Accu defect?

Secredo

MF'er
30 dec 2013
59
0
Flevoland
Hallo iedereen,

Ik rijd een Yamaha Dragstar 650 (Sorry voor de chopper haters). Ik heb deze motor ruim 1 maand in mijn bezit..Overgenomen particulier. Nu is het probleem dat wanneer ik mijn motor start (Als hij start) uitvalt wanneer ik een beetje gas geef. Vaak wil hij ook helemaal niet doorstarten.

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet veel op mijn motor heb gereden nog. Wanneer ik deze motor had gekocht was ik zelf nog niet in bezit van een motorrijbewijs. Een vriend van mij heeft deze motor getest en naar mijn huis gereden. Ik heb mijn rijbewijs nu 2 weken geleden gehaald en heb er in de tussentijd 2x op gereden (Zonder problemen).

Ik als "leek" heb nog niet veel kennis van motoren technisch. Vandaar dat ik jullie hulp nodig heb. Ik dacht aan de accu.. is dit dom?

Alvast bedankt voor iedereen die mij wilt helpen !
 
Als hij uitvalt zodra je het gas aan raakt loopt hij te arm, dus je moet meer Choken want volgens mij zou een dragstar een normale kabelchoke moeten hebben.

Als je de choke wel gebruikt en hij vertoont het zelfde probleem, dan is er wellicht wat vuil / bezinksel in de carburateurs blijven zitten waardoor er te weinig brandstof in de motor komt. In dat geval een flesje Forté er in mieteren of een motorhobbyist even de carburateur(s) laten reinigen.
 
Als hij uitvalt zodra je het gas aan raakt loopt hij te arm, dus je moet meer Choken want volgens mij zou een dragstar een normale kabelchoke moeten hebben.

Als je de choke wel gebruikt en hij vertoont het zelfde probleem, dan is er wellicht wat vuil / bezinksel in de carburateurs blijven zitten waardoor er te weinig brandstof in de motor komt. In dat geval een flesje Forté er in mieteren of een motorhobbyist even de carburateur(s) laten reinigen.

Dankjewel voor je reactie ! Ik gebruik de Choke inderdaad!
 
En, bij koude start, choke volledig open, contact aan en op de startknop drukken.
Niet gelijk aan het gas zitten, de choke is op de xvs een bypass systeem, ga je dan aan het gas zitten dan krijgt ie een te arm mengsel en kan "terugslaan" en dat is weer funest voor je startkoppeling.
Hier een link naar een filmpje van het starten van een BT100 Bulldog, weliswaar een Bulldog maar met het motorblok van de XVS 1100 dragstar.
https://plus.google.com/photos/1004...ms/6032470745710226961?authkey=CMbrwJmO3qSeHA
 
Laatst bewerkt:
En, bij koude start, choke volledig open, contact aan en op de startknop drukken.
Niet gelijk aan het gas zitten, de choke is op de xvs een bypass systeem, ga je dan aan het gas zitten dan krijgt ie een te arm mengsel en kan "terugslaan" en dat is weer funest voor je startkoppeling.
Hier een link naar een filmpje van het starten van een BT100 Bulldog, weliswaar een Bulldog maar met het motorblok van de XVS 1100 dragstar.
https://plus.google.com/photos/1004...ms/6032470745710226961?authkey=CMbrwJmO3qSeHA

Thanks! Ik heb dit net even geprobeerd. Motor startte wel (geen gas gebruikt) loopt alleen heel onregelmatig en lijkt alsof hij zichzelf uit wil zetten. Dit is dan ook na 10 sec gebeurd.

Ik heb even voor de zekerheid garage gebeld om te vragen wat het kan zijn.

Kreeg het volgende te horen "Moet een volgelopen carburateur zijn. Deze moet dan in een speciaal bad met vloeistof wat ook nog is trillingen veroorzaakt"

Uhh is dit echt zo? Zou me 200 euro ong gaan kosten.
 
Thanks! Ik heb dit net even geprobeerd. Motor startte wel (geen gas gebruikt) loopt alleen heel onregelmatig en lijkt alsof hij zichzelf uit wil zetten. Dit is dan ook na 10 sec gebeurd.

Ik heb even voor de zekerheid garage gebeld om te vragen wat het kan zijn.

Kreeg het volgende te horen "Moet een volgelopen carburateur zijn. Deze moet dan in een speciaal bad met vloeistof wat ook nog is trillingen veroorzaakt"

Uhh is dit echt zo? Zou me 200 euro ong gaan kosten.
Ultrasoon reinigen bedoelen ze wellicht?

200€???

Heb de mijne ook net binnen gedaan, de 4 carburators hebben ze zelf uitgebouwd, gedemonteerd, ultrasoon gereinigd, gemonteerd en weer ingebouwd, en er een nieuwe benzinefilter bijgeleverd aan 17€, totaal prijs incl btw 175€
 
Thanks! Ik heb dit net even geprobeerd. Motor startte wel (geen gas gebruikt) loopt alleen heel onregelmatig en lijkt alsof hij zichzelf uit wil zetten. Dit is dan ook na 10 sec gebeurd.

Ik heb even voor de zekerheid garage gebeld om te vragen wat het kan zijn.

Kreeg het volgende te horen "Moet een volgelopen carburateur zijn. Deze moet dan in een speciaal bad met vloeistof wat ook nog is trillingen veroorzaakt"

Uhh is dit echt zo? Zou me 200 euro ong gaan kosten.

Wat je ook kan proberen is om de carburateurs af te tappen.
Onderaan de vlotterbak zit een tuitje met daarnaast een schroefje, als je dat schroefje losdraait loopt de benzine er uit.
Maak een stuk benzineslang aan zo'n tuitje en hang dit in een glazen of helder potje.
Wel even je benzinekraan dichtdoen, om door te spoelen kan je de benzinekraan even openzetten.
Waarom een helder potje, dan kan je zien of er vuil meekomt.

En als die wat beter loopt, ga er dan even op rijden, dat is beter als dat herhaaldelijk starten.
De carburateurs synchroniseren kan ook schelen voor een betere loop.
Of heeft de 650 er maar 1?
full
 
Wat je ook kan proberen is om de carburateurs af te tappen.
Onderaan de vlotterbak zit een tuitje met daarnaast een schroefje, als je dat schroefje losdraait loopt de benzine er uit.
Maak een stuk benzineslang aan zo'n tuitje en hang dit in een glazen of helder potje.
Wel even je benzinekraan dichtdoen, om door te spoelen kan je de benzinekraan even openzetten.
Waarom een helder potje, dan kan je zien of er vuil meekomt.

En als die wat beter loopt, ga er dan even op rijden, dat is beter als dat herhaaldelijk starten.
De carburateurs synchroniseren kan ook schelen voor een betere loop.
Of heeft de 650 er maar 1?
[afbeelding]

Super dankjewel! ga dit proberen. 650 heeft als goed is 2!
 
Vind ook wel netjes om te laten weten hoe dit is afgelopen.. Mijn motor loopt weer en hoe?

Ik heb een tip op internet gevonden met "doe je tankdop is open en start hem dan"

Nou.. Ik mijn tankdop eraf halen, ik start hem en.... Hij loopt!!! Heb meteen ff rustig met tankdop 10km gereden..


Hoe kan dit in hemelsnaam?


Ik ben voor nu erg blij... Maar ga ik dit niet elke keer krijgen als ik tank of iets?
 
Blijkbaar is de tankontluchting verstopt. Als de tank vacuüm trekt komt er steeds minder benzine uit, en valt de motor uit.

Maar voor de duidelijkheid, die 10 km heb je met dichte tankdop gereden?
 
Tankontluchting. In je tankdop zit een gaatje wat voorkomt dat de tank vacuüm zuigt als je benzine verbruikt. Mogelijk zit dit gaatje verstopt.
Even de tankdop eraf schroeven en schoonmaken. (Wel even een doek in je tankgat doen als de dop eraf is.
 
Heeft elke tank ontluchting? Die van mij suist steeds na, na het draaien van de motor hoor ik hem suizen bij de tankdop. ALs ik de tankdop dan los draai is het tssssh...

Als ik mijn auto voltank is dat ook zo trouwens.
Nee.

Een tank heeft wel een beluchting, anders trek die vacuüm. En dat kan geluid maken.

Ook heeft een tank een overloop. Dat is voor te vol tanken. Of bij kats-vol tanken en meteen daarna in de zon zetten. Daar kan dan overtollig spul doorheen (benzine of lucht).
 
Heeft elke tank ontluchting? Die van mij suist steeds na, na het draaien van de motor hoor ik hem suizen bij de tankdop. ALs ik de tankdop dan los draai is het tssssh...

Als ik mijn auto voltank is dat ook zo trouwens.


Mijn tankdop doet dat ook, maar dan een soort van "zuuuuuucht".
En bij mijn auto (80 liter tank) weer niet, maar voor die heb ik een tankpas............
 
Blijkbaar is de tankontluchting verstopt. Als de tank vacuüm trekt komt er steeds minder benzine uit, en valt de motor uit.

Maar voor de duidelijkheid, die 10 km heb je met dichte tankdop gereden?

Nee, heb een tip gekregen om te rijden zonder tankdop (Tip kwam overigens van MF). Mijn tank was half vol dus heb rustig aan gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan