R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Tip voor onze Belg: Verhuis naar NL, geen gedoe met proefritten, geen gedoe met absurde verzekeringseisen en ook nog betere wegen en bewegwijzering :P
Ja hallo!!! Ben net verhuisd van NL naar België en nou moet ik weer terugverhuizen?? Het behang is net opgedroogd :+
(ja verzekeringen zijn duur hier, maar ik heb een redelijk goedkope gevonden - dankzij motor-forum trouwens, wegen zijn idd slecht, maar de nieuwwaarde van een nieuwe motor ligt een stuk lager hier :) )

Maar bedankt voor de tip! :')
 
Ja hallo!!! Ben net verhuisd van NL naar België en nou moet ik weer terugverhuizen?? Het behang is net opgedroogd :+
(ja verzekeringen zijn duur hier, maar ik heb een redelijk goedkope gevonden - dankzij motor-forum trouwens, wegen zijn idd slecht, maar de nieuwwaarde van een nieuwe motor ligt een stuk lager hier :) )

Maar bedankt voor de tip! :')

Goedhart motoren bodegraven, kan je proefrit maken :)
 
Ja hallo!!! Ben net verhuisd van NL naar België en nou moet ik weer terugverhuizen?? Het behang is net opgedroogd :+
(ja verzekeringen zijn duur hier, maar ik heb een redelijk goedkope gevonden - dankzij motor-forum trouwens, wegen zijn idd slecht, maar de nieuwwaarde van een nieuwe motor ligt een stuk lager hier :) )

Maar bedankt voor de tip! :')

Graag gedaan :) :W
 
Maar ben je meteen verkocht nico??Of heb je hem zo goed nog niet kunnen testen? Is het een wereld van verschil met de rn22 traktor
 
Het verschil is enorm, de enige gelijkenis met de oude R1 is het crossplane geluid. Verder is het een totaal andere motor, en dat is positief bedoeld.

Dit is de beste motor waar ik mee heb gereden tot nu toe. Gevolg; dinsdag mag ik mijn 2015 R1 ophalen 8-)
 
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!!
Voel je ook meer vermogen nu en zit het meeste vermogen bovenin en minder sterk middengebied?
Vind je hem ook beter sturen als de s1000RR?
 
Dat zou volgens het Duitse Motorad beter zijn dan de BMW, voor de rest was de BMW overal beter/sneller/pk's, blabla, natuurlijk zal daar wel weer enig chauvinisme om de hoek komen kijken.
 
Voor op straat maakt het niet uit dat de BMW sneller is of meer pk's heeft. De nieuwe R1 heeft de looks maar nog belangrijker een leukere beleving, crossplane > screamer blok
 
Nee voor op de weg niet nee maar ik vraag het puur voor het circuit en ik denk dat Nico hem ook alleen voor het circuit gaat gebruiken??
 
Dat zou volgens het Duitse Motorad beter zijn dan de BMW, voor de rest was de BMW overal beter/sneller/pk's, blabla, natuurlijk zal daar wel weer enig chauvinisme om de hoek komen kijken.

Deels waar, maar dan alleen qua vermogen en remmen. Andere vlakken is de R1 beter in mijn beleving.

De BMW heeft iets meer vermogen, maar het komt er hard/piekerig in. De yamaha is veel beter doseerbaar en heeft het beste elektronica pakket. Ik durf te zeggen dat de R1 harder rondgaat als de bmw op het circuit, zeker als je de R1M pakt.
Nou heb ik liever gewone ohlins als elektronische ohlins dus dat komt nog wel als upgrade :Y
 
Cijfers zeggen iets anders, tussen de 6 en 7 rpm zit er bij de R1 een dip van een 20nm tov de BMW, de R1 begint vanaf 7000rpm hard aan en bij 9000 rpm heeft ie het zelfde koppel als de BMW, tot 5000rpm lopen ze gelijk en vanaf 9000 heeft de bmw tot het eind meer.
R1 fabrieks opgave 200pk en 112nm gemeten 202pk en 115nm bij 8800rpm (in ieder geval eindelijks eens een keer meer)
BMW fabrieks opgave 199pk en 113nm gemeten 208pk en 119 bij 10000rpm.

Heb helaas geen scanner meer,anders had ik het wel gepost.

Volgens de test wint de BMW het op de motor (219/208),rijgedeelte de R1 (205/206),kwa remmen de BMW met 4 punten meer (113/109).

Let wel, tis een Duitse test!!!
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg ik toch ook :P remmen zijn beter en motor is sterker van de BMW. :)

edit: fout gelezen |(

Misschien volgend jaar, lijkt me niet gunstig om een 7 maanden oude Super Duke nu te gaan inruilen.
Zat gisteren nog ff op de R1 van Oerknal, maar dan neigt zo'n R1 toch wel heel erg naar sm tov de SD. :+
Kwa rijden was het goed bij te benen,alleen ging de SD wat met de kop schudden, ondanks stuurdemper.
 
Laatst bewerkt:
Het verschil is enorm, de enige gelijkenis met de oude R1 is het crossplane geluid. Verder is het een totaal andere motor, en dat is positief bedoeld.

Dit is de beste motor waar ik mee heb gereden tot nu toe. Gevolg; dinsdag mag ik mijn 2015 R1 ophalen 8-)
Gefeliciteerd met je nieuwe R1!

Laat eens wat foto's zien, toch wel een beetje nieuwsgierig :)
 
Het verschil is enorm, de enige gelijkenis met de oude R1 is het crossplane geluid. Verder is het een totaal andere motor, en dat is positief bedoeld.

Dit is de beste motor waar ik mee heb gereden tot nu toe. Gevolg; dinsdag mag ik mijn 2015 R1 ophalen 8-)

Kom maar op met de piccies! ✊
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje over het niet soepel starten van de r1 2010
Elke keer als ik de motor uit de schuur pak moet ik hem doorstarten om hem aan de gang te krijgen.
Is dit normaal ?
Normaal had ik dit alleen als de motor uit de winterstalling kwam maar nu start hij steeds vaker slecht.

Wat is jullie ervaring hiermee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan