BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
...en dan is zo ontzettend jammer dat er dan mensen zijn die onder die faceboek-foto's deze reactie zetten...:


Rik Net Ik heb er zo een Jan Slager, showroomnieuw, 17000km, 1999, superbike stuur, rvs remleidingen etc. Interesse? Pm me maar.







...Rik heeft dus (ook) een R1200S...
...bouwjaar 1999... :/



...zo jammer weer..., geeft wel aan dat er met kennis van zaken geschreven wordt daar... :N

Wat moet jij op smoelenboek :?
Ik heb nog steeds geen account en wacht net zo lang dat die zooi weer overwaait.
Als iedereen het straks heeft, gaat de lol er vanzelf af.

Dat zag je ook bij de i-phone gebeuren. :)
 
...ik heb ook geen face-boek, en heb er verder ook HELEMAAL niets mee...
...geef de voorkeur aan de intimiteit van Motor-Forum... :+

...maar sommige pagina's zijn op FB zo openbaar als wat ; zoals ook die van Erik van Lent...



...heb ook geen Ei-pet, Ei-foon, Ei-pot..., of what-ever...
...heb ook geen tablet...

...en ik kan niet eppen...

...prima ook zo...
 
Spannend moment eergisteren:

Foto650-GHJOTDJA.jpg


Foto650-MNBMXX6K.jpg


Foto650-RGWOE43E.jpg


Foto650-SY8EV8SN.jpg


Foto650-H7W3MPXB.jpg


Foto650-LUPZGGK6.jpg


Foto650-NW8DG4XZ.jpg


Was daar zo'n bende op de weg, 3 cm modder op asfalt, dat ik gewoon de verkeerde motor bij me had...

Foto800-GW3OGZ6Y.jpg


Staat nu bij m'n garagist. Met een beetje mazzel zit er maandag een nieuw kleppendeksel op (deze was toch wel door gesleten) want dinsdag moet ik al vroeg op pad naar Antwerpen en dat doe ik liever op de motor ipv met de auto...

HJ
 
Misschien moet ik er voor de wintermaanden een setje TKC80 met M+S kwalificatie om leggen?

photo1_zps87274913.jpg


photo2_zpsbb36e5db.jpg
 
Laatst bewerkt:
...je zou ook minder drekkige wegen kunnen opzoeken...
...en vlgs mij zijn die er wel... ;)
 
Zou een mooie optie zijn in je navigatie:

  • Snelste route
  • Kortste route
  • Landschappelijk mooie route
  • Schoonste route


echt iets voor jou Ron!

Maar zoals je weet rijd ik 'm voor zakelijk gebruik, en omwegen zijn niet efficiënt in het zakelijke verkeer.
 
Laatst bewerkt:
...ha..., vooral die laatste zin is een mooie... :+

...dan zou de hjr1100s-navigatie de volgende optie moeten kennen : 'rechte lijn route'...
...want dat zou pas efficiënt zijn... ;)
 
Ja die zit er idd ook op; de 'off road' optie.

Probeer ik ook wel eens, maar alleen met de KTM en niet altijd met succes:

Foto800-YEZV6VI3.jpg


Ons wegennet is tussen A en B niet zo rechtlijnig ingericht...

:o :')
 
Laatst bewerkt:
...en dat windje liet ik niet eens... :/



...tja..., 't blijft Engels hè...
...gaat zomaar kapot, of doet het niet, of valt uit elkaar, of, of, of... :/
 
Er was trouwens niks kapot aan de KTM na bovengenoemde .... uh .... expeditie. Vriendelijke boer heeft 'm m.b.v. tractor weer op het padje gezet, waarna ik, met de navigatie op standje 'kortste route', zonder verdere ongelukken huiswaarts ben gekoerst.

De heren tractorrijders, of in ieder geval de verzekeringsmaatschappij van hun voertuigen, zullen waarschijnlijk door verzekeringsmaatschappij van mijn voertuig, aansprakelijk worden gesteld voor hun geknoei, het ontbreken van een waarschuwingsbordje
J20-Slipgevaar.png


en de daaruit voortkomende schade...

Maakt mij allemaal niet zo veel uit; als ik dinsdag maar weer kan rijden.

HJ
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels weer wat oude 1200RT topics doorgelezen.Pffff. Best een hoop leeswerk.
Toch een paar zaken daarvan opgestoken. O.a was en lampjes.
Meteen maar even die meguiarwas gehaald. Prijzig spul.... :)
Verder moet ik nog ergens die zilvervisjes lampen zien te scoren om het spiegelei effect te minimaliseren ;)
 
...heb het al vaker geschreven, maar die 'zilvergrijze' lampjes kun je heel voordelig zelf ook maken, met exact hetzelfde effect...

...dus zilverkleur, echter oranje zodra ze knipperen...

...spuitbusje met zilvergrijze spuitlak (bijvoorbeeld velgenzilver), lampje demonteren, lampje met de fittingkant in een kartonnetje drukken, en even met de spuitbus-verf langs het oranje glaasje van het knipperbolletje wapperen...

...spuitverf dun opbrengen, en het hoeft niet dekkend te worden gespoten...

...paar minuten later kan het lampje weer gemonteerd worden...

...en het geeft hetzelfde resultaat...
...voor stukken minder geld...
 
...voorbeeldje wit gespoten knipperbolletjes...
...geen foto's van de RT, omdat ik daar wel van die Philips Silvervision lampjes in heb (had ik destijds nog liggen, vandaar)...

...in de Speed Triple echter wel van die zilvergrijs gespoten bolletjes zitten...



Speed Triple standaard kleurstelling van de lampen
full




witte knipperglaasjes gekocht, samen met oranje bolletjes, waarna bolletjes zilver gespoten...
full


full




...en voor de versobering van kleur, het achterlicht ook vervangen voor een wit exemplaar (rood licht... ;) )
full
 
...heb het al vaker geschreven, maar die 'zilvergrijze' lampjes kun je heel voordelig zelf ook maken, met exact hetzelfde effect...

...dus zilverkleur, echter oranje zodra ze knipperen...

...spuitbusje met zilvergrijze spuitlak (bijvoorbeeld velgenzilver), lampje demonteren, lampje met de fittingkant in een kartonnetje drukken, en even met de spuitbus-verf langs het oranje glaasje van het knipperbolletje wapperen...

...spuitverf dun opbrengen, en het hoeft niet dekkend te worden gespoten...

...paar minuten later kan het lampje weer gemonteerd worden...

...en het geeft hetzelfde resultaat...
...voor stukken minder geld...

Ken de truc met de spuitlak :Y
Maar ben toch wat huiverig voor dat soort oplossingen. Als die lak gaat dampen door de warmte dan heb je grote kans dat het op de reflectoren neerslaat. En die paar lampjes kunnen er na de aanschaf van zo'n prijzige motorfiets dan ook nog wel af :)
Op de 1400 heb ik zo'n "helder" achterlicht ook geplaatst maar die is voorzien van rode en oranje ledlampjes:

full


Op deze foto was de 1400 ook nog voorzien van de prototype 4 in 2 in 4 Campbells :9~ Maar daar kwam zo'n vreselijke herrie uit dat die 'tijdelijk' naar de opslag zijn verhuist..... Inmiddels wel db-killers laten maken voor die Campbells....
 
...don't worry about dat dampen van de lampjes...
...gebeuRT niet...

...niet in de Triple, niet in de Sportboxer (zitten al 8 jaar gespoten gloeibolletjes voorin - achterin = LED), niet in de automobiel, en niet in de vorige RT...

...in die laatste hebben ruim 34.000 kilometer gespoten bolletjes in gezeten...
...nada problemen... ;)
 
...hebben wij weer.. :/
...ik dacht..., ach..., flauwekulletje...

...en wat denk je..., jawel..., 2 gratis (dus goed !) kaartjes voor een bere-gezellige avond met dampende muziek en zo...
...jaren 80 ook, dus helemaal mijn dingetje wel...

...beetje extra zonneschijn in dit sombere leven...

...maar..., ik denk dat ik maar 1 van de kinders blij maak met dit grapje...
...want ons kan niet...

...hebben wij weer... :/



...oh ja..., en just for the record..., mijn geuploade nummertje was deze !...
...ging / gaat ook altijd mee op vakantie...

...kinders konden op een gegeven moment 't nummertje meezingen...
...en hebben inmiddels zelf de CD in collectie... ;)

...verantwoord cultuurgoed wordt doorgegeven, zeg maar... :Y



full
 
Laatst bewerkt:
Zonde dat je daar niet heen kunt.....
Toevallig vorige week iets dergelijks mee mogen maken in onze lokale kroeg.
Bakken vol met singles uit de jaren 70 t/m 90. Uitkiezen en draaien maar. Heerlijk :)

Overigens vind ik deuze veul beteRT
Surround-setje knoeperhard zetten })
 
Laatst bewerkt:
...ook een fabeltastisch nummer !...
...maar..., is voor mij minder autogerelateerd...

...snotkukels zongen vroeger vanaf de achterbank mee met Water Of Love...
...en dat deden ze niet met Telegraph Road...

...en nix surround setje... :N
...deze nummers draai ik nog altijd van het warm klinkende vinyl... :Y
 
Het heeft idd z'n charmes dat "warm klinkende vinyl".
Maar ik moet zeggen dat het op een knap surroundsetje ook heul goed klinkt :)

Zojuist trouwens de hele voorraad StarGlanz opgekocht uit de lokale BlokkeRT. 2 tubes :)
Operatie "winter deep clean" op de zowel de RT als de 1400 is begonnen :)
Andere winterprojecten:
- Van de 1400 gaat de gehele remmerij naar de poedercoater.
- Van de RT word de topkoffer gespoten (zoals het nu staat niet in het zwart maar een andere 90'er kleur pf misschien wel beide....). Heb al een rooster voor de oliekoeler en die moet ook nog een kleurtje krijgen. Weet nog niet welke kleur. Misschien wel dezelfde kleur als de topkoffer en dan kan het dus in 1 moeite door...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan