Motor-Forum

Select Forum

XS750 deel 3

XL600LM, Helix, XV750

Reg. datum:
31 mei. 2007
Iemand nog een paar risers ( die dingen waar je het stuur op vast zet) over toevallig.
Moet op mijn Virago (sorry een cilinder te weinig maar wel een Yamaha :-) komen.
Daar zitten nu exemplaren op van 10 cm lang, tsss....
Ik wil er lage op hebben en dacht direct natuurlijk aan die van eenXS750.
Nee gij!

Fazer + XS750 & XS850

Reg. datum:
28 apr. 2009
Grote kans dat in mijn verzameling oud japans metaal er wel een paar zitten. Zal vanmiddag wel even in de zooi snuffelen.
Motorrijdende Westlander

XL600LM, Helix, XV750

Reg. datum:
31 mei. 2007
quote:
Wimvlis schreef op 19 mei 2017 @ 08:16:
Grote kans dat in mijn verzameling oud japans metaal er wel een paar zitten. Zal vanmiddag wel even in de zooi snuffelen.

Top!
Nee gij!

TeDiuM 900 / XS750 '78

Reg. datum:
07 apr. 2002
"mooie" 850 kopen iemand??? wie heeft er altijd al van een 850 gedroomd.. (behalve ik :P )?

https://www.marktplaats.n...9638229-yamaha-xs850.html

"geheel origineel", waar hebben we dat vaker gehoord.
Een 850SE met een "gewone" tank en uitlaten van een 750...

maar op zich best wat van te maken voor de creatieveling :P
Mijn XS topic Rondje Zolder: http://www.vimeo.com/4360962

TeDiuM 900 / XS750 '78

Reg. datum:
07 apr. 2002
quote:
ROB-E schreef op 18 januari 2017 @ 18:53:
Natuurlijk!
Iedereen houd van ploaties ;)

Zoals ie is aangetroffen bij een motorzaak.
[afbeelding]

Blokkie zier er nog mooi uit. 16.500 mijl staat erop.
[afbeelding]

En ff 1 van de andere kant.
[afbeelding]

Morgen kan ik betere foto's maken.
Kan niet wachten om t ding op te halen :Y

Nog vorderingen met deze motor?? Rijdt ie al rond op 's lands wegen :P

Of andere knutselaars met wat nieuws... stil hier!

Fazer + XS750 & XS850

Reg. datum:
28 apr. 2009
Deze knutselaar is met vakantie :+

En zit te wachten dat HBM weer kleine motorbokjes in de verkoop hebben (benodigd voor de 850). Voorwiel moet er uit, binnenband zit net niet goed (wiel is net niet rond). Rijdt nu heel vreemd ;( , motor is ook nog niet betrouwbaar.

Caferacert, die staat te wachten op kleppenstellen en synchronisatie. Wordt wel zo nu en dan op gereden ;) ( om de motor actief te houden).
Motorrijdende Westlander

___Huh?__

Reg. datum:
25 okt. 2014
Deze knutselaar heeft het veel te druk met andere dingen :/ ... nieuw houtwerk op het huis en voorbereidingen voor de 5-jaarlijkse feestweek van onze buurt bijvoorbeeld. De spaarzame uurtjes die ik aan de motoren kan besteden gaan even op aan een klein gevecht met een CB400F :Z
Suzuki GS1000, Suzuki GSX550ES, Honda CB550 K3, XS'en 750 en op Marktplaats staan trouwens nog wat onderdeeltjes te koop

ongeloveloos...

Reg. datum:
23 jan. 2003
Ik moet de achterrem van 'Kamikaze' nog aanpakken...en zit nog steeds in dubio of verkopen niet beter is..ook voor de brommer zelf.
Ik merk dat ik er nauwelijks naar om kijk, maar ik gruwel van de gedachte dat een eventuele koper het beestje in no-time om zeep helpt...zoals het mijn oude 'Japchop' is vergaan.
Na drie weken kreeg ik een telefoontje dat het blok vastgelopen was .."vergeten olie te checken.." terwijl ik haar 17jr met plezier en betrouwbaarheid had.
Dat deed erg zeer kan ik je vertellen, reden van het in dubio staan nu..
Ajeto!

Fazer + XS750 & XS850

Reg. datum:
28 apr. 2009
Tsja ook als het niet van jezelf is en je hoort zoiets kan ik mij voorstellen dat het zeer doet. Volgens mij met name omdat jij alleen weet hoeveel uur er nodig is geweest om die motor betrouwbaar te krijgen.

Trouwens succes met je keuze. Weet overigens dat een superbikestuur voor mij een goede zitpositie oplevert (meet overigens net geen 1.70 bij de dienstkeuring in 1983 (oeps dat klinkt wel heeeel lang geleden).
Motorrijdende Westlander

BRLTK

Reg. datum:
13 nov. 2006
quote:
Haga-San schreef op 30 mei 2017 @ 12:46:
"mooie" 850 kopen iemand??? wie heeft er altijd al van een 850 gedroomd.. (behalve ik :P )?

https://www.marktplaats.n...9638229-yamaha-xs850.html

"geheel origineel", waar hebben we dat vaker gehoord.
Een 850SE met een "gewone" tank en uitlaten van een 750...

maar op zich best wat van te maken voor de creatieveling :P

Inderdaad absoluut niet origineel, is overduidelijk een samenraapsel. Lijkt mij geen S-uitvoering want die heeft een andere voorvork en een tank van een "gewone" XS past niet op een SG frame. En de tekst bij de advertentie, "Caps lock" aan en barstend van de taalfouten, zou dat een truc zijn om op te vallen? Het kenteken is nog maar een paar dagen geleden op naam gezet..
XS900E XS750F XJ900S

Reg. datum:
31 aug. 2005
"GEHEEL ORIGINEELE XS850 BIJNA NIET MEER TE VINDEN.LOOPT EN RIJD ZOALS HET HOORD.ZEER GOED ONDERHOUDEN. VERDER HOEF IK HIER NIKS MEER AAN TOE TE VOEGEN. OP BIEDINGEN WORD NIET GEREAGEERD.ZONDE VAN MIJN TIJT. IK ZIT LIEVER IN DE SON. HOI"

Even zonder gekheid, hier komt toch niemand op af?
Don't Bogart That Joint

XL600LM, Helix, XV750

Reg. datum:
31 mei. 2007
Als het om een originele XS850 gaat en de prijs is goed dan boeit het mij niet dat de eigenaar de basisschool niet heeft afgemaakt.
Helaas is deze XS850 alles behalve origineel.

https://www.marktplaats.n...previousPage=lr&pos=2
Nee gij!

TeDiuM 900 / XS750 '78

Reg. datum:
07 apr. 2002
quote:
triple_arne schreef op 30 mei 2017 @ 22:05:

[...]

Inderdaad absoluut niet origineel, is overduidelijk een samenraapsel. Lijkt mij geen S-uitvoering want die heeft een andere voorvork en een tank van een "gewone" XS past niet op een SG frame. En de tekst bij de advertentie, "Caps lock" aan en barstend van de taalfouten, zou dat een truc zijn om op te vallen? Het kenteken is nog maar een paar dagen geleden op naam gezet..

Een gewone tank kan je wel pas knutselen op een SE frame hoor, dat heeft een "bekende" van mij ook gedaan. Hij staat dan alleen iets verder naar achter.

volgens mij is het een SE omdat deze
- voetsteunen heeft met zo'n boogje eraan, als een SE
- kickstarter rechts
- de omlaag lopende vorm van de zijkapjes en het frame.
- achterspatbord met achterlicht laag is gemonteerd (a la 650)
en dat is kenmerkend voor de SE.

de voorvork is idd niet van een SE, de koplamporen ook niet, lijkt op een 750 "Standard" voorvork en koplamporen.

Zal wel door handel verkregen zijn...

850adv.JPG

TeDiuM 900 / XS750 '78

Reg. datum:
07 apr. 2002
quote:
TripleXS schreef op 30 mei 2017 @ 20:37:
Ik moet de achterrem van 'Kamikaze' nog aanpakken...en zit nog steeds in dubio of verkopen niet beter is..ook voor de brommer zelf.
Ik merk dat ik er nauwelijks naar om kijk, maar ik gruwel van de gedachte dat een eventuele koper het beestje in no-time om zeep helpt...zoals het mijn oude 'Japchop' is vergaan.
Na drie weken kreeg ik een telefoontje dat het blok vastgelopen was .."vergeten olie te checken.." terwijl ik haar 17jr met plezier en betrouwbaarheid had.
Dat deed erg zeer kan ik je vertellen, reden van het in dubio staan nu..

tja je kan kijken of je er een goede koper voor kan vinden maar garanties heb je natuurlijk nooit dat die hem heel houdt of uberhaupt houdt...

kijk vooral vooruit; wil je die motor in je garage hebben of je hem gebruikt of niet, of hoort hij bij je verleden...

persoonlijk zou ik me in jouw geval voor kunnen stellen dat je deze "moet" houden. Zelf opgebouwd en zo lang in bezit, misschien moet je hem gewoon even netjes "stallen" voor "ooit weer rijden" of anders iig voor het behoud voor jezelf.

___Huh?__

Reg. datum:
25 okt. 2014
quote:
Haga-San schreef op 31 mei 2017 @ 10:05:

[...]

tja je kan kijken of je er een goede koper voor kan vinden maar garanties heb je natuurlijk nooit dat die hem heel houdt of uberhaupt houdt...

kijk vooral vooruit; wil je die motor in je garage hebben of je hem gebruikt of niet, of hoort hij bij je verleden...

persoonlijk zou ik me in jouw geval voor kunnen stellen dat je deze "moet" houden. Zelf opgebouwd en zo lang in bezit, misschien moet je hem gewoon even netjes "stallen" voor "ooit weer rijden" of anders iig voor het behoud voor jezelf.

Ik weet niet hoe 'gepersionaliseerd' jouw Kamikaze is, maar ik stel mij zo voor dat een echte XS liefhebber toch een origineel exemplaar wil hebben en dat ieder ander toch z'n eigen 'twist' eraan wil geven, oftewel de zaag er in zet :X. Kortom; als je daar niet tegen kan en als 'ie voor het geld en de ruimte niet weg hoeft lekker laten staan :Y. Toch dat andere stuurtje maar ff proberen?
Suzuki GS1000, Suzuki GSX550ES, Honda CB550 K3, XS'en 750 en op Marktplaats staan trouwens nog wat onderdeeltjes te koop

TeDiuM 900 / XS750 '78

Reg. datum:
07 apr. 2002
quote:
Boskawouter schreef op 31 mei 2017 @ 10:40:

[...]

Ik weet niet hoe 'gepersionaliseerd' jouw Kamikaze is, maar ik stel mij zo voor dat een echte XS liefhebber toch een origineel exemplaar wil hebben en dat ieder ander toch z'n eigen 'twist' eraan wil geven, oftewel de zaag er in zet :X. Kortom; als je daar niet tegen kan en als 'ie voor het geld en de ruimte niet weg hoeft lekker laten staan :Y. Toch dat andere stuurtje maar ff proberen?

aan die van hem is nog amper een boutje origineel hoor ;)

___Huh?__

Reg. datum:
25 okt. 2014
quote:
Haga-San schreef op 31 mei 2017 @ 11:02:

[...]

aan die van hem is nog amper een boutje origineel hoor ;)

Dan nog ligt het er maar net aan of hij volgens de 'algemene smaak' gecaféracerd is of heel persoonlijk. Ik gok op het laatste, dus ik zou de zaag vrezen :/

ongeloveloos...

Reg. datum:
23 jan. 2003
Voor de onwetenden; dit is 'Kamikaze'.
Een '77 2d rijwielgedeelte met een '80 G blok en koeler.
Voorpartij is xs1100, tank een zeldzame 24L voor de 750 (duits).
Kontje was ooit een tank van een 2d, rvs uitlaat met turbinefilters als dempers.7c9f1244e77e13ce1a2e96cfc31b3a7b.jpeg
Ajeto!

___Huh?__

Reg. datum:
25 okt. 2014
quote:
TripleXS schreef op 31 mei 2017 @ 19:16:
Voor de onwetenden; dit is 'Kamikaze'.
Een '77 2d rijwielgedeelte met een '80 G blok en koeler.
Voorpartij is xs1100, tank een zeldzame 24L voor de 750 (duits).
Kontje was ooit een tank van een 2d, rvs uitlaat met turbinefilters als dempers.[afbeelding]

Leuke fiets, maar je moet er maar net iemand voor vinden die het allemaal niet net wat anders wil... :/

___Huh?__

Reg. datum:
25 okt. 2014
Is dit de fiets van Pieterklaas weer?

https://link.marktplaats.nl/m1173712998

Sowieso niet te overpriced lijkt me als het blok OK is.

XL600LM, Helix, XV750

Reg. datum:
31 mei. 2007
Dat is idd niet te duur.
Nee gij!

TeDiuM 900 / XS750 '78

Reg. datum:
07 apr. 2002
quote:
kornfed schreef op 12 juni 2017 @ 22:30:
Dat is idd niet te duur.

Nou kopen en wat leuks van maken dan :+

TeDiuM 900 / XS750 '78

Reg. datum:
07 apr. 2002
quote:
Boskawouter schreef op 12 juni 2017 @ 22:03:

[...]
Leuke fiets, maar je moet er maar net iemand voor vinden die het allemaal niet net wat anders wil... :/

Dat is het hele punt met elke "custom".
En als de basis dan een XS triple is, dan is het helemaal de vraag. Een 650 is gegarandeerd $$$$ en een triple "wil niemand" ..

Hoewel dan een verbouwde vaak nog beter verkoopt dan een originele.

ongeloveloos...

Reg. datum:
23 jan. 2003
quote:
Boskawouter schreef op 12 juni 2017 @ 22:05:
Is dit de fiets van Pieterklaas weer?

https://link.marktplaats.nl/m1173712998

Sowieso niet te overpriced lijkt me als het blok OK is.

Kunnen de foto's nóg onduidelijker?!
Ontstekingsproblemen??
Ajeto!

___Huh?__

Reg. datum:
25 okt. 2014
quote:
TripleXS schreef op 13 juni 2017 @ 14:26:

[...]

Kunnen de foto's nóg onduidelijker?!
Ontstekingsproblemen??

Blijkbaar teveel werk om ff de overheaddeur open te zetten i.d.d.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.