XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar gaat nog wel wat werk inzitten! Maar op zich geen heel verkeerde prijs denk ik zo, zeker met nog wat pingelen :)
hmm, het is nogal een bende ellende.. als ik er naar op zoek was, zou ik hier niet meer dan 250 voor geven hoor!

het is gewoon een gesloopte motor + 1 reserveblok, en het betreft nog wel een SE..
 
hmm, het is nogal een bende ellende.. als ik er naar op zoek was, zou ik hier niet meer dan 250 voor geven hoor!

het is gewoon een gesloopte motor + 1 reserveblok, en het betreft nog wel een SE..
Dat het een SE is inderdaad voor mij ook een minpunt, maar feit blijft dat motoren hier in België een stuk duurder zijn (tweedehands) dan in NL.

Niet voor niets dat mijn laatste 2 motorfietsen import zijn uit NL ;)
 
Dat was mij al wel opgevallen, maar waarom eigenlijk?
Goh, geen idee? Hetzelfde is te zien bij auto's eigenlijk. Dat, ondanks dat de aanschafprijzen hier in BE lager liggen dan in NL, de tweedehands prijzen hoger zijn.

Ik gok dat het wat met het aanbod (aantal inwoners in BE is lager, percentage motor rijders met het slechte wegdek ook) en de instelling van de mensen te maken heeft. NL'ers zijn over het algemeen wat eerder geneigd om iets "op markplaats te gooien".

Koopjes zoals mijn XJ voor 140, dat soort dingen kom je hier in BE niet tegen.. :N
 
Ok, goeie reden i.i.g. om een motor op een Belgische marktplaats te zetten dus :)
Wel opletten dat het invoeren nogal wat tijd kost voor de nieuwe koper ;)
- Langs de douane
- Alle documenten inscannen en opsturen naar dienst homologatie
- Wachten op betalingsverzoek
- Betalen
- Wachten op officiële document ter vervanging van gelijkvormigheidsattest

Of je moet natuurlijk geluk hebben en bij de importeur een gelijkvormigheidsattest kunnen regelen :) Niet echt jouw probleem, maar wel iets dat veel mensen afschrikt om een NL-fiets te kopen :Y
 
best interessant inderdaad!

Hoe is het met de XS'ers... iedereen nog in winterslaap.. het is een beetje stil hier.

Ik zal nog even het goede voorbeeld geven (zie ook mijn topic)


full
 
Zag deze net voorbij komen:
Set bridgestone battlax bt 45 nieuw

Achterband is de perfecte maat voor onze XS'en, voorband is net wat breder dan standaard maar zou best wel eens kunnen passen :t Geen geld voor een setje BT45's :Y

Dank voor deze info :}

Ik heb al een PB verstuurd, met name omdat mijn 850 nog niet is voorzien van fatsoenlijk rubber.
 
Nou mensen, de winterstop is bijna voorbij... wie heeft zijn motor(en) weer rijklaar en staat te popelen om te gaan rijden :] ???

Mijn XS750-2D en XS750F staan allebei rijklaar, de XS850 alleen nog lang niet :P
Daar ga ik de komende tijd weer aan verder.
Tenminste, afhankelijk van hoe de 750F het in de praktijk blijkt te doen, want dat moet ik nog gaan ervaren natuurlijk.
Wellicht dat daar ook nog een en ander aan finetuning op nodig is..

Nu hopen op fatsoenlijk weer want het is nogal herfstachtig wat ze voor de komende week voorspellen B|
Gisteren al een kannetje Euro 98 gehaald zodat ik weer van huis kan :P
 
Laatst bewerkt:
Nee, wielen genoeg. Heb nog twee voorwielen en en achterwiel over...

En een voorvork voor een XS750 gaat niet passen in een XS400 :+ De poten zijn te dik (al is dik in deze context wel heel bijzonder, XS400 heeft 33 mm voorpoten en dat is heel weinig ten opzichte van wat heden ten dage gebruikelijk is :) ).
 
En een voorvork voor een XS750 gaat niet passen in een XS400 :+ De poten zijn te dik (al is dik in deze context wel heel bijzonder, XS400 heeft 33 mm voorpoten en dat is heel weinig ten opzichte van wat heden ten dage gebruikelijk is :) ).

Jawel hoor: kroonplaten opboren en hup! alles past.

@Sander: ik heb deze winter 'Kamikaze' voorzien van een kickstart (een G blok heeft in Hollanda origineel geen kicker meegekregen), eigenlijk moeten de remklauwtjes nog even los- en schoongemaakt.
Nieuwe remzuigers (RVS) en -olie en we kunnen weer.
Tis nog nèt iets te koud om fatsoenlijk te sleutelen...
Over een paar weken is Hardenberg weer, dan zien we wel wat er mankeert..
 
Laatst bewerkt:
Opboren ? Wie kan dat, lees heeft de spullen daarvoor ?

Zelf geen gereedschappen hiervoor :N . Maar als iemand dat kan laat het weten....

Of eventueel een bedrijf (liefst in mijn regio) waar ik zoiets kan laten doen. Voordeel van voorvorkpoten van een XS750 dat ik dan gelijk twee schijven voor heb (remklauwen heb ik wel liggen).

Eventueel opsturen van een kroonplaat met t-stuk is geen probleem (heb een extra set, komen van de donorfiets).

Wie weet wat hieruit voorkomt 8-)
 
Zal vanavond wel een t-stuk van een XS400 en een t-stuk van een XS750 naast elkaar leggen/houden/meten.

Toch wel handig zoveel oud japans metaal :+ (is wel fotowaardig, toch :Y )

Wordt vervolgt ;)
 
Jawel hoor: kroonplaten opboren en hup! alles past.

@Sander: ik heb deze winter 'Kamikaze' voorzien van een kickstart (een G blok heeft in Hollanda origineel geen kicker meegekregen), eigenlijk moeten de remklauwtjes nog even los- en schoongemaakt.
Nieuwe remzuigers (RVS) en -olie en we kunnen weer.
Tis nog nèt iets te koud om fatsoenlijk te sleutelen...
Over een paar weken is Hardenberg weer, dan zien we wel wat er mankeert..

Nice, heb je niet wat recente plaatjes van jouw XS by the way?
Mijn 750F heeft ook al geen kickstarter.

Hardenberg, vind ik net wat te ver/te saai om met de XS te gaan rijden :P
 
Over de voortgang van mijn 850, vanmiddag de wielen en de banden afleveren bij een motoronderhoudsbedrijf zodat deze erop gedraaid/gelegd kunnen worden.

Dan regelen dat ik "iets" kan lenen zodat de voorzijde veilig omhoog kan van de 850, 1 voorvorkpoot voorzien van een verse keerring, dan beide poten voorzien van de juiste hoeveelheid olie en het wiel monteren met het verse rubber.
Monteren gereviseerde remklauwen, monteren van de staalommantelde remleidingen (zijn al aangeschaft).
Plaatsen (opgeknapte) koplamp, monteren nieuwe spiegels en dan is als het goed is de 850 klaar voor het eerste ritje. Als ik het zo opschrijf lijkt het veel werk, maar het valt wel mee ;)
(zeker gezien de staat waarin de motor de garage is ingeduwd)

En dan weer zien wat er dan weer boven komt...

Maar de eindstreep is in zicht *O*
 
Wat het blok tot nog toe heeft laten horen/zien durf ik straks best een testritje te maken.

Eerst maar zien dat het goed gaat rijden, dan kijken of het "echt" betrouwbaar is (want het heeft natuurlijk toch meer dan 15 jaar niet gereden, is het 37 jaar oud en heeft het tijdje buiten onder een afdak gestaan).

Dus ik ga beginnen met een "rondje om de kerk".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan