XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat het blok tot nog toe heeft laten horen/zien durf ik straks best een testritje te maken.

Eerst maar zien dat het goed gaat rijden, dan kijken of het "echt" betrouwbaar is (want het heeft natuurlijk toch meer dan 15 jaar niet gereden, is het 37 jaar oud en heeft het tijdje buiten onder een afdak gestaan).

Dus ik ga beginnen met een "rondje om de kerk".

geen trek in een avontuur meer met de bergingsdienst net als eerder? :+

haha, nee, same here; eerst zien dat het aan het lopen blijft e.d... (met mijn 750F).
 
Hi Allen!
Ik ga binnenkort mijn xs750 (100% belastingvrij inmiddels) verkopen. Ik heb nu nog geen foto's omdat ie ergens achteraan staat. Het is een vrij complete, niet rijdbare (start nu niet, nooit aan toe gekomen) XS750. Rolt wel.
Originele koplamp zit er niet meer bij. Tank en kappen etc wel. (Alhoewel ik de tank liever zelf hou ondanks een flauwe deuk bovenop)
Voor onderdelen ideaal, voor restauratie ..tja.. met bloed zweet en tranen kom je een eind.

Als vraagprijs heb ik geen idee, mag via pb een voorstel gedaan worden.
 
Hi Allen!
Ik ga binnenkort mijn xs750 (100% belastingvrij inmiddels) verkopen. Ik heb nu nog geen foto's omdat ie ergens achteraan staat. Het is een vrij complete, niet rijdbare (start nu niet, nooit aan toe gekomen) XS750. Rolt wel.
Originele koplamp zit er niet meer bij. Tank en kappen etc wel. (Alhoewel ik de tank liever zelf hou ondanks een flauwe deuk bovenop)
Voor onderdelen ideaal, voor restauratie ..tja.. met bloed zweet en tranen kom je een eind.

Als vraagprijs heb ik geen idee, mag via pb een voorstel gedaan worden.

die XS waar je van af wil, is dat die uit deze post?
Philly1975 in "XS750 deel 3"

ik weet niet of je nog originele (losse) onderdelen hebt evt waar je van af wil?
als je de moeite zou nemen om hem aan het lopen te krijgen, brengt ie gelijk het dubbele op... (met wat geluk)
 
Ja klopt! Dat was ik alweer vergeten, thnks. Daar gaat het idd om. Er is in de tussentijd niks mee gedaan, en het gaat ook niet gebeuren.
Ik doe hem liever in 1 keer weg, als bijv. de wielen eraf zijn, is het gevaarte niet meer te verplaatsen..

Hij is ooit rijdend / lopend (geen woordgrappen svp ;-) weggezet, voor mij meer een sta in de weg.
Nogmaals doe een bod voor alles, nooit geschoten is altijd mis ;-)
 
haha grapjas!
Mijn eigen, nieuw opgebouwde XS gaat niet weg!

De andere "donor" was vrijwel meteen weg en nu staat de tweede "donor" te koop. Ik zeg expres donor tussen haakjes, omdat hier verder niets mee gebeurd is zoals ik al aangaf. Hij is in de hoek gezet en mag er nu weer uit. ;-)
 
nou de prijs van die gele XS caferacer is ineens gedaald naar 30% van de originele prijs :+

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-oldtimers/m1137730648-yamaha-xs-750-c-bj-1979.html

Philly heeft zijn donor-750 ook op Marktplaats gezet zo te zien:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-yamaha/m1143497208-yamaha-xs750.html

is helemaal nog niet zo'n verkeerd ding op het eerste oog..
beter dan deze:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-yamaha/m1143451714-yamaha-xs-750.html

hoewel die laatste als "caferacer" misschien bij meer mensen aanspreekt dan de originele..

't voorjaar begint, de motoren beginnen weer los te komen haha.
 
Jaja, het schoot niet echt op hier ;-)
@Boskawouter: was een leuk eerste voorzetje, maar je wist zelf ook dat het aan de lage kant was.

5min op MP was genoeg voor een schappelijk bod.
Ik heb jullie iig de kans gegeven om een XS eerder te bemachtigen dan de rest van NL. ;-)
 
Jaja, het schoot niet echt op hier ;-)
@Boskawouter: was een leuk eerste voorzetje, maar je wist zelf ook dat het aan de lage kant was.

