R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Mijn vorig motor was een KTM met ook Brembo remklauwen. Dat remde echt wel beter dan een R1.

Maar ben wel benieuwd of er hier zijn die hun rempomp hebben aangepast of of dit idd het investeren waard is :?
Die remmen van een KTM zijn inderdaad beter, maar vergeet ook niet dat de r1 ook een stuk zwaarder is qua gewicht.
Hij staat inderdaad niet goed bekend om de remmerij in elk geval.
 
Mijn vorig motor was een KTM met ook Brembo remklauwen. Dat remde echt wel beter dan een R1.

Maar ben wel benieuwd of er hier zijn die hun rempomp hebben aangepast of of dit idd het investeren waard is :?


Ik ben net andersom gegaan van de RN22 naar de Super Duke 1290.
Had bij de R1 de Brembo RC pomp gemonteerd, wave schijven, RVS omvlochten remleiding en straat race remblokken, maar ze mogen nog niet eens in de schaduw staan van wat er standard op de SD zit.
Ik denk dat het probleem in de remklauw zit, of er zit teveel beweging in of....??
Met de Rc pomp kreeg ik wel een snoei harde remhandel, tuurlijk helpt het, maar het grootste probleem zit hem in de klauwen.

Heb nu op de SD ook die RC pomp gemonteerd (ik had hem nog van de R1 over), maar daar maakt hij niet zo'n groot verschil, zal deels te maken hebben met de abs denk ik.
 
Een Sd 1290 :} . Die komt er bij mij ook nog een keer. Echt een gaaf apparaat zeg!
Ik had nog de 990 van 2010.
Eerst maar effe wachten tot ze een beetje betaalbaar worden |( .
Ga toch maar effe shoppen voor een andere rempomp.
Thanx voor het "advies"!
 
Nog een paar uurtjes en dan vertrekken we naar de Isle of Man TT !
Zin in !
 
Weet iemand een adres waar je voor een schappelijke prijs een ketting/tandwielset kunt bestellen voor een rn22?
 
OMA?

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de powercommander/rapidbike/Flashtune materie....het is toch te heet om te rijden nu.
Flashtune lijkt daarin het meest flexibel, waarbij je zo' n beetje alles in kunt stellen. Zeker op het Amerikaanse forum lopen ze hiermee weg. Wat is jullie ervaring ermee? Zijn er bedrijven in NL die FT gebruiken? Ik geloof dat oerknal het zelf heeft gedaan?
Thanks!
Groeten Koen
 
Laatst bewerkt:
Beste R1 rijders,

ik heb op mijn Big Bang een setje titanium Akrapovic slip-on's gemonteerd. Het geluid is fenomenaal, alleen het vermogen een stuk minder!? Mensen dezelfde ervaring hier?

Moet ik misschien een powercommander monteren om voordeel van de dempers te hebben?

Groet tigerblade81
 
Beste R1 rijders,

ik heb op mijn Big Bang een setje titanium Akrapovic slip-on's gemonteerd. Het geluid is fenomenaal, alleen het vermogen een stuk minder!? Mensen dezelfde ervaring hier?

Moet ik misschien een powercommander monteren om voordeel van de dempers te hebben?

Groet tigerblade81

Meestal merk je alleen verschil in geluid, minder vermogen lijkt me wel heel vaag :?
 
Beste R1 rijders,

ik heb op mijn Big Bang een setje titanium Akrapovic slip-on's gemonteerd. Het geluid is fenomenaal, alleen het vermogen een stuk minder!? Mensen dezelfde ervaring hier?

Moet ik misschien een powercommander monteren om voordeel van de dempers te hebben?

Groet tigerblade81
Ik heb je vraag beantwoord. Misschien heb ik wel een mooie oplossing/aanbieding voor jou ;)

Je heb een PB van mijn.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ze kort geleden ook gemonteerd (met killers erin) alleen dan de carbon versie, maar ik merk niets van minder vermogen. Echt minder vermogen is inderdaad een beetje vreemd....kwam je van originele dempers? of zaten er al andere onder?
 
Thnx voor de reacties.

Ik ben van originele dempers nar Akra gegaan. Ik merk gewoon dat de motor niet zo giftig is. Mijn broertje rijdt op een VTR SP1 en die dacht ook al te merken dat de R1 niet zo hard meer bij hem wegliep als voorheen!?

Ik heb zelf ook nog nooit meegemaakt dat een motor slechter ging lopen van een paar slip-ons.

Misschien eens op een dyno kijken wat er in zit.

Zou het kunnen zijn dat de ECU geflashed is?

Raden jullie een Powercommander of Flashen aan?
 
Thnx voor de reacties.

Ik ben van originele dempers nar Akra gegaan. Ik merk gewoon dat de motor niet zo giftig is. Mijn broertje rijdt op een VTR SP1 en die dacht ook al te merken dat de R1 niet zo hard meer bij hem wegliep als voorheen!?

Ik heb zelf ook nog nooit meegemaakt dat een motor slechter ging lopen van een paar slip-ons.

Misschien eens op een dyno kijken wat er in zit.

Zou het kunnen zijn dat de ECU geflashed is?

Raden jullie een Powercommander of Flashen aan?
Wat er in zit is leuk, dat is maar bijzaak in dit geval.
Uitlezen wat er mogelijk aan de hand kan zijn daar heb je veel meer aan.
 
Heb je de dempers nieuw of gebruikt gekocht? Want het kan zijn dat er geen demping meer in zit en dan kan het dat zijn!!!dan heb je ook vermogens verlies
 
Ja dat kan, daarom doen ze bij motorcross(serieus) de demper vulling vernieuwen na elke 16uur.
Ook voor het geluid maar ook voor het vermogen!

Als je het wilt weten moet je hem nu op de dyno zetten en nadat je je dempings materiaal hebt vernieuwd dan zie je het verschil :)

De vulling kan je zo bestellen en erin zetten als je een beetje handig bent.
 
Een r1 is normaal ook niet zo luid omdat je 2 dempers hebt en met de katalysator er nog onder dan is hij zeker niet luid met de Killers eruit
 
suzuka 8 hours
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan