Moto Morini Corsaro 1200. Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had met hemelvaart een kleine crash, daarbij is de linker behoorlijk beschadigd, gefixed met ductape. Maar heb ze er alleen 's winters op, is het donker, zie je het niet.....
Montage is met een klembevestiging in het stuur, kan met het (oude) originele stuur een probleem zijn. Ik heb een rizoma-stuurtje, dan is het geen probleem.
Toen waren ze nog nieuw:
6696632561_48effc7ff2_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is jammer ja. Oké, ik heb het originele stuur nog wel. Als het maar niet onmogelijk is. Denk dat ik het er maar op ga gokken.
 
Vanochtend weer wat verder geprutst, nieuwe kettinkjes, linkerkant weer dicht, foto's vergeten.
Dankzij ervaring uit het verleden - lang verhitten - en deze motherfuckert

29557938334_904197b267_z.jpg


dit keer geen probleem.

Daarna voor de laatste keer de nieuwe klepspeling gemeten, nog steeds OK ;)

30152270296_2f61b5727b_z.jpg


Nieuwe koppakking geplaatst en de achterste kop er weer op:

30072205052_73f91107cd_z.jpg


Dankzij mijn fameuze ketting spanner (zie bovenstaand) daarna minstens 100x (of meer :( ) de krukas draaien tot de merktekens goed staan. Best een uitdaging als je 2 kettingen strak moet houden om te voorkomen dat je distributie in het carter verdwijnt :+

29557931803_4b07d6a23f_z.jpg


Morgen verder....
 
1368_Main.jpg

O-) Niet moeders mooiste maar rijdt lekker O-)
Geen Granpasso geworden dus, maar de Multistrada
 
Foto in ieder geval van de meest voordelige kant genomen ;)

Maar ze rijden super hoor :] :]
In het zwart zie je de interessante vorm eigenlijk niet zo, alleen op rood heb je minder krasjes. Ze heeft wel echte flaporen, de spiegels gaan wel 2cm op en neer. :+

Het rijdt echt leuk voor zo'n type motor en het trok voor de spoorwegovergang ook nog enig bekijks. Anders kom je bij een V-Strom, Varadero, TDM of Tiger uit. En dan is deze nog goedkoper ook.
 
In het zwart zie je de interessante vorm eigenlijk niet zo, alleen op rood heb je minder krasjes. Ze heeft wel echte flaporen, de spiegels gaan wel 2cm op en neer. :+

Het rijdt echt leuk voor zo'n type motor en het trok voor de spoorwegovergang ook nog enig bekijks. Anders kom je bij een V-Strom, Varadero, TDM of Tiger uit. En dan is deze nog goedkoper ook.
Omdat ie mooier is.....
@Monstro, super dat je dat allemaal zo zelf doet. Had het wel live willen zien haha.
 
In het zwart zie je de interessante vorm eigenlijk niet zo, alleen op rood heb je minder krasjes. Ze heeft wel echte flaporen, de spiegels gaan wel 2cm op en neer. :+

Het rijdt echt leuk voor zo'n type motor en het trok voor de spoorwegovergang ook nog enig bekijks. Anders kom je bij een V-Strom, Varadero, TDM of Tiger uit. En dan is deze nog goedkoper ook.
Rijdt zeker leuk zoniet gewoon goed is mijn ervaring.
En het uiterlijk..mooi van lelijkheid die draaikuip en de achterkant is gewoon mooi met die dempers.
Heb met de mijne nu bijna 25000 km probleemloos gereden na wat achterstallig onderhoud opgelost te hebben . Wel het display vervangen dat schijnt sowieso bij de eerste modellen van 2003 een probleempje te zijn en laat ik nou een 2003 hebben :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooiste kant is de achterkant met die twee gave, hoge dempers. Voorkant kan er gewoon vanaf toch? En er is vast heel veel carbon te vinden voor de duc })

@Monstro, super dat je dat allemaal zo zelf doet. Had het wel live willen zien haha.

Monstro's garage staat voor iedereen open - zelfs japanners en duitsers worden regelmatig ge/verholpen ;) En vaak is het bezoek stukken handiger en zeker slimmer dan Monstro, dus die zet ie dan meteen aan het werk :+
 
Mooiste kant is de achterkant met die twee gave, hoge dempers. Voorkant kan er gewoon vanaf toch? En er is vast heel veel carbon te vinden voor de duc })Monstro's garage staat voor iedereen open - zelfs japanners en duitsers worden regelmatig ge/verholpen ;) En vaak is het bezoek stukken handiger en zeker slimmer dan Monstro, dus die zet ie dan meteen aan het werk :+
Ik kom graag eens kijken in je garage, maar ik ben bang dat ik niet handiger en slimmer ben..... :9
 
Of anders voor sinterklaas deze ;)
[afbeelding]

weet je misschien welk merk (en/of) type deze over handschoen is?
ben er sterk over aan het twijfelen om mijn auto en honda hornet te verkopen en een zero (elektrische motor) ervoor in de plaats te nemen.
in mijn kleding heb ik het nog nooit koud gehad in de winter, maar mijn handen willen nog wel eens tegen werken met extreme kou.
dit lijkt mij een mooie oplossing om eens te proberen hoe dat bevalt met kou aangezien handvat verwarming op een elektrische motor de actieradius niet echt ten goede zal komen (lijkt mij)


Heb ze al gevonden. (weer iets te snel gevraagd :X )
alleen eens na vragen of deze ook waterdicht zijn
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend weer wat verder geprutst, nieuwe kettinkjes, linkerkant weer dicht, foto's vergeten.
Dankzij ervaring uit het verleden - lang verhitten - en deze motherfuckert

[afbeelding]

dit keer geen probleem.

Daarna voor de laatste keer de nieuwe klepspeling gemeten, nog steeds OK ;)

[afbeelding]

Nieuwe koppakking geplaatst en de achterste kop er weer op:

[afbeelding]

Dankzij mijn fameuze ketting spanner (zie bovenstaand) daarna minstens 100x (of meer :( ) de krukas draaien tot de merktekens goed staan. Best een uitdaging als je 2 kettingen strak moet houden om te voorkomen dat je distributie in het carter verdwijnt :+

[afbeelding]

Morgen verder....

Mooi dat het opgelost is maar de vraag blijft - wat is nu de oorzaak dat de klep geleiders zo snel kapot gaan ?
 
Yep - heb je koppen met serie nummer 1 aan het eind

21298997449_8448014620_z.jpg


zoals ik dus - ben je vrijwel zeker aan de beurt..... Maar bij mij was dat wel na 60k, sommigen zijn bij 20k al aan de beurt.

Geleiders worden altijd ingekocht (zoals bijna alles aan een brommert) en soms heb je een slechte batch te pakken. Komt bij bijna alle merken wel eens voor, helaas. Is weinig aan te zien, zo'n ding ;)

14036860.jpg


Maar soms denk je wel - had ik nog maar stoterstangen.....

PS: koppen er weer op, achterste moet alleen nog ff beter op tijd.
30126423662_b1c12d07ac_z.jpg
 
Yep - heb je koppen met serie nummer 1 aan het eind

[afbeelding]

zoals ik dus - ben je vrijwel zeker aan de beurt..... Maar bij mij was dat wel na 60k, sommigen zijn bij 20k al aan de beurt.

Geleiders worden altijd ingekocht (zoals bijna alles aan een brommert) en soms heb je een slechte batch te pakken. Komt bij bijna alle merken wel eens voor, helaas. Is weinig aan te zien, zo'n ding ;)

[afbeelding]

Maar soms denk je wel - had ik nog maar stoterstangen.....

PS: koppen er weer op, achterste moet alleen nog ff beter op tijd.
[afbeelding]
Bij mij 13040 tellerkilometers. Volgens mij betreft het al een nieuw display dus zal al wel meer kilometers achter z'n kiezen hebben.
Eind is in zicht!
 
Zie je dat het klopt: 3 - 2 = 1 ;)

Dat is niet mooi - heb mijn info van de koppensnellers in duitsland. Is dus niet correct.
Iemand nog lekke serie 4 geleiders? :+
Hier gaan de meesten naar de dealert voor open hart operaties - dus weinig detail info.

On the bright side: Siggi in duitsland heeft nu meer dan 150k op de 2005 corsaro staan - zonder klep misere. Was wel tijdens z'n laatste tour het oliekijkglaasje verloren - lekker makkelijk vullen dus 8-)
 
Bij mij 13040 tellerkilometers. Volgens mij betreft het al een nieuw display dus zal al wel meer kilometers achter z'n kiezen hebben.
Eind is in zicht!

Hoeft niet ;) Als je een beetje zekerheid wil kan je of de voorste uitlaatbocht demonteren en bij de kleppen open door de poort aan je kleppen rammelen, of de klepdeksels eraf en de nokkenashouder/nokkenassen (dus helaas ook je distributieketting lossen). Dan kan je, als je sterke vingers hebt, aan de klepveer rammelen. In beide gevallen mag geen speling voelbaar zijn.....
Ook de kleur van de kleppen ff checken...

Overigens zijn - heb de betreffende thread nog ff doorgespit - idd zowel series 1,2 & 3 de klos. En is ook weer logisch omdat MoMo's in homeopatische hoevelheden gebouwd en in nog kleinere aantallen verkocht worden.
 
Hoeft niet ;) Als je een beetje zekerheid wil kan je of de voorste uitlaatbocht demonteren en bij de kleppen open door de poort aan je kleppen rammelen, of de klepdeksels eraf en de nokkenashouder/nokkenassen (dus helaas ook je distributieketting lossen). Dan kan je, als je sterke vingers hebt, aan de klepveer rammelen. In beide gevallen mag geen speling voelbaar zijn.....
Ook de kleur van de kleppen ff checken...

Overigens zijn - heb de betreffende thread nog ff doorgespit - idd zowel series 1,2 & 3 de klos. En is ook weer logisch omdat MoMo's in homeopatische hoevelheden gebouwd en in nog kleinere aantallen verkocht worden.
Ik bedoelde meer dat jouw project bijna weer klaar is. Neemt niet weg dat dit wel een handige wetenswaardigheid is.
 
Nou - bijna klaar.... Goed op tijd zetten is best een dingetje, kettingen gaan niet echt soepel over de tandwieltjes. En zoals bij mij, blijkt dan na een aantal keren ronddraaien dat de achterste toch niet helemaal perfect is. Zoals mijn kleindochter dan roept: "Nog een keer!" ;)

Voor de geinteresseerden: ook het monteren en aantrekken van de koppen is een dingetje. Er is een update tov de in het WPHB genoemde volgorde/momenten. Heb ik op op m'n google drive staan https://drive.google.com/open?id=0B4e_RmyRpN3JMTlFYUpkWnRQclU mocht je ze nodig hebben.

En iets om altijd naar uit te kijken is het monteren van de airbox op de inlaten :N
 
~
Nou - bijna klaar.... Goed op tijd zetten is best een dingetje, kettingen gaan niet echt soepel over de tandwieltjes. En zoals bij mij, blijkt dan na een aantal keren ronddraaien dat de achterste toch niet helemaal perfect is. Zoals mijn kleindochter dan roept: "Nog een keer!" ;)



Is inderdaad heeeeel belangrijk! Je wilt niet dat de kleppen en de zuiger elkaar tegenkomen :X :X
 
Laatst bewerkt:
\
Nou - bijna klaar.... Goed op tijd zetten is best een dingetje, kettingen gaan niet echt soepel over de tandwieltjes. En zoals bij mij, blijkt dan na een aantal keren ronddraaien dat de achterste toch niet helemaal perfect is. Zoals mijn kleindochter dan roept: "Nog een keer!" ;)



Is inderdaad heeeeel belangrijk! Je wilt niet dat de kleppen en de zuiger elkaar tegenkomen :X :X
Aah, dan geven ze elkaar gewoon een kusje hoor. :+
 
Nou, zo zetten dat de kleppen de kop niet raken is makkelijk - maar op BDP en merktekens exact gelijk is ff prutsen.
Volgende kettingwissel haal ik het blok eruit, werkt stukken makkelijker.
 
Nou - bijna klaar.... Goed op tijd zetten is best een dingetje, kettingen gaan niet echt soepel over de tandwieltjes. En zoals bij mij, blijkt dan na een aantal keren ronddraaien dat de achterste toch niet helemaal perfect is. Zoals mijn kleindochter dan roept: "Nog een keer!" ;)

Voor de geinteresseerden: ook het monteren en aantrekken van de koppen is een dingetje. Er is een update tov de in het WPHB genoemde volgorde/momenten. Heb ik op op m'n google drive staan https://drive.google.com/open?id=0B4e_RmyRpN3JMTlFYUpkWnRQclU mocht je ze nodig hebben.

En iets om altijd naar uit te kijken is het monteren van de airbox op de inlaten :N
Niet verwacht dat dat zo'm klus was. Ook van die airbox niet. Speelt mijn nul ervaring ook mee bij gewone motoren...
 
Nou, zo zetten dat de kleppen de kop niet raken is makkelijk - maar op BDP en merktekens exact gelijk is ff prutsen.
Volgende kettingwissel haal ik het blok eruit, werkt stukken makkelijker.


Houd wel rekening met ketting rek , slijtage van nokas ketting geleiders en eventueel Luigi die een slechte dag had ( maandag morgen kater ) waardoor de merk tekens wel eens wat anders uit kunnen komen , het beste is gewoon een klok er op zetten !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan