XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.

mstx

MF veteraan
5 jun 2011
1.835
0
Deeltje 11, waar serieus en sarcastisch in rap tempo afgewisseld wordt! })

77wCszf.jpg


Om veelvoorkomende vragen te voorkomen is het verstandig om de vorige delen even door te nemen. Ook kan hier gebruik gemaakt worden van de zoekfunctie van het forum. Je vind deze bovenaan de pagina en als je deze 'in' een bepaald topic gebruikt dan kun je alleen het desbetreffende topic afzoeken.


Vorige topics:

[*]XT660X Deel-10; Best of ALL worlds


Owners:


borisdekker
c277919ff6dcf16861c0283d02341912

Optisch
- Renthal fatbar en risers
- Titax hendels
- Polysport handkappen
- Spiegeltjes met ingebouwd knippertje
- Monster stickerset
- Zwart gecoat bash plate
- Velgen sm style met rvs spaken
- Sxv achterbrug
- Eigenbouw kentekenplaat houder
- Val doppen op de voor as
- Bobbins achter
- Afgesleten steps O-)

Motorisch:
- K&N inleg filter
- Snorkel verwijderd
- Leo's




JGDMOKUM
5c6K3Zv.jpg


- Akrapovic Oval Carbon uitlaten
- Yamaha Skidplate
- Yamaha (Acerbis) handkappen
- Yamaha stuurrol




Kinkej1987
Foto550-Z7DIM4BL.jpg





MarijnXTX
IMG_20130804_121439b7wsmall.jpg


- DNA Stage I & II filter
- Metal Mule 2-1 uitlaat
- Zeta handkappen




motardminded
7caa557dcba685f6c34a000762fbb19d

Motorisch:
- Akra's
- OTR voorbochten
- Dynojet PCV
- DNA stage 2 luchtfilter
- OTR nokkenas
- Complete revisie blok
- Motomaster wave schijf voor en achter
- Wilbers progressieve voorveren
- Supersprox tandwielen
- Regina ketting gold
- Sbs sinterblokken
- Alarm

Optisch:
- Smoke led achterlicht
- Smoke led knippers achter
- Handkappen met geintregeerde knippers
- Acerbis voorspatbord
- Acerbis cyclops lampunit met xenon
- Renthal stuur
- Frame ,achterbrug ,heelplates gecoat
- Zadel opnieuw bekleed
- Touratech remvloeistofreservoir beschermer (achter)
- Spiegels
- Kappen en tank opnieuw gespoten
- Skidplate motech
- Valblokken voor en achteras R&G
- Uitlaatbeschermers R&G




mstx
gj3qQBn.jpg


- Acerbis Multiplo E handkappen
- OSCO
- OTR Crashpads
- Rimstriping
- Givi valbeugels
- DNA Stage 1+2 luchtfilter
- Hyperpro voorvering
- Handvatverwarming
- Mivv Oval stainless steel dempers




Rens192
_MG_2138_zpsuutjltbs.jpg


- Akrapovic dempers
- DNA luchtfilter stage 1+2
- Hyperpro voor- en achtervering
- Mat zwart gewrapped
- Carbon heelplates
- CNC Red levers
- Led achterlicht
- Zwart zadel
- Rode velgstriping
- Crashpads




Steefopc
Foto-RGNKYRHH-D.jpg


Optisch:
- Acerbis handkappen

Motorisch:
- DNA luchtfilter kit 1 en 2
- Powercomander




vJac

20140301_121147 by Jaco1986, on Flickr

- K&N filter
- Akrapovic met gemodificeerde db-killers
- Acerbis Rally Pro handguards
- LED achterlicht met geïntegreerde knippers
- Carbon knippers




Wyers
1930f59516426b830553eb3304bb1cad


- Leo's
- DNA stage 1 +2
- Voorvorkstabilisator
- Pro Taper Fatbar




XT660x Orange
1b14e2f774587bd63f8e6f2a48776c84


- K&N inleg filter;
- Soon DNA stage 2 luchtfilter;
- Leo's met korte db-killers;
- Wave schijven voor en achter;
- R6 achterlicht met geïntegreerde knippers;
- Handkappen met knippers;
- Brede voetsteunen van SW-motech;
- Achterrempedaal verbreder;
- Val blokken op de voor en achteras;
- Acerbis front fender;
- Carbon beschermkappen op de voorvork;
- En heel veel optische tuning (met dank aan Martijn Peeters voor de bestickering).




XTX4LIFE
foto9_zpsbf58bdb5.jpg


- Remus dempers




YAMAHA 125 cc
9711523311707wheelie xtx.jpg
6036823311707P1060243.JPG


Optisch:
- Andere koplampunit
- Zeta handbeschermers met knipperlicht
- Fatbar stuur + stuurverhoger
- Klein sm carbon spiegeltje
- Stuggere voorvorkolie en de vorkpoten +/- 2 cm door de kroonplaat laten steken
- Skideplate
- Carbon hugger
- Led achterlicht + kleine knipperlichten
- Kenteken direct onder het achterlicht

Motorisch
- PC 3
- K&N stage 2 filter
- K&N inleg filter
- Snorkel verwijderd
- Akrapovic dempers
- Afgesteld via de dynojet bank bij Jr tuning
- Tandwiel verhouding 13-48

















Handige links:

  • Ander forum met veel info is www.xt660.com
  • Op deze website zijn heel veel originele en after market onderdelen, slijtage onderdelen en upgrades te verkrijgen. Veel forumleden hebben hier al besteld met positieve ervaringen als gevolg.
  • http://www.xt660-club.hu/Media/XT660X-R%202007%20service%20manual.pdf (Werkplaatshandboek online)
  • Nog een link met andere werkplaatshandboeken.
  • Onderdelen zoeker Yamaha

04efad7aba8296e6c627bab39f7cc530
 
Laatst bewerkt:
Vanavond wilde ik even een rondje gaan rijden, kom ik ineens 2 andere XT's tegen. Dus even omgedraaid en gestopt. Bleek het JGDMOKUM uit dit topic te zijn :W

IvhUDY0.jpg
 
Vanavond wilde ik even een rondje gaan rijden, kom ik ineens 2 andere XT's tegen. Dus even omgedraaid en gestopt. Bleek het JGDMOKUM uit dit topic te zijn :W

[afbeelding]

Dat was leuk! Hoe meer XT's, hoe meer vreugd! Net voor de buien uit in ons geval.. Misschien heel gek, maar moet dit niet deel 10 zijn? Volgens mij zijn we zomaar van deel 9 naar deel 11 doorgewheelied! :] Mag ik ook in de openingspost? Met dit plaatje dan:

5c6K3Zv.jpg


Upgrades:

Akrapovic Oval Carbon uitlaten
Yamaha Skidplate
Yamaha (Acerbis) handkappen
Yamaha stuurrol
 
Dag mensen, ik heb zojuist mijn originele dempers vervangen voor delkevic dempers.
Ik heb iets gehoord over de CO waarde aanpassen. Moet je dit preventief doen bij een XT of gewoon laten als ie goed loopt?

Gr Arjen
 
Dag mensen, ik heb zojuist mijn originele dempers vervangen voor delkevic dempers.
Ik heb iets gehoord over de CO waarde aanpassen. Moet je dit preventief doen bij een XT of gewoon laten als ie goed loopt?

Gr Arjen


Het CO wordt aangepast (verhoogd) om het 'bokken' bij lage snelhedentegen tegen te gaan. Als hij lekker loopt zou ik er niks aan doen..
 
bij mij pakte de motor wel een stuk beter op met andere dempers toen ik de co wat had versteld.
dus je kan het proberen eerst opschrijven waar die nu op staat en dan stapjes van 5 nemen.
 
Misschien een domme vraag.

Laatst stond mijn motortje een weekje still ( lekker in de schuur ).

Toen ik hem probeerde te starten sloeg hij helemaal niet aan.
Pas na een stuk of 7 keer proberen sloeg die aan en kwam er blauwe rookpluim uit.

Daarna liep de motor gewoon perfect en starte de daarop volgende keren ook gewoon perfect.
Olie peil en alles is prima in orde.

Misschien is de bougie slecht ofzo? Iemand enig idee hoe vaak je dat ding moet vervangen?
 
Ben er ook weer bij.
Ook weer wat dingetjes gedaan.

Voorbochten en de achterste uitlaat delen gespoten in mijn ogen een stuk netter
Voorruitje gemonteerd
Sigarette aansteeker aansluiting gemonteerd voor de tom tom:P

Foto-ICMCCTD7-D.jpg
 
M`n Andorra trip op Youtube gezet (let wel, het is mn eerste keer dat ik zoiets probeer)
http://youtu.be/0AK4-Jc1ajU
Had daar een GoExtreme camera gekocht voor €100,- Doet het goed, alleen ik had hem op het stuur gemonteerd en dat is voor zo`n wegdek te schokkerig.
Je moet veel geduld hebben om het filmpje helemaal te bekijken, maar ja ik vond alles mooi ;-).
 
Zijn er nog mensen die een nieuwe ketting zoeken, heb er nog 1 liggen. Het is een takasago.

:]
 
M`n Andorra trip op Youtube gezet (let wel, het is mn eerste keer dat ik zoiets probeer)
http://youtu.be/0AK4-Jc1ajU
Had daar een GoExtreme camera gekocht voor €100,- Doet het goed, alleen ik had hem op het stuur gemonteerd en dat is voor zo`n wegdek te schokkerig.
Je moet veel geduld hebben om het filmpje helemaal te bekijken, maar ja ik vond alles mooi ;-).



Ik vond het een mooi filmpje! volgens mij echt episch om te rijden!
 
Ik ben alweer bijna toe aan een nieuwe achterband....

Deze achter band heb ik met zo'n 6000 km opgegeten.
MICHELIN Power Pilot.

Ik zoek toch een band met wat grip maar die ook wat langer meegaat.

Iemand een antwoord?
 
M`n Andorra trip op Youtube gezet (let wel, het is mn eerste keer dat ik zoiets probeer)
http://youtu.be/0AK4-Jc1ajU
Had daar een GoExtreme camera gekocht voor €100,- Doet het goed, alleen ik had hem op het stuur gemonteerd en dat is voor zo`n wegdek te schokkerig.
Je moet veel geduld hebben om het filmpje helemaal te bekijken, maar ja ik vond alles mooi ;-).

Zo000 wat een mooie wegen, mag je daar overal offroad rijden off zijn het echt routes die je rijdt?
 
Allereerst wil ik me ff voorstellen op dit gedeelte van het forum, Mijn naam is Timo, rijdt al 25 jaar motor , meest SM van KTM maar rij nu naar alle tevredenheid een XT 660 R. uit 2004 met 15500 km op de teller.

Ik heb een vraagje over de XT, wanneer ik hem sationair draaiend schuin houd naar rechts, dus licht kantel naar rechts begint het tandwiel in het blok van de 1e of 2e versnelling af en toe aan te tikken op het tandwiel van de hoofd as, dit geeft een onderbroken licht ratelend geluid.
Wanneer je nu de motor in zijn 1,2,3 etc zet is het weg. Recht opstaand hoor je in neutraal ook niets.

Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn? of heeft iemand anders hier dit ook welk eens gehad.


Ik hoor het graag , alvast bedankt.


W
 
Hoi, Ik vermoed dat dit een losse tandwielmoer is aan de rechterzijde van het blok, ergens in het vorige topic is dit ook aangehaald dat er een bepaald modeljaar last van heeft. moertje terug vastdraaien en het euvel zou verholpen moeten zijn.. :-)
 
Goedemorgen, ik moet nog een 20.000 kilometer beurt uit laten voeren, iemand enig idee wat ongeveer de kosten hiervoor zijn. Hierin zit namelijk ook kleppen stellen.....
 
Motards,

Een technische vraag met betrekking tot de XTX, misschien dat anderen dit probleem ook gehad hebben. Sinds enige tijd merk ik tijdens het rijden op de snelweg vanaf 130 km/pu dat de XTX wat onstabiel aanvoelt. Wanneer ik dan door een windvlaag of een kleine oneffenheid in de weg een minimale zijdelingse beweging maakt, raakt de XTX in een soort zwabber/slinger. Je voelt dan de voorkant ten opzichte van de achterkant torderen. Dit kan ik dan opheffen door gas terug te nemen. Wanneer ik weer rond de 120-125 km/pu kom is het helemaal weg. De bandenspanning is goed, volgens het boekje. De stabilisator in de voorvork zit goed vast. De achterveer heb ik op stand 3 staan. Er is geen voelbare speling op het balhoofd. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt voor het meedenken!



:]
 
Ik ben alweer bijna toe aan een nieuwe achterband....

Deze achter band heb ik met zo'n 6000 km opgegeten.
MICHELIN Power Pilot.

Ik zoek toch een band met wat grip maar die ook wat langer meegaat.

Iemand een antwoord?

Ik heb een Michelin Pilot Road 4. Mijns inziens een erg fijne band, ook met regen heel veel grip. Heb nu bijna 4000km op de band staan, gaat nog minstens 4000-6000 mee zoals het er nu uitziet.
 
Zo000 wat een mooie wegen, mag je daar overal offroad rijden off zijn het echt routes die je rijdt?


Het zijn gewoon de onverharde openbare wegen, dus het is toegestaan daar te rijden. En die zijn daar genoeg. Prive wegen en zo hebben we vermeden, we hebben ons netjes aan de regels gehouden.
Vorig jaar zijn de reisleiders de routes per dag been beetje gaan verkennen en hebben zo de routes per dag grofweg uitgestippeld.
 
Motards,

Een technische vraag met betrekking tot de XTX, misschien dat anderen dit probleem ook gehad hebben. Sinds enige tijd merk ik tijdens het rijden op de snelweg vanaf 130 km/pu dat de XTX wat onstabiel aanvoelt. Wanneer ik dan door een windvlaag of een kleine oneffenheid in de weg een minimale zijdelingse beweging maakt, raakt de XTX in een soort zwabber/slinger. Je voelt dan de voorkant ten opzichte van de achterkant torderen. Dit kan ik dan opheffen door gas terug te nemen. Wanneer ik weer rond de 120-125 km/pu kom is het helemaal weg. De bandenspanning is goed, volgens het boekje. De stabilisator in de voorvork zit goed vast. De achterveer heb ik op stand 3 staan. Er is geen voelbare speling op het balhoofd. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik heb sinds kort voor een all-road band Conti TKC80 en heb nu precies hetzelfde al bij 120, ik wijt het aan de band. Heb de wielen nog een keer laten balanceren maar het blijft. Binnenkort wissel ik de all-road banden wel weer om. Ben ik ook weer van dat gewiebel af.



:]
 
Motards,

Een technische vraag met betrekking tot de XTX, misschien dat anderen dit probleem ook gehad hebben. Sinds enige tijd merk ik tijdens het rijden op de snelweg vanaf 130 km/pu dat de XTX wat onstabiel aanvoelt. Wanneer ik dan door een windvlaag of een kleine oneffenheid in de weg een minimale zijdelingse beweging maakt, raakt de XTX in een soort zwabber/slinger. Je voelt dan de voorkant ten opzichte van de achterkant torderen. Dit kan ik dan opheffen door gas terug te nemen. Wanneer ik weer rond de 120-125 km/pu kom is het helemaal weg. De bandenspanning is goed, volgens het boekje. De stabilisator in de voorvork zit goed vast. De achterveer heb ik op stand 3 staan. Er is geen voelbare speling op het balhoofd. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt voor het meedenken!



:]

Misschien dat er een paar spaken los zitten van je velgen. Heb ik bij mijn suzuki drz ook gehad die begon altijd erg te zwabberen bij snelheden boven de 100. Na de spaken vast te hebben gezet was het probleem verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan