Street Triple 675 » Start probleem, uitvallen tijdens rijden

DPP

Die hard MF'er
10 apr 2009
601
11
Nijmegen
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort het volgende probleem met mijn ST 675 uit 2008. Af en toe als ik de sleutel van het contact omdraai gebeurt er helemaal niets. Na een aantal keer de jiffy in en uit te klappen deed hij het ineens weer. Maar dit kan ook toeval zijn.

Nu is er een nieuw probleem bij gekomen, maar ik denk dat de oorzaak hetzelfde is. Laatst reed ik en verloor ik ineens heel even vermogen en ging het motormanagement lampje aan. Het was alsof de tank leeg was. Ik vond het raar, maar dacht het zal wel. Vandaag had ik hetzelfde, maar dan langer. De motor bleef rijden maar het dashboard herstartte zich.

Kunnen beide problemen door een defecte/niet goed functionerende jiffy sensor komen? Of zit ik helemaal in de verkeerde hoek te zoeken.

Hebben jullie ideeën?

Gr. Diego
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet begrijp is waarom een jiffy-sensor de power naar het dashboard zou onderbreken. Ik begrijp dat als ik rij en de sensor niet in orde is de motor uit kan vallen. Maar hij hoort toch gewoon in neutraal te starten en te blijven lopen? M.a.w. waarom zou de sensor de stroom naar het dashboard blokkeren als ik stil sta?
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet begrijp is waarom een jiffy-sensor de power naar het dashboard zou onderbreken. Ik begrijp dat als ik rij en de sensor niet in orde is de motor uit kan vallen. Maar hij hoort toch gewoon in neutraal te starten en te blijven lopen? M.a.w. waarom zou de sensor de stroom naar het dashboard blokkeren als ik stil sta?
Beter is om de verschillende dingen gewoon te controleren, ipv proberen in theorie te gaan bedenken wat wel en wat niet.

Is natuurlijk geen algemene stelregel, want soms is juist andersom weer handiger :)

In dit geval is het sjekken van diverse verbindingen in het circuit niet zo heel spannend, en makkelijk om zaken uit te sluiten.

Onder andere:
accu polen
massa
jiffy onderbreker
dodemansknop
zekeringkastje
 
Terug
Bovenaan Onderaan