5min op MP was genoeg voor een schappelijk bod.
Ik heb jullie iig de kans gegeven om een XS eerder te bemachtigen dan de rest van NL. ;-)

Precies, je hebt groot gelijk. En denk ik nog steeds mooi prijsje voor de nieuwe eigenaar, hopelijk zien we die hier ook nog eens.
 
Jaja, het schoot niet echt op hier ;-)
@Boskawouter: was een leuk eerste voorzetje, maar je wist zelf ook dat het aan de lage kant was.

5min op MP was genoeg voor een schappelijk bod.
Ik heb jullie iig de kans gegeven om een XS eerder te bemachtigen dan de rest van NL. ;-)

Tja eerlijk gezegd vind ik het ook lastig om te bieden op een motor als je er niks van hebt gezien, nu staat er tenminste een foto bij.
en; je moet nog maar zien dat hij dat bedrag ook betaalt als ie voor je neus staat, want voor hetzelfde geld gaat hij klagen over wat hij ziet en biedt ie nog af...

Op zich denk ik dat hij 250 wel waard moet zijn, zeker als het blok en andere essentiele zaken niet kapot zijn.

En daarbij: de mensen in dit topic hebben al een (of meer) XS :+
 
Allemaal waar, maar een blok alleen gaat soms al weg voor 150,-.. En ik kan daar wel een foto van maken maar veranderd niks aan de staat zoals tie nu in het frame hangt. (Of Haga-San moet röntgen-ogen hebben?? ;-))

Dus voor een complete fiets met velgen, voorvork, blok, carbs etc etc is ongezien het bedrag zeker waard. Amen.
 
Allemaal waar, maar een blok alleen gaat soms al weg voor 150,-.. En ik kan daar wel een foto van maken maar veranderd niks aan de staat zoals tie nu in het frame hangt. (Of Haga-San moet röntgen-ogen hebben?? ;-))

Dus voor een complete fiets met velgen, voorvork, blok, carbs etc etc is ongezien het bedrag zeker waard. Amen.

IK heb ook niet geboden :P

en dan nog; een blok en een blok kan heel verschillend zijn..
is het een jong, fris en zuiver blok of een oud beschadigd incompleet ding.

150,- bij een sloperij misschien ja maar via particulier betaal je dat niet hoor. Eerder 50,-
 
Ik heb nooit meer betaald dan 75 euri voor een zeveneneenhalf blok...
Een 850 is beduidend meer waard.

Ik heb mijn XS-verzameling teruggebracht naar 1; alleen 'Kamikaze' zingt nog een driepitter-roffel in de verzameling van brommers.
 
Voor dit mooie apparaat:

TEjY9Kw.jpg


ben ik nog op zoek naar twee onderdelen: een kickstarter en een voorspatbord. Uiterlijk is niet belangrijk maar het moet wel goed functioneren; huidige kickstarter die ik nu heb klapt naar buiten tijdens het rijden.

En voordat we gaan vloeken over het voorspatbord: ik wil graag de optie hebben dit te monteren als er regen verwacht wordt tijdens een ritje, met de huidige setup krijg ik een continue stroom blubber recht op mijn vizier gesproeid.

Iemand wat liggen? PB graag!
 
Het enige wat ik heb liggen is een spatbord afkomstig van een XS400, is roestig aan de binnenzijde (buitenzijde rood afbladerend) spatbord is origineel voor een 18 inch wiel. Dus of het past....

Verder kan ik je niet helpen.
 
@Lennaert; als je de circlip even verwijdert van het knietje en je verwijdert de kickerhevel, dan zul je zien dat er een veerbelast kogeltje zit die zorgt voor de borging.
Dat veertje iets uittrekken, alles weer monteren met een extra veerplaatje onder de circlip, en je hebt een kicker die niet meer uitklapt.
Vwb spattert; steek je licht eens op bij een crossmotorwinkel..daar vind je spatbordjes die je op je vorkpoten kunt klikken van plastic die je in een handomdraai (de-)monteert.
Kost drie keer niks.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan