navigatie op aanstekeraansluiting: zekering klapt eruit

Lo

MF veteraan
11 nov 2003
1.877
3
Hi all, ik heb op mijn oude Yamaha FJ1200 een sigarettenaansteker-aansluiting waarop bijv. een luchtbedpompje prima werkt. Maar als ik mijn navigatiesysteem erop aansluit, brand meteen de zekering door. Hoe zou dit kunnen komen? De aansluiting zit direct op de accu gemonteerd.

Bvd :W
 
Hi all, ik heb op mijn oude Yamaha FJ1200 een sigarettenaansteker-aansluiting waarop bijv. een luchtbedpompje prima werkt. Maar als ik mijn navigatiesysteem erop aansluit, brand meteen de zekering door. Hoe zou dit kunnen komen? De aansluiting zit direct op de accu gemonteerd.

Bvd :W
Kortsluiting.
 
Hi all, ik heb op mijn oude Yamaha FJ1200 een sigarettenaansteker-aansluiting waarop bijv. een luchtbedpompje prima werkt. Maar als ik mijn navigatiesysteem erop aansluit, brand meteen de zekering door. Hoe zou dit kunnen komen? De aansluiting zit direct op de accu gemonteerd.

Bvd :W

Plus en min omgedraait bij de accu?

Weet niet of dat voor een luchtpomp uitmaakt, maar een navigatie vind dat niet prettig.
 
Het kan dus niet zijn dat er een te hoog voltage of amperage doorgegeven wordt? Maw ik hoef niet bang te zijn dat ik mijn navigatie opblaas?
 
Het kan dus niet zijn dat er een te hoog voltage of amperage doorgegeven wordt? Maw ik hoef niet bang te zijn dat ik mijn navigatie opblaas?
Jawel.

Voordat je ook maar iets gaat controleren, moet je zo'n speciaal pak aan.

Tenminste, als je niet in het bezit bent van zo'n op afstand bestuurbare robot. En die hebben de meeste mensen niet.


eod.jpg


telerob2.jpg
 
Heeft je navi een houder of is het een mini USB plugje?

De eerste stap zou zijn om de kabel even los te halen.
Dan even kijken en meten of er een sluiting zit.

Sowieso verstandiger om een geschakeld contact te gebruiken. Aftappen van je stadslichtje, dimlicht of achterlicht is bij een kleine verbruiker zoals een Navi prima. Knipperlicht zou ik niet nemen. :-)
 
Jawel.

Voordat je ook maar iets gaat controleren, moet je zo'n speciaal pak aan.

Tenminste, als je niet in het bezit bent van zo'n op afstand bestuurbare robot. En die hebben de meeste mensen niet.


[afbeelding]

[afbeelding]

Ik denk dat veilig kan worden geconcludeerd dat als Lo dat niet weet hij het beter kan laten doen door een professional. Straks verneukt ie alles.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan