aanpassen tandwiel achter

marcellon

Rookie
20 jun 2010
12
0
olst
hoi allemaal
ik ben benieuwd of er iemand is die tandwielen kan aanpassen, ik heb nu een xs 650 met een achterwiel van een kawa 750 doordat de kawa een veel groter achtertandwiel heeft maakt de motor erg veel toeren en weinig snelheid. een vervangend kleiner tandwiel is er niet dus ik wil graag van twee tandwielen 1 maken uit een orgineel xs tandwiel het binnen stuk eruit en van het kawa tandwiel alleen het binnenstuk gebruiken beide aan elkaar lassen en voila een nieuw tandwiel.
wie weet iemand die dit kan doen en graag niet voor een godsvermogen.
alle ideeën zijn welkom
vr gr Marcel
 
hoi allemaal
ik ben benieuwd of er iemand is die tandwielen kan aanpassen, ik heb nu een xs 650 met een achterwiel van een kawa 750 doordat de kawa een veel groter achtertandwiel heeft maakt de motor erg veel toeren en weinig snelheid. een vervangend kleiner tandwiel is er niet dus ik wil graag van twee tandwielen 1 maken uit een orgineel xs tandwiel het binnen stuk eruit en van het kawa tandwiel alleen het binnenstuk gebruiken beide aan elkaar lassen en voila een nieuw tandwiel.
wie weet iemand die dit kan doen en graag niet voor een godsvermogen.
alle ideeën zijn welkom
vr gr Marcel

En wat nu als de boel versleten is dan moet je dus iedere keer 2 tand wielen bestellen.

Misschien eens kijken naar andere merk tand wielen?
Heb hier verder geen verstand van maar dat lijkt me altijd nog beter en betrouwbare dan van 2 1 maken.
 
Laatst bewerkt:
ik weet dat er genoeg tandwielen te koop zijn voor een xs 650, maar omdat de gewone achter tandwielen van een xs niet passen op een achterwiel van een kawa 750 twin moet ik toch wat. voor kan ik inderdaad een iets groter tandwiel van een xs plaatsen, maar dat scheelt max 1 tand en dat zet niet echt zoden aan de dijk daarom wil ik een ander achtertandwiel(zelfgemaakt) wat wel een aantal tanden scheelt zodat ik wat rustiger kan rijden.
dat ik elke keer als het tandwiel vervangen moet worden weer een nieuw tandwiel moet laten maken vind ik niet heel erg, zoveel kilometers rijd ik toch niet per jaar.
graag iemand die dit (afdraaien tandwielen) voor me kan doen (lassen kan ik eventueel zelf)
in ieder geval alvast bedankt voor de antwoorden
marcel
 
type een beetje gegokt maar je ziet dat er voor één model verschillende tandwielen worden verkocht, kant en klaar.

Verschillende maten JT tandwielen die leverbaar zijn voor een Z750 twin:

JT Sprockets: Catalogue

Nu ben ik zeker niet vies van zelf onderdelen maken of aanpassen hoor maar met lassen heb je zoveel kans op kromtrekken en onrond zijn bij iets wat echt precies recht en rond moet zijn...
 
Laatst bewerkt:
volgens mij zijn er wel andere tandwieldragers die passen, zoek daar dan een ander tandwiel bij...

anders even goed zoeken Z900-Z1000 past ook
JT Sprockets: Catalogue

moet je wel naar een 630 ketting

en geen zin om het verder uit te zoeken, maar reed op mijn rickman met of-set tandwielen van een GPZ serie of ZX serie, dus die pasten voor iig ook
 
Laatst bewerkt:
heren fantastisch bedankt
ik had al een jtr 501 33tands besteld samen met een passend voortandwiel echter moet ik dan ook naar een 630 ketting en het geheel is dan zo groot dat het voortandwiel niet meer op de yamaha xs past. ik ben er nu wel achter dat het wat anders moet worden maar dan kom ik in een 520 ketting met achter een jtr 478 38tands en voor een origineel yamaha tandwiel 18 tands ook voor een 520 ketting. wie kan mij nu eens uitleggen waar al die cijfers voor staan bij de kettingen 50/520/525/530/630
 
heren fantastisch bedankt
ik had al een jtr 501 33tands besteld samen met een passend voortandwiel echter moet ik dan ook naar een 630 ketting en het geheel is dan zo groot dat het voortandwiel niet meer op de yamaha xs past. ik ben er nu wel achter dat het wat anders moet worden maar dan kom ik in een 520 ketting met achter een jtr 478 38tands en voor een origineel yamaha tandwiel 18 tands ook voor een 520 ketting. wie kan mij nu eens uitleggen waar al die cijfers voor staan bij de kettingen 50/520/525/530/630
Breedte van de schakels (even simpel gezegd).
 
Terug
Bovenaan Onderaan