Stationair 7k RPM?

BikeMau5

MF'er
17 mrt 2012
75
0
Beste MF'ers

Ik rij sinds januari 2013 een 2006 kawasaki Ninja ZX6R 636c op 25 kW. Vanaf donderdag 10-07-2014 mag ik onbeperkt dus ik dacht dit weekend: 'laat ik die schroef er alvast uithalen.'

Ik heb de beperkingsschroef eruit gehaald en alles weer aangesloten zoals ik het ook gedemonteerd had. Kelken van gaskleppenhuis en de airbox zitten goed vast, lekken naar mijn idee geen valse lucht. Verder alles weer opgebouwd.

Het probleem is als volgt: zodra ik de motor start schiet hij meteen naar 5000/7000 RPM en blijft daar 'idle'. Een tikke te hoog naar mijn zin :+

Echter, alles zit aangesloten zoals het hoort, de stelschroef voor stationair staat op de laagste stand, alle vacuümslangen zijn aangesloten, etc etc etc.

Heeft iemand een idee waarom zulke hoge toeren maaktt terwijl ik geen gas geef?

Als je iets weet, posten posten posten!!

Alvast bedankt,

BM
 
Beide kabels zitten goed, ik kan van minimale naar maximale gasuitslag. Ook de kleppen in het gaskleppenhuis zitten op de goede posities. Gas dicht, klep net niet helemaal horizontaal. Gas open, klep verticaal.

Ik snap er niets van..
 
Er zit een kier van 1,5 mm tussen wand en gasklep als de gashendel helemaal teruggedraaid is. Ik ga er vanuit dat deze ruimte nodig is om hem stationair te laten lopen?
 
Beide kabels zitten goed, ik kan van minimale naar maximale gasuitslag. Ook de kleppen in het gaskleppenhuis zitten op de goede posities. Gas dicht, klep net niet helemaal horizontaal. Gas open, klep verticaal.

Ik snap er niets van..
Dat klinkt alsof je de gaskabels verwisseld hebt.
Of staan je gashuizen bovenop je kop, is je inlaatkanaal verticaal? Gas dicht, en de vlinderkleppen moeten ook dicht staan. Stationair loopt hij via een by pass kanaaltje
 
Dat klinkt alsof je de gaskabels verwisseld hebt.
Of staan je gashuizen bovenop je kop, is je inlaatkanaal verticaal? Gas dicht, en de vlinderkleppen moeten ook dicht staan. Stationair loopt hij via een by pass kanaaltje

Gaskabels zijn niet verwisseld, dat heb ik al gecontroleerd. :Y Als hij stationair via een bypass loopt dat moet ik inderdaad iets vinden om de vlinderkleppen compleet dicht te krijgen. Ik hou jullie op de hoogte wat ik morgen allemaal vind!
 
Beste MF'ers

Ik rij sinds januari 2013 een 2006 kawasaki Ninja ZX6R 636c op 25 kW. Vanaf donderdag 10-07-2014 mag ik onbeperkt dus ik dacht dit weekend: 'laat ik die schroef er alvast uithalen.'

Ik heb de beperkingsschroef eruit gehaald en alles weer aangesloten zoals ik het ook gedemonteerd had. Kelken van gaskleppenhuis en de airbox zitten goed vast, lekken naar mijn idee geen valse lucht. Verder alles weer opgebouwd.

Het probleem is als volgt: zodra ik de motor start schiet hij meteen naar 5000/7000 RPM en blijft daar 'idle'. Een tikke te hoog naar mijn zin :+

Echter, alles zit aangesloten zoals het hoort, de stelschroef voor stationair staat op de laagste stand, alle vacuümslangen zijn aangesloten, etc etc etc.

Heeft iemand een idee waarom zulke hoge toeren maaktt terwijl ik geen gas geef?

Als je iets weet, posten posten posten!!

Alvast bedankt,

BM


;)
 
Ik heb gekeken hoever de kleppen open staan, de foto's hiervan kun je hieronder vinden. Het is een minimale kier van nog geen 0,1 mm!!

PSbrFh3.jpg

A06Iqi5.jpg


Verder is alles goed aangesloten, gaskabels zijn perfect afgesteld, electronica en vacuümslangen zitten correct ect.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen...

Ik ga nu de luchtinlaat afdichten om te kijken of hij ergens valse lucht aanzuigt.

DM
 
Hij loopt nu stationair 5.1k toeren. Gas geven geeft de normale respons, hij maakt toeren zonder rare geluiden. Zodra ik het gas dichtgooi zakt hij weer naar 5.1k toeren.

DM.
 
Laatst bewerkt:
dubbele gaskleppen? moet die bovenste ook niet een beetje dicht staan?
Ik ken deze carburateurs niet, maar volgens mij staan die kleppen vol open. Daarachter hangen volgens mij de vacuumbediende gasschuiven. Het valt me nog mee dat hij slechts 5000 rpm draait. Ik zal het we verkeerd begrepen hebben. :+
 
Ik heb gekeken hoever de kleppen open staan, de foto's hiervan kun je hieronder vinden. Het is een minimale kier van nog geen 0,1 mm!!

[afbeelding]
[afbeelding]

Verder is alles goed aangesloten, gaskabels zijn perfect afgesteld, electronica en vacuümslangen zitten correct ect.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen...

Ik ga nu de luchtinlaat afdichten om te kijken of hij ergens valse lucht aanzuigt.

DM

ik neem aan dat je op bovenstaande foto's je gashendel volledig open hebt gedraaid en dat daar de verwarring hierboven door komt.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan