R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Zo, morgen weer de eerste rit samen R1RS64. 2x 50th anniversary naast elkaar.
Foto's volgen later. 😃✊🏻
 
Kan ik iemand blij maken met een zero gravity DB ruitje smoke?

DB uitvoering geschikt voor r1 2009 2010 2011 2012 2013 2014 RN22

Gewoon in nieuw staat, bieden mag via pm.

full
 
Hoi mijn naam is Maurice en ik hoop dat ik mijn machine ook bij de lijst mag zetten.

full


2009 en 10200 km op de teller.

full
 
Laatst bewerkt:
De eerste rit is een feit samen met R1RS64. 200 km erbij gereden. Het ging weer als vanouds.

Sfeerimpressie!! *O*

full
 
Hoi mijn naam is Maurice en ik hoop dat ik mijn machine ook bij de lijst mag zetten.

[afbeelding]

2009 en 10200 km op de teller.

[afbeelding]

Mooie kleurstelling :). Op zo'n fiets heb ik de eerste proefrit gemaakt ;).



Even een andere vraag. Kan ik ongestraft op een model met traction control de tandwielverhouding veranderen? Ik vind de eerste versnelling namelijk veel te lang.
 
Tijdje terug nog ff op die van oerknal gereden, maar das dan toch wel heel erg wennen.
Had echt wel ff tijd nodig om er aan te wennen, terwijl je zo op de SD opstap en wegrijd.
Maar was toch wel weer leuk om te voelen dat ik nog een rug had. :+
 
Mooie kleurstelling :). Op zo'n fiets heb ik de eerste proefrit gemaakt ;).



Even een andere vraag. Kan ik ongestraft op een model met traction control de tandwielverhouding veranderen? Ik vind de eerste versnelling namelijk veel te lang.

TC heeft nix met de overbrengverhouding te maken, maar met de slip van het achterwiel.
Korte gearen zal leiden tot eerder slippen en dus eerder ingrijpen.
 
De eerste rit is een feit samen met R1RS64. 200 km erbij gereden. Het ging weer als vanouds.

Sfeerimpressie!! *O*

[afbeelding]
Voor jou 200 km, voor mijn 368 km. Maar het was het zeker waard!!
Bedankt voor de gezellige dag!! Ik heb super genoten naar DLD! :)
Op naar de volgende dagrit.

Klopt. Seatcover was binnen. Gelijk er maar op gezet. *O*

mueq9c.jpg


Ja, dat kon ook echt niet zonder seatcover met mijn de weg op :+
 
De TC sensor achter zit ook op de tandwiel as en niet op het achterwiel! Dus als je je tandwiel veranderd draaid de as dus sneller bij een bepaalde snelheid dan het voorwiel dan voorheen dus moet dit aangepast worden....
 
De tandwiel verhouding heeft weldegelijk te maken met de TC! Tevens de bandenmaat ook.
Edwin ott kan je er van alles over vertellen.
Bij het yec programma voor de TC moet je je tandwielverhouding zelfs invoeren.
Daar is een reken sommetje voor. Geloof achtertandwiel maat delen door voortandwiel.
 
Welkom Maurice! :W Die ziet er nog strak uit!!

R1RS64: bedankt voor je reactie. Idd lang gezocht naar een R1 eerste eigenaar met aantoonbare geschiedenis en km-stand.

Viel ontzettend tegen trouwens. Veel import fietsen (hoeft niet slecht te zijn maar ik heb er helaas een aantal gezien met verborgen reparaties), geen of niet ingevulde onderhoudsboekjes en km standen die bij bekijken van de motor net even anders zijn (aarrrhhh).

Gelukkig een maand geleden deze gevonden!
 
R1RS64: bedankt voor je reactie. Idd lang gezocht naar een R1 eerste eigenaar met aantoonbare geschiedenis en km-stand.

Viel ontzettend tegen trouwens. Veel import fietsen (hoeft niet slecht te zijn maar ik heb er helaas een aantal gezien met verborgen reparaties), geen of niet ingevulde onderhoudsboekjes en km standen die bij bekijken van de motor net even anders zijn (aarrrhhh).

Gelukkig een maand geleden deze gevonden!
Ik moet zeggen dat er erg weinig te koop staan.
Ik heb dezelfde als jij, maar ook uit Engeland en alles is sluitend. De aankoop bon en de gegevens van de 1ste eigenaar en de originele "boordmap" zitten er nog bij.
Heb zelfs goed contact overgehouden met de 1ste Engelse eigenaar !
Wel ben ik erg aan het twijfelen om het ding te verkopen, heb weer zin in iets anders.... maar het is moeilijk afscheid nemen van zo'n top brommer.
Weet ook echt niet wat ik voor het ding kan vragen met 31.000km op de klok.
 
Ik moet zeggen dat er erg weinig te koop staan.
Ik heb dezelfde als jij, maar ook uit Engeland en alles is sluitend. De aankoop bon en de gegevens van de 1ste eigenaar en de originele "boordmap" zitten er nog bij.
Heb zelfs goed contact overgehouden met de 1ste Engelse eigenaar !
Wel ben ik erg aan het twijfelen om het ding te verkopen, heb weer zin in iets anders.... maar het is moeilijk afscheid nemen van zo'n top brommer.
Weet ook echt niet wat ik voor het ding kan vragen met 31.000km op de klok.



Bassj, inzake Engelse brommer: hoeft idd absoluut geen probleem te zij mits als in jouw geval geschiedenis aantoonbaar is. Er staan er wel wat te koop, zie bijvoorbeeld Marktplaats.


Wat betreft verkopen:
- gewoon niet doen! LOL
- qua prijs: afhankelijk van bouwjaar in combinatie met km-stand, opties, accessoires etc. Lastig maar markt bepaald de prijs. Gewoon eens kijken wat andere verkopers vragen. Geeft je een richtlijn. Hou er rekening dat iedere koper ongeveer reeel gaat voor 5% korting. Behalve dan die pannenkoeken die denken dat je 20% korting gaat geven. Die moeten vooral een Puch kopen! LOL
 
De tandwiel verhouding heeft weldegelijk te maken met de TC! Tevens de bandenmaat ook.
Edwin ott kan je er van alles over vertellen.
Bij het yec programma voor de TC moet je je tandwielverhouding zelfs invoeren.
Daar is een reken sommetje voor. Geloof achtertandwiel maat delen door voortandwiel.


En hoe werkt dan het bazzaz tc systeem dan?
Bij mijn weten worden daar geen sensoren gebruikt en reageert op de verdraaiing van de krukas.
Je moet alleen het yec systeem niet vergelijken met wat af fabriek op de brommer zit.
 
@largeproject,

Met bazzaz heb ik geen ervaring, grip1 werkt met een sensor voor en achter.

Yec TC is hetzelfde als OEM TC !Dus een sensor op het voorwiel en een op de voortandwiel as.
Misschien kan je met ecu flash het ook aanpassen of bij de yamaha dealer zelf?
 
Het is best mogelijk om, tot op zekere hoogte, een traction control systeem te maken met enkel de krukas sensor. Wanneer een bepaalde acceleratie wordt gemeten die sneller is dan feitelijk mogelijk weet het systeem dat er moet worden ingegrepen. Het probleem is dat dit een open-loop regeling is en dus niet zo nauwkeurig. Er is geen terugkoppeling.

Met de sensor op het voorwiel en het tandwiel is het een closed-loop regeling. Ik had al verwacht dat het wijzigen van de tandwielen gevolgen gaat hebben, de motor lijkt sneller te rijden dan hij feitelijk doet.

Bij wie zou ik naar de mogelijkheden kunnen vragen om een dergelijke setting te veranderen?
 
hey mensen , mijn naam is maikel , en heb sinds gisteren ook een r1 uit 2011 gekocht. *O*
Was er al een tijdje naar opzoek maar moest eerst van de suzuki af zien te komen.

29mxesl.jpg

2drggp1.jpg

105tx5l.jpg


Heb er al wat kleine dingen aan gedaan , maar ben nog opzoek naar een seatcover en een setje akra's carbon.
Dus als iemand hier nog wat heeft liggen of een goede site daarvoor heeft , laat het me weten. :Y
 
Ik ga mijn r1 in de verkoop gooien, denk ik.
Gisteren nog even gereden maar je kunt eigenlijk nergens meer echt lekker doorrijden vind ik. Overal drempels en wielrenners die denken dat de weg van hen alleen is. Heb er het laatste jaar geen lol meer in.
Zit erg te denken om een circuitfiets van max. €2500,- aan te schaffen omdat ik daar waarschijnlijk meer fun aan ga beleven dan het rijden op de Nederlandse wegen.
Zal hem straks eens gaan adverteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan