XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Te weinig olie of oude olie is altijd slecht voor een motorblok. Slijtage kun je vaak pas zien als je hem openhaalt. Behalve als er al iets kapot gelopen is. Maar als dat het geval is dan had de monteur wel meer dan alleen oude verbrande olie in het blok gevonden.
Hoeveel kilometers heb je er zelf mee gereden voordat je er achter kwam?
 
Te weinig olie of oude olie is altijd slecht voor een motorblok. Slijtage kun je vaak pas zien als je hem openhaalt. Behalve als er al iets kapot gelopen is. Maar als dat het geval is dan had de monteur wel meer dan alleen oude verbrande olie in het blok gevonden.
Hoeveel kilometers heb je er zelf mee gereden voordat je er achter kwam?

Ik heb er zelf nog amper op gereden. Ik heb hem gelijk na aanschaf weggebracht ter controle. Zeg 50km of zo?

Ik baal hier wel een beetje van: mn KTM Duke 2 is namelijk ook geploft door slecht onderhoud van de vorige eigenaar
 
Ik heb zojuist van de monteur die mijn XT X heeft nagekeken te horen gekregen dat de vorige eigenaar amper / geen onderhoud heeft gepleegd. Zo zat er bijna verbrande, oude olie in het blok en zijn de kleppen een flinke tijd niet gesteld.

Heeft iemand ervaring mee dat dit een doodsklap voor het blok kan zijn? Of is het 660 blok dermate bulletproof dat die wel kan overleven na enige mishandeling en weinig onderhoud?


Tja.. ik had die van mij vorige winter weggebracht voor een beurtje bij een beginnende hobby motorzaak.
(geen tijd i.v.m. werk, ik doe het normaal altijd zelf)
Zegt de monteur tegen mij
- de motor heeft nog nooit een beurt gehad (+- 25.000km gelopen). Hij kwam tot die conclusie omdat de originele koperring nog de zwarte lak af fabriek had. Ik heb hem zelf meerdere beurten gegeven. Die ring steeds hergebruikt. Dus hij lult maar wat!!
- er zat veel te weinig olie in het reservoir. Hij haalde er meer 1,5 liter uit het blok. (er gaat 2.6 liter in). Ik heb van te voren de olie gepeild. Er zat voldoende in. Dat had ik van te voren gecontroleerd. Hij is dus zelf ergens 1 liter kwijt geraakt. Hij lult maar wat..

Zo zie je maar. Sommige monteurs.. ;(


Hoeveel km heeft je motor dan gelopen ?
 
He spijker,

Voor zulke reizen zou ik zeker voor de R versie gaan. Deze ligt wel minder strak op het asfalt door slappere vering, maar dat heb je zeker nodig als je offroad gaat.
Wat de modellen betreft, vanaf 2004 is er niet veel veranderd aan de motor, behalve het uiterlijk. Er zijn eigenlijk 2 modellen, van 2004-2007 en 2008-heden.
De motor is zwaar uitgevoerd. Het is daarom ook geen powerbike, maar wel super degelijk. Voor een éénpitter is dit wel fijn, omdat je niet zo vaak olie hoeft te vervangen en kleppen stellen als bij de gemiddelde ktm.
Echt veel typische mankementen heeft de XT niet. Wel heb ik vaker gelezen dat de moer van de 'primary drive' (achter de koppeling) los raakt en gaat trillen. Is trouwens makkelijk te fixen als je een beetje kunt klussen.
Bij aanschaf goed opletten hoe de vorige eigenaar hem heeft behandeld. Zo lang de motor netjes in onderhouden en op tijd verse olie en oliefilter heeft gehad gaat ie makkelijk over een ton aan km's.


Thank's voor de info.

Heb gisteren dan eindelijk na eigenlijk al jaren interesse proef mogen rijden op de 660. De x in dit geval R hadden ze niet.

Wouw wat een heerlijke zithouding en wat schakeld dat blok lekker licht zeg.
Ik ben helemaal verliefd.
Eindelijk een motor die helemaal naar zin is.

Dat word dus sparen voor mijn eigen 660.
Moet wat te wensen houden natuurlijk in het leven.

Thank's
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel km heeft je motor dan gelopen ?

27k.

Ik heb hem net effe uitgelaten. Eerste ritje sinds ik hem terug heb. Hij rijdt wel weer als een trein. injectie geruk is nagenoeg verdwenen. Pakt lekker op en trekt soepel door de toeren heen over heel het gebied.

Hopen dat ie geen tik heeft gekregen van de nalatigheid van de vorige eigenaar. Ik kan dat soort prutsers wel wurgen. Hoe kan je zo'n fijne mono zo mishandelen ;(
 
Vraag: weet iemand of en waar ik zo n DNA stage 3 airbox kan scoren? Zo'n open behuizing met kelken er in. Schijnt echt een opleving voor de XT te zijn.

Off the road .de heeft ze niet (meer) staan. Weet iemand waar ik er nog een kan scoren en wat dat ongeveer kost?
 
Vraag: weet iemand of en waar ik zo n DNA stage 3 airbox kan scoren? Zo'n open behuizing met kelken er in. Schijnt echt een opleving voor de XT te zijn.

Off the road .de heeft ze niet (meer) staan. Weet iemand waar ik er nog een kan scoren en wat dat ongeveer kost?

Zelf maken. Heb er wel eens over zitten denken. Ik dacht dat motorminded die ook in die topic of het vorige die heeft vorige heeft het zelf gedaan dacht ik.
 
Kwam m laatst ergens tegen op een amerikaanse site, rond de 600 dollar kost de stage 3
 
thom_p93 heeft zelf een setje gebouwd, staat ergens in dit topic.

Als je vrij veel kilometers maakt kom je met een stage 2 ook al een heel eind!
geeft een redelijk verschil onderin en in het hernemen t.o.v standaard.

Yamaha griff heeft ooit een stage 3 gestoken en is terug overgestapt naar de stage 2.

Stage 3 geeft veel aanzuiggeluid en trekt ook wat sneller vuil naar binnen..

Hopelijk ben je hier wat mee :)

Groetjes Wyers
 
Hee xtx rijders
Ik wil volgend jaar spokeskins gaan bestellen in the usa.

Alleen zijn de verzendkosten 25dollar net zo veel als een setje spokeskins.

Zijn er mensen die ook interesse hebben.
Doe me dan een PB kunnen de verzend kosten gedeeld worden.

Products | Spokeskins

Gr Remco
 
Mannuh,ik zit er aan te denken om de XT te gaan verkopen...
Ik kan me oude liefde Suzuki GSX1400 maar niet uit mn hoofd krijgen en wil graag daar weer naar terug.
Maar nu vroeg ik me af...wat zou een beetje redelijke vraagprijs zijn...
Hij is uit 2009,gouden velgen,renthal stuur,korte kentekenplaat,Akrapovic en heeft nog maar 9800 gelopen en in absolute nieuwstaat!
FF plaatje bij het praatje...

2 by MDL-Motografie

20160711_180519 by MDL-Motografie

20160711_180737 by MDL-Motografie
 
Mannuh,ik zit er aan te denken om de XT te gaan verkopen...
Ik kan me oude liefde Suzuki GSX1400 maar niet uit mn hoofd krijgen en wil graag daar weer naar terug.
Maar nu vroeg ik me af...wat zou een beetje redelijke vraagprijs zijn...
Hij is uit 2009,gouden velgen,renthal stuur,korte kentekenplaat,Akrapovic en heeft nog maar 9800 gelopen en in absolute nieuwstaat!
FF plaatje bij het praatje...

[~[url="https://c8.staticflickr.com/9/8843/27694636943_83d5c374a7_z.jpg"]afbeelding~][/url]2 by MDL-Motografie

[~[url="https://c3.staticflickr.com/9/8824/28229227866_c457f09b0e_z.jpg"]afbeelding~][/url]20160711_180519 by MDL-Motografie

[~[url="https://c4.staticflickr.com/9/8738/28185254251_50783f5bdd_z.jpg"]afbeelding~][/url]20160711_180737 by MDL-Motografie

5750 zou ik er wel voor willen krijgen als ik hem zo zie
 
Hey XT rijders,

In januari rijdt ik af voor mijn A2 rijbewijs en wil graag een SM met weinig onderhoud.
Hier ben ik dus terecht gekomen en ben verliefd op de XT.
Nu heb ik de vraag, mijn vriendin wilt graag achterop de motor zometeen.
Is dit goed mogelijk op een XT en is het uit te houden, ik las net al dat het na 2 uur wel aardig zeer aan de kadetten gaat doen.

Wat is jullie ervaring met iemand achterop?
 
Hey XT rijders,

In januari rijdt ik af voor mijn A2 rijbewijs en wil graag een SM met weinig onderhoud.
Hier ben ik dus terecht gekomen en ben verliefd op de XT.
Nu heb ik de vraag, mijn vriendin wilt graag achterop de motor zometeen.
Is dit goed mogelijk op een XT en is het uit te houden, ik las net al dat het na 2 uur wel aardig zeer aan de kadetten gaat doen.


Wat is jullie ervaring met iemand achterop?

Zelf der rijbewijs laten halen hahaha. Alleen heb je echt veel meer fun.
Hij is er niet echt voor gemaakt het gaat wel. Je bent alleen minder wendbaar enzo
 
Zelf der rijbewijs laten halen hahaha. Alleen heb je echt veel meer fun.
Hij is er niet echt voor gemaakt het gaat wel. Je bent alleen minder wendbaar enzo


Jaa nou dat zit er nog even niet in helaas.
En minder wendbaar had ik ook niet anders verwacht.
Elke bike is alleen meer fun, scheelt gwn gewicht en je hoeft alleen met jezelf rekening te houden dan (ook medeweggebruikers natuurlijk).
Maar ben gewoon benieuwd naar de mogelijkheden, niet dat ze zoals bij een "normale" SM (ktm 530, yamaha wr450 etc.) amper zitruimte heeft op een dun stukkie zadel.
 
Jaa nou dat zit er nog even niet in helaas.
En minder wendbaar had ik ook niet anders verwacht.
Elke bike is alleen meer fun, scheelt gwn gewicht en je hoeft alleen met jezelf rekening te houden dan (ook medeweggebruikers natuurlijk).
Maar ben gewoon benieuwd naar de mogelijkheden, niet dat ze zoals bij een "normale" SM (ktm 530, yamaha wr450 etc.) amper zitruimte heeft op een dun stukkie zadel.

Het zadel van de XTX is veel minder spartaans dan die van een diehard SM. Zitten ook handgrepen bij de buddy (bij mij althans, is volgens mij standaard?). IK kan mij alleen voorstellen dat de buddy wel volle wind in de bakkes krijgt.

Ik weet overigens niet hoe lang jij bent, maar als je met je tenen op de grond staat bij het stoplicht en je hebt ook een duo achterop kan het nog interessant worden om niet om te lazeren bij het minste of geringste. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan