R1100RS-Dilligence Mk1

Nog een plaatje van de andere kant.
full
 
Alles is gemaakt van rest materiaal wat ik nog had liggen, dus de schuur is weer iets minder vol.(als de motor buiten staat).

De afgelopen weken heb ik de ruit/kuip getest, een aantal keren gewijzigd en nu is hij af! *D

Wel even fingers crossed, wat betreft het weer komend weekend...
Maar we maken er hoe dan ook wat van! :]
full
 
Alles beter dan een Gay asS! :X

Maar bedankt voor al jullie eerlijkheid!

Over schoonheid valt te twisten, over comfort niet, wie bang is dat ik tegen de ruit werd gezogen, kan ik gerust stellen; ik werd niet gezogen. ;(

Een Dakar kuip staat net zo rechtop, die hoeven ook niet mooi te zijn.
Ik heb dus gekozen voor functie over vorm, in de ware GS geest, die op mijn motor nu meer aanwezig is, als op een GS...

En dus heb ik genoten van een comfortabele rit van 600km naar de Vogezen, die tot een makkie werd gedegradeerd, vergeleken met de standaard Pegaso ruit.
Want dat is afzien. :X

De terugreis gisteren was afzien! Maar dan vanwege het vele water dat we hebben gezien, van Luxemburg tot St. Philipsland stromende regen en pas op het mooie Goeree Overflakkee droog. :}

Verder een fantastisch mooi weekend gehad, met prachtig stuurwerk, op een brede variatie van wegen.

We verbleven in motor hotel "Col du Bussang", gastvrij, gezellig en goed eten.
We hadden met elkaar een gezellig weekend, volop genoten! :P
 
Nu lijkt me zo'n Gay asS me eigenlijk een fantastische motor, dus wie weet, ooit?
Maar ja, dan heb je ook nog een KTM Adventure, wat ook goed in mijn straatje past, of een Africa twin?

Eerst maar de loterij winnen!
 
Alles beter dan een Gay asS! :X

Maar bedankt voor al jullie eerlijkheid!
Graag gedaan, maar het was Erwin die me over de streep trok.
Ik kan je een GS als solo fiets zeker aanraden, het rijdt verschrikkelijk leuk. Maar het is geen BMW meer. De kwaliteit van de gebruikte materialen is onder de maat. Alles corrodeert, breekt of scheurt uit. En hoe meer cc's, hoe saaier.
 
Dan blijf ik gewoon op mijn "Italiaanse Honda" rijden (met Minarelli-Yamaha blok).
Graag gedaan, maar het was Erwin die me over de streep trok.
Ik kan je een GS als solo fiets zeker aanraden, het rijdt verschrikkelijk leuk. Maar het is geen BMW meer. De kwaliteit van de gebruikte materialen is onder de maat. Alles corrodeert, breekt of scheurt uit. En hoe meer cc's, hoe saaier.
 
Op de heenreis had 1 van ons nog pech met een afgescheurde uitlaatbocht(RVS), toen we net in Frankrijk reden. ;(
Provisorisch oplossen hielp, voor 500mtr, toen maar een motorzaak opgezocht, even voor Metz.
De hele werkplaats liep uit om een mening over het geval te kunnen vormen en het was snel duidelijk dat zij de pijp niet konden lasen, maar dat ze ons wel heel graag weer op weg wilden helpen. :P

Na wat discussie en hersen gekraak, werd besloten, de naburige Scania-werkplaats te bellen en daar waren we welkom. *D
Een vriendelijke oude monteur met een TIG-las apparaat heeft de puppe weer gelast en we konden na wat sleutelen weer op weg! :]

Warme douche, voor al deze behulpzame Fransen, die een stelletje buitenlanders, zo goed als ze konden, wilden helpen! :}
 
Graag gedaan, maar het was Erwin die me over de streep trok.
Ik kan je een GS als solo fiets zeker aanraden, het rijdt verschrikkelijk leuk. Maar het is geen BMW meer. De kwaliteit van de gebruikte materialen is onder de maat. Alles corrodeert, breekt of scheurt uit. En hoe meer cc's, hoe saaier.

jullie zijn hier ook een stelletje brave fatsoensrakkers aan het worden...

ik dacht ik zeg het maar even :X
 
Ik was dus gestart met de revisie van de koppen.
Hierbij ben ik op een aantal niet eerder genoemde tegenvallers gestuit. :(

Er zitten in beide koppen een aantal scheurtjes, ontstaan tijdens de demontage van de muurvast vastgerotte uitlaatbochten, tijdens de ombouw naar zijspanmotor destijds. ;(

Tevens ontstond er een scheurtje in het materiaal rond een uitgeboord tapeind, bij het indraaien van een Heli-coil.(te weinig vlees). ;(

In de cilinderwand aan de rechterkant van de motor, zat een kleine beschadiging.
Een klein putje, maar wel door de hardingslaag heen... ;(

Dit bovenop het werk dat al moest gebeuren, heeft mij doen besluiten met dit blok te stoppen en naar een ander blok uit te kijken. ;( ;( ;( :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan