Moto Morini Corsaro 1200. Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep - heb nieuwe kettingen gemonteerd en gebruik een klokje. Ben m'n goeie al jaren kwijt/zoek - dus heb nu een nieuwe met verlengingen voor weinig.
30190617031_edc748eef2_z.jpg


Met natuurlijk een monstro productions high-tech houdertje :+
30160538622_5ff5dc9488_z.jpg


Merktekens heb je nodig om bdp voorste cilinder te kunnen vinden. Daarna kan je dan de achterste op tijd zetten (270gr verderop).
Eigenlijk is het mooiste een gradenschijf en een cilinderstop - maar die heb ik niet.

De kettinggeleiders en ook de geleideblokjes boven de nokkenastandwielen vertonen overigens nauwelijks slijtage.
Duurt lang omdat ik het qua werk erg druk heb, daardoor te weinig knutseltijd. Maar beter op het gemak en check,check, dubbelcheck dan straks een niet optimaal lopende momo ;)
 
Yep - heb nieuwe kettingen gemonteerd en gebruik een klokje. Ben m'n goeie al jaren kwijt/zoek - dus heb nu een nieuwe met verlengingen voor weinig.
[afbeelding]

Met natuurlijk een monstro productions high-tech houdertje :+
[afbeelding]

Merktekens heb je nodig om bdp voorste cilinder te kunnen vinden. Daarna kan je dan de achterste op tijd zetten (270gr verderop).
Eigenlijk is het mooiste een gradenschijf en een cilinderstop - maar die heb ik niet.

De kettinggeleiders en ook de geleideblokjes boven de nokkenastandwielen vertonen overigens nauwelijks slijtage.
Duurt lang omdat ik het qua werk erg druk heb, daardoor te weinig knutseltijd. Maar beter op het gemak en check,check, dubbelcheck dan straks een niet optimaal lopende momo ;)


Graden schijf heb je niet echt nodig , je kan hiervoor een slijpschijf ( 115 of 125mm gebruiken , beplakken met papier en even tekenen , 90 tot 270gr heb je zo gedaan !
De rest in minuten delen kan ook , ben je wel even mee bezig of ergens downloaden en plakken maar .
 
Ik heb de Motor maar eens een beurtje laten geven, nieuwe schijven erop, storing laten opzoeken waarom de fans niet aanslaan (zat nu een schakelaartje op waarmee ik ze zelf moest aanzetten (?)) en meteen ook maar ff de testbank op gezet om te checken of de afstelling wel in orde was.
Conclusie was helaas dat de ECU unit niet goed functioneerde. Mapping correcties en zo waren ook niet meer mogelijk. Besloten een nieuwe ECU te plaatsen incl. nieuwe aangepaste mapping. De fans slaan nu ook weer automatisch aan. Nu ook megastap gemaakt qua vermogen en torque! Ik reed blijkbaar rond met 125 pk is nu (weer) gelift naar 140 pk. Ik heb net de motor enkel opgehaald, niet echt veel kunnen testen, maar het schokkerige en aan/uit gedrag op laag toeren is in iedergeval sterk verbeterd. Het accellereren lijkt voor dat korte stukje rijden ook krachtiger en gaat vloeiender door. Ben blij dat ie weer terug is :)
 
Laatst bewerkt:
Vooral een behoorlijk verschil in vermogen bovenin. Is het toerenbereik aangepast? Ook koppel al eerder beschikbaar, wat mijn insziens het fijnste is. Ook die schijven zijn mooi. Monstro heeft ook mooie schijven. De originele zijn wat saai..
 
Ik heb de Motor maar eens een beurtje laten geven, nieuwe schijven erop, storing laten opzoeken waarom de fans niet aanslaan (zat nu een schakelaartje op waarmee ik ze zelf moest aanzetten (?)) en meteen ook maar ff de testbank op gezet om te checken of de afstelling wel in orde was.
Conclusie was helaas dat de ECU unit niet goed functioneerde. Mapping correcties en zo waren ook niet meer mogelijk. Besloten een nieuwe ECU te plaatsen incl. nieuwe aangepaste mapping. De fans slaan nu ook weer automatisch aan. Nu ook megastap gemaakt qua vermogen en torque! Ik reed blijkbaar rond met 125 pk is nu (weer) gelift naar 140 pk. Ik heb net de motor enkel opgehaald, niet echt veel kunnen testen, maar het schokkerige en aan/uit gedrag op laag toeren is in iedergeval sterk verbeterd. Het accellereren lijkt voor dat korte stukje rijden ook krachtiger en gaat vloeiender door. Ben blij dat ie weer terug is :)


Bij welke dealer heb je het laten doen, mooie toename van vermogen en koppel.
Hebben ze ook co2 gemeten rijdens de run ?
 
Adrie Spierings in Heesch. Doet Motortuning en was bekend met het type motor.
Startwin en Motostretta zijn mij te ver weg :)
Geen CO2 meting mij bekend.
Grafieken komen nu vrijwel overheen met die van een nieuwe Corsaro 2016 zag ik. Beginkoppel is bij mij ietsje beter en het dipje ook lichtjes beter.
 
Helaas geveld door een griepje maar vanochtend toch nog maar ff geprutst en eindelijk naar tevredenheid af kunnen stellen.....
30242427932_9537d651da_z.jpg
 
iemmand enig idee hoe je de originele uitlaat bochten weer netjes kan krijgen?
snap er nu echt niks meer van.
Mijn honda cb600s uit 2000 heb ik altijd door weer en wind bereden(zelfs met zout/pekel), en misschien 4x gepoetst in ruim 4jaar tijd.
Mijn corsaro heb ik nu 2 jaar en zo ongeveer om de paar ritjes altijd netjes gepoetst. nu staat die al weer een week of 2 stil, en ineens uit het niets is bijna mijn hele uitlaat bocht van voor tot aan de demper aan de onderkant aan het roesten -O-
waarschijnlijk maar een dun laagje vliegroest, maar iemand enig idee hoe ik dit het best op kan poetsen en vervolgens nog mooi kan houden?
 
Heb er in 2013 1x een lamellenschijf en daarna 3m schijf overheen gehaald, toen zag het er (heel even) redelijk uit - in het juiste licht ;)
rear-detail by Monstro Morini, on Flickr

Nog nooit roest gezien, kan ook niet volgens mij gezien het materiaal, wel vuil en vastgebakken plastic.

Er zijn vast betere poetsers en tips....

ps: beter te laat dan nooit ;) deze besteld
$_57.JPG
 
Laatst bewerkt:
Heb er in 2013 1x een lamellenschijf en daarna 3m schijf overheen gehaald, toen zag het er (heel even) redelijk uit - in het juiste licht ;)
[~[url="https://c8.staticflickr.com/2/1674/25014348783_b1d6756be8_c.jpg"]afbeelding~][/url]rear-detail by Monstro Morini, on Flickr

Nog nooit roest gezien, kan ook niet volgens mij gezien het materiaal, wel vuil en vastgebakken plastic.

Er zijn vast betere poetsers en tips....

ps: beter te laat dan nooit ;) deze besteld
[afbeelding]
Is RVS toch? Kan met de juiste mishandeling ook gewoon roesten. Ben de afgelopen twee weken bij twee Morini's wezen kijken, maar ook die hadden wat roest symptomen zoals het leek.

Dat is mooi spul!
 
Ding wat er achter staat, is te koop hoor :) ; en als je 'm te heftig vindt rijden, kan die ook in de woonkamer met een spotje er op 8-)
Heftig? Is een lieve Italiaanse die zelden verrast, ik vind de Morini toch wel wat bruter. Het rijwielgedeelte is wel wat speels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan