Yzf 750r wil niet starten!?

yves072

Rookie
23 jan 2011
20
0
Ben even einde raad, Men Yzf750r wil niet starten, zo ineens...
Ik heb vorige vrijdag een circuitdagje gedaan en heel de dag vlotjes gereden zonder problemen, motor deed het goed en startte goed.
Nu wil ik de motor starten en niets meer!? Startmotor draait rond maar motor wil niet aanslaan, blijven proberen maar niets. Ontsteking controleren => vonk =OK
Luchtfilter eraf en eens proberen te starten met ondertussen wat remmenreiniger boven te carburators te spuiten. Hoor de motor anders reageren, lijkt of deze wel wil starten en 1 maal een luide knal uit de uitlaat :? Benzinetank eraf en benzine laten komen door een extern tankje rechtstreeks naar de carburators= nog niks...
Bougies vervangen , nog niets. Carburators eraf en eens in de vlotterkamers gezien of er geen vuil in zit, niets... Terug erop en de leegloop schroefjes eens opengezet met een een doorzichtig darmpje erop en er loop mooi bij alle vier benzine uit.
Zekeringen ook nog gecontroleerd.
Ik blijf een beetje hangen bij het gedacht dat het een benzine probleem is maar ik geraak er niet verder uit. :(
Iemand nog een idee??
 
als je alle opties bekijkt is het niet onmogelijk dat je benzinepomp het niet doet.
als je je vlotters aftapt zal je pomp wel moeten draaien zodra je je contact aanzet.

als je dan niet hoort pompen, kan het ook prima je brandstofpomp relais zijn.
even kijken of je pomp , pompt als je hem rechtstreeks op + en - aansluit .

zoniet kan je je relais meten met een multimeter.

2e hands misschien een paar tientjes, origineel ongeveer 70 ?

tenminste, dit had ik bij mn R1 :)

als je geen werkplaathandboek hebt kan je bovenstaande niet meten/controleren, alleen vervangen.
 
in het voorjaar na de winterstop zou ik beginnen met het eerste ritje,
de motor een paar dagen eerder al rijklaar gemaakt en een keer op temparatuur laten komen in de tuin.
op de bewuste avond duw ik hem de steeg in , start, laat hem even lopen zodat de shoke naar beneden kan en hij slaat af.
niet meer aan de praat te krijgen, bougies eruit, keurige vonk [zo leek het]
toch nieuwe gehaald en erin gezet, starten , lopen, en geen last meer gehad.

heel verhaal, maar kan zomaar gebeuren dat je bougies wat vochtig[brandstof] geworden zijn en daardoor zijn doorgeslagen.
 
Ik heb een extern benzinetankje dat aan het plafond hangt en waar de benzine vlot uitloopt maar nog niets.
De bougies heb ik ook vervangen maar geen resultaat...
 
Als nu de cdi stuk, heb ik dan een vonk of wordt dan de timing eventueel in de war gestuurd??
Stel dat de kleppen moeten gesteld worden zou dan de motor ineens niet starten?? of eerst een teken van vermogenverlies hebben,...:-(
 
remmenreiniger geprobeerd, niks
er zit een dyno kit in van tovami maar niks overdreven.
Bougies zijn vochtig na veelvuldig proberen en de vier bougies vonken (getest)
Compressieverlies is ook nog een optie maar zou dit dan zich onmiddellijk vertalen in gewoon niet meer gestart krijgen, ik zou denken dat dit met slecht draaien begint of vergis ik me...
 
remmenreiniger geprobeerd, niks
er zit een dyno kit in van tovami maar niks overdreven.
Bougies zijn vochtig na veelvuldig proberen en de vier bougies vonken (getest)
Compressieverlies is ook nog een optie maar zou dit dan zich onmiddellijk vertalen in gewoon niet meer gestart krijgen, ik zou denken dat dit met slecht draaien begint of vergis ik me...


ik heb me wijs laten maken dat het inwendige van een bougie niet uit een stuk bestaat, er zit een soort van overgang in.
als de bougies nat worden en daardoor inwendig doorslaan kan er een soort inwendige weerstand ontstaan waardoor de vonk er wel is, zo op het oog, maar heeft geen puf meer om de boel in de cilinder te doen ontsteken.

of het zo klopt weet ik niet maar er zijn er hier vast wel een paar die dit kunnen bevestigen of vertellen dat dit onzin is.
 
Je bent de 5de die een 750r heeft die ik ken en moeite heeft met starten
Allemaal met dyno waaronder 3 van tovami......ik ben er een van
Als.me motor even gestaan heeft moet ik remmenreiniger gebruiken.
Advies is toch daarmee nog eens te proberen...
Waar woon je ???
 
@ Daveydave, heb je dan de originele of andere sproeierkit gestoken en was dit dan beter?
Als ik lang doorstart en tegelijkertijd remmenreiniger inspuit krijg ik enkel een knal in de uitlaat.
 
ondertussen terug gestart gekregen met loctide superclean (zeer vluchtig goedje)
misschien toch een probleem met het tovami sproeierkit of een te lage compressie...
 
ik heb me wijs laten maken dat het inwendige van een bougie niet uit een stuk bestaat, er zit een soort van overgang in.
als de bougies nat worden en daardoor inwendig doorslaan kan er een soort inwendige weerstand ontstaan waardoor de vonk er wel is, zo op het oog, maar heeft geen puf meer om de boel in de cilinder te doen ontsteken.

of het zo klopt weet ik niet maar er zijn er hier vast wel een paar die dit kunnen bevestigen of vertellen dat dit onzin is.


Maar het lijkt me stug dat zulks bij alle vier de bougies tegelijkertijd optreedt.
 
Heb een tovami,120 pk op.het achterwiel
Bij de 750ret dynokit starten ze gewoon slecht.
Vooral.bij lang stilstaan

gecombineerd met het feit dat het een circuitmotor is die soms even stilstaat en als die gebruikt word behoorlijk warm word en misschien alle ethanol :r verdampt wat dan later als die koud moet starten en stationair moet lopen problemen geeft.

kan me er wat bij voorstellen :)
 
Volgende dagen toch telkens eens starten want woensdag heb ik een dagje francorchamps voorzien en wil dit eigenlijk niet missen :)
Toch nog wel de oorzaak zien te vinden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan