XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey XT rijders,

In januari rijdt ik af voor mijn A2 rijbewijs en wil graag een SM met weinig onderhoud.
Hier ben ik dus terecht gekomen en ben verliefd op de XT.
Nu heb ik de vraag, mijn vriendin wilt graag achterop de motor zometeen.
Is dit goed mogelijk op een XT en is het uit te houden, ik las net al dat het na 2 uur wel aardig zeer aan de kadetten gaat doen.

Wat is jullie ervaring met iemand achterop?

Hey Finzy,

In de zomer ga ik weleens in dagje toeren met mijn vriendin achterop. dit is prima te doen, hoor ik altijd van haar. ze heeft nooit klachten over het zadel. een dagje toeren is bij mij minimaal 150km. Het zit veel comfortabeler dan wanneer ze achterop zit als ik mijn broer zijn fireblade heb geleend!
 
Mede Xters!

Na lang overwegen, ga ik mijn XT te koop zetten. Ik baal er ontzettend van dat ie niet kan blijven maar 2 motoren wordt mij net iets te duur. Ik zet hem voorlopig alleen via het forum te koop, mocht je iemand kennen, hij/zij kan mij altijd een berichtje sturen.

Wat informatie:

XT660X uit 2009
33.000 km op de teller, dit zal niet heel veel meer oplopen aangezien het seizoen voorbij is. Deze motor is door mij ontzettend overdreven onderhouden. Er zijn zeer veel bonnetjes aanwezig van verschillende beurtjes en onderdelen. Hij heeft dan ook maar 1000km gereden na zijn laatste grote beurt. Ik zorg ervoor dat er een nieuw pilot power achterbandje onder ligt als hij verkocht wordt. verder zijn alle slijtage onderdelen nog zeer goed! De motor loopt uitstekend, nog nooit problemen mee gehad!

De XT heeft zeer veel extra's hieronder een kleine opsomming:

- Akrapovic uitlaten (incl. Db killers en uitlaat beschermers)
- Zwarte EN blauwe kappenset (incl. zwart EN blauw/zwart zadel)
- 24mx zwart supermoto Fatbar stuur (28mm ipv 22mm)
- Enduro achterlicht incl kentekenplaathouder
- Acerbis handkappen (zwart EN wit)
- Korte instelbare rem en koppelingshendel
- Kleine smoked knipperlichten verwerkt in de passagiershandgrepen, en kleine knipperlichten aan de voorzijde
- Goud powersprox tandwiel
- Witte spokeskins
- Voorvork en achterