Motor start en valt vrij snel uit

YoramZ

Rookie
3 jul 2014
8
0
Hallo,

Ik heb een Suzuki GS-500 staan als project. Heeft 4 jaar stil gestaan tot die in mijn bezit kwam. Carbs zijn eraf geweest, helemaal uit elkaar gehaald en ultrasoon gereinigd. Nadien weer terug gebouwd en nieuwe olie in het blok. Motor geprobeerd te starten..Hij slaat elke keer aan, maar valt iedere keer vrij snel, bijna direct weer uit. De Bougies vonken allebei, alleen treedt er maar bij 1 bougie een beetje verkleuring op. die ander blijft brandschoon. Dit zal dan ook wel het uitvallen veroorzaken.

Wie heeft er tips of ervaring met zulk soort problemen?

:}
 
Hij is afgetapt van alle vloeistoffen, voordat ik begon met onderdelen eraf halen, benzinetank is een gaatje gelast en daarna gespoeld met azijn. Waarna die gespoeld is met verse benzine en ook gevuld is met verse benzine. Filter was schoon voor de azijnschoonmaak, maar daarna niet meer gekeken, misschien is die nu wel vervuild.

Uitlaatbochten heb ik niet gevoeld. Kan me ook niet voorstellen dat die warm worden, motor loopt hooguit een paar tellen. en de rechterbougie blijft brandschoon dus heb het gevoel dat die maar op 1 cilinder loopt ja.
 
als je de motor start en hij slaat aan, en je geeft gas, gaat hij dan wel de toeren in? En als je gas blijft geven, blijft hij dan lopen? Mogelijk moet je dan de stelschroef onder de carbs bijstellen zodat hij stationair wat hoger in toeren loopt. Mogelijk is dat je probleem.
 
Heb je een automatische benzinekraan zonder Prime stand, dan komt er mogelijk geen of onvoldoende benzine langs het rubber. Zit de dunnere vacuum slang van die kraan wel aangesloten? Eén van de carbs heeft een nippel die afgedopt is en op de andere moet de slang zitten. Doorverbinden met een nylon 8 mm "T" stuk voor benzineleidingen is het makkelijkste voor diagnose. Bij de Prime stand van de kraan opletten of er per ongeluk geen benzine lekt.
 
Hallo,

Ik heb een Suzuki GS-500 staan als project. Heeft 4 jaar stil gestaan tot die in mijn bezit kwam. Carbs zijn eraf geweest, helemaal uit elkaar gehaald en ultrasoon gereinigd. Nadien weer terug gebouwd en nieuwe olie in het blok. Motor geprobeerd te starten..Hij slaat elke keer aan, maar valt iedere keer vrij snel, bijna direct weer uit. De Bougies vonken allebei, alleen treedt er maar bij 1 bougie een beetje verkleuring op. die ander blijft brandschoon. Dit zal dan ook wel het uitvallen veroorzaken.

Wie heeft er tips of ervaring met zulk soort problemen?

:}

Krijgt geen vloeistof vanuit de carbs
 
Vandaag heb ik ook problemen gehad met uitvallen van motor. Heb getankt en daarna begon het eigenlijk. Heb forte 1 en 2 in de tank gegooid maar blijf het zelfde moet ik eerst de tank leeg rijden voordat de spul schoon heeft gemaakt? Heb gisteren ook met hogedruk de motor schoongemaakt kan het ook aan dat liggen? Heeft iemand hiermee ook ervaring?
 
Ondanks dat de carbs ultrasonisch waren gereinigd toch een verstopping gehad in een benzineleiding. Na alles door te hebben geblazen met perslucht en het vervangen van de sproeiers en stationairsproeiers, loopt de motor nu als een zonnetje. Starten lopen, zonder moeite. Slaat vrijwel direct aan.
 
Ondanks dat de carbs ultrasonisch waren gereinigd toch een verstopping gehad in een benzineleiding.
Hoe bedoel je dat?
Ik ga er even vanuit dat benzineleidingen niet mee gaan in het bad van de carburateurs. Dus zou het los van elkaar moeten staan.
Of heb ik dat mis?
Na alles door te hebben geblazen met perslucht en het vervangen van de sproeiers en stationairsproeiers, loopt de motor nu als een zonnetje. Starten lopen, zonder moeite. Slaat vrijwel direct aan.
Mooi zo. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan