ik heb het idee om er een set CBR f2 velgen op te zetten. Ik heb deze gekocht van MP voor een knikker en een scheet ;) Enige nadeel is wel dat je niet meer offroad kan ivm logger en snel stuk in verhouding met spaak.

Ik ga dan vooral voor de "looks" en Supermotard echt alleen voor op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Hey Rick

Ben wel benieuwd of je al wat gevonden hebt. Ik heb vorig jaar een XR600 gekocht en ben rustig aan onderdelen aan het verzamelen om hem om te bouwen naar Supermotard.

Ik heb het idee om er een set CBR f2 velgen op te zetten. Ik heb deze gekocht van MP voor een knikker en een scheet ;) Enige nadeel is wel dat je niet meer offroad kan ivm logger en snel stuk in verhouding met spaak.

Ik ga dan vooral voor de "looks" en Supermotard echt alleen voor op de weg.
Wielen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat het goedkoopste inderdaad een setje valgen van een buikschuiver zal zijn.

Ik heb zelf ook een set CBR600 velgen staan die ik (ooit) in m'n CRF450 wil bouwen.
Dus, bekijk eens of je een set kan vinden? Een CB500 heeft een heel mooi 17" voorwiel bijvoorbeeld met maar één schijf....
 
Ik heb in een 620 wielen gehad van een rg500 gamma maar die bleven niet heel.
tot 2x toe braken alle nokken van de kettingwieldrager tijdens het omhoog trekken.
Ze waren wel lekker compact maar de offset van de remschijf gaf problemen.
Bij het remmen kwam de buitenpoot tegen/op de remschijf waardoor de poot tot op de keerring weg sleet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan