vuil in carb Transalp 1990

Status
Niet open voor verdere reacties.

Transalp1990

Rookie
3 jul 2014
9
0
Amsterdam
Sinds 3 weken mijn eerste eigen motor. Na aankoop bleek hij alleen op choke te rijden. Technische beurt laten doen bij Motoport Amsterdam. 100% in orde. Ze hadden wel motor beter afgesteld zodat hij ook zonder choke reed. Binnen een week begon ze te stotteren en haperen en bleef gas "hangen". Terug naar Motoport. Vuil in carbs was conclusie. Goed op te lossen alleen bij Transalp operatie van 4 uren a €75,- per uur. Of proberen met Forte moto power I. Motopower I geprobeerd, geen resultaat. What to do? Voor de helft van het geld zou ik het gelijk laten doen. Tips of iemand met wie ik het samen kan doen? Heb geen gereedschap.
 
Sinds 3 weken mijn eerste eigen motor. Na aankoop bleek hij alleen op choke te rijden. Technische beurt laten doen bij Motoport Amsterdam. 100% in orde. Ze hadden wel motor beter afgesteld zodat hij ook zonder choke reed. Binnen een week begon ze te stotteren en haperen en bleef gas "hangen". Terug naar Motoport. Vuil in carbs was conclusie. Goed op te lossen alleen bij Transalp operatie van 4 uren a €75,- per uur. Of proberen met Forte moto power I. Motopower I geprobeerd, geen resultaat. What to do? Voor de helft van het geld zou ik het gelijk laten doen. Tips of iemand met wie ik het samen kan doen? Heb geen gereedschap.
die carburateurs kunnen schoon voor de helft bij een normale motorzaak, maar waar komt dat vuil vandaan?
 
veel meer dan een kruiskop schroevendraaier en een doppensetje zal het niet zijn om de boel te (de)monteren. 75,- per uur is nog heel schappelijk voor een motoport.....

Inderdaad ook meteen even het brandstoffilter controleren/vervangen voordat de boel weer wordt aangesloten. Dat zijn de kosten niet.
 
Sinds 3 weken mijn eerste eigen motor. Na aankoop bleek hij alleen op choke te rijden. Technische beurt laten doen bij Motoport Amsterdam. 100% in orde. Ze hadden wel motor beter afgesteld zodat hij ook zonder choke reed. Binnen een week begon ze te stotteren en haperen en bleef gas "hangen". Terug naar Motoport. Vuil in carbs was conclusie. Goed op te lossen alleen bij Transalp operatie van 4 uren a €75,- per uur. Of proberen met Forte moto power I. Motopower I geprobeerd, geen resultaat. What to do? Voor de helft van het geld zou ik het gelijk laten doen. Tips of iemand met wie ik het samen kan doen? Heb geen gereedschap.
Waarom gaat een bedrijf 4 uur werken aan een motor die 100% in orde is?
 
Denk in economie..

Voor de helft van het geld kan je een hele mooie merk doppen set kopen..

Tank eraf halen, leeg flikkeren in de tuin van de buren en goed spoelen daarna.

Carb's ultrasoon laten schoonmaken..

Als er géén benzinefilter meer zit.. plaats er 1 ..

Kijken hoe die dan rijd :) ( bij voorkeur met jezelf erop natuurlijk )




of mij die schadefiets voor erg weinig geld laten ophalen :) :) :)
 
Ik wist niet dat er een Transalp forum was, tenks voor de tip!

Via dit forum heeft iemand met ruimte/brug/gereedschap/ervaring aangeboden om samen carbs schoon te maken en benzine filter enzo na te kijken. Ben ik erg blij mee omdat ik zo mijn motor leer kennen. Morgen aan de slag! Wel spannend! Ik laat jullie nog weten hoe het gegaan is.
 
Ik wist niet dat er een Transalp forum was, tenks voor de tip!

Via dit forum heeft iemand met ruimte/brug/gereedschap/ervaring aangeboden om samen carbs schoon te maken en benzine filter enzo na te kijken. Ben ik erg blij mee omdat ik zo mijn motor leer kennen. Morgen aan de slag! Wel spannend! Ik laat jullie nog weten hoe het gegaan is.

Kijk dat is mooi aangeboden :} *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan