XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb alleen het kleppendeksel en de kop gestraald, cilinders zien er goed uit en stralen zonder ontvochtiger is echt k**.
Mijn zwager heeft een industriele compressor waar vrachtwagens mee schoon gespoten worden, en daar gaat het wel mee lukken om het zand te lozen.
Wat een zooi , dat hobby-zandstralen.... Resultaat is goed maar wat een gehannes....
 
Hele middag werk; verschil zie je bijna niet, koelribben wel mooi geworden!
full
 
Ik heb enkel het frame op deze manier gestraald tot nu toe, de rest pastte in de straalbak op het werk.
De zooi is inderdaad onbeschrijfelijk, zand en stof ligt werkelijk overal.
Hierna alles met remreiniger ontvetten en daarna gespoten. Ging prima.
Blok moet nog, heb hem nog in 1 stuk met alle openingen afgedopt. Zal ook wel gaan zo.
 
Ik heb enkel het frame op deze manier gestraald tot nu toe, de rest pastte in de straalbak op het werk.
De zooi is inderdaad onbeschrijfelijk, zand en stof ligt werkelijk overal.
Hierna alles met remreiniger ontvetten en daarna gespoten. Ging prima.
Blok moet nog, heb hem nog in 1 stuk met alle openingen afgedopt. Zal ook wel gaan zo.


Fotoos!

:P
 
Frame(-delen) zijn prima te stralen met zand, een blok doe ik nooit meer.

Een oud blok heeft namelijk altijd afzettingen (sludge) dat nooit helemaal weggaat.
Als je straalt (zand of grit) dan komen er altijd wel korrels vast te zitten in zo'n sludgehoekje...
Hoe vaak je ook spoelt, wast en doorblaast (lucht of stoomcleaner), het risico is gewoon te groot IMHO.
Zodra de motor wordt gestart en op bedrijfstemperatuur komt, komt de sludgestroom ook los en dus ook de korrels....
Je oliefilter houdt alleen dat tegen wat ervoor zit (pomp), niet erna...
Ik had met ongeveer 100 km niet alleen mijn lagerschaaltjes maar ook de krukas aan gort...
Blok heb ik daarna gedemonteerd voor de onderdelen (versn.bak etc) en de rest weggefl*kkerd...
En gewoon een ander blok onder de Café gemonteerd.

Nieuwe eigenaar is trouwens een plaatsgenoot en geniet er nog elke dag van...
 
Frame(-delen) zijn prima te stralen met zand, een blok doe ik nooit meer.

Een oud blok heeft namelijk altijd afzettingen (sludge) dat nooit helemaal weggaat.
Als je straalt (zand of grit) dan komen er altijd wel korrels vast te zitten in zo'n sludgehoekje...
Hoe vaak je ook spoelt, wast en doorblaast (lucht of stoomcleaner), het risico is gewoon te groot IMHO.
Zodra de motor wordt gestart en op bedrijfstemperatuur komt, komt de sludgestroom ook los en dus ook de korrels....
Je oliefilter houdt alleen dat tegen wat ervoor zit (pomp), niet erna...
Ik had met ongeveer 100 km niet alleen mijn lagerschaaltjes maar ook de krukas aan gort...
Blok heb ik daarna gedemonteerd voor de onderdelen (versn.bak etc) en de rest weggefl*kkerd...
En gewoon een ander blok onder de Café gemonteerd.

Nieuwe eigenaar is trouwens een plaatsgenoot en geniet er nog elke dag van...


super bedankt voor de tip Pascal, met remreiniger en lucht heb ik best wat superfijn stof eruit gehaald, morgen gaat ie in de kantine in de vaatwasser. :X

het betreft overgens alleen de kop, maar het kleppendeksel en de cilinders gaan ook in de dreft :P
 
Doe jezelf een lol: A-L-L-E-S demonteren, en dan bedoel ik alles!
Vaatwasser op standje 'bloedheet' en zeker twee keer behandelen.
Daarna doorblazen en als je denkt dat je er bent: nog een keer in bad met dat spul..!
 
Op me werk een grote vaatwasser xl en idd meerdere keren goed schoongemaakt, ik zal morgen de boel nog een keer flink laten schoonblaffen.

Zooi word bloedheet man! Auw! Aahahaah
 
Alles is trouwens al los, geen klep of veertje te bekennen, en delen draai ik meerdere keren om zodat het water overal komt
 
Wat ziet dat blok er goed uit.
Ut mijne is wat vettig en lekt nog steeds een beetje olie.
Maar loopt wel als een "tierelier".
Ben nog steeds erg blij met mijn keuze om over te stappen van een Triumph Trophy nieuw model naar de lekker basic XS750.
Ben met al mijn enthousiaste kilometers eigenlijk nog weinig kwijt geraakt. De XS doet goed z'n best.
Alleen het dekseltje van mijn zekeringskastje is plots foetsie.
Misschien dat iemand er nog één heeft liggen.
Groet,
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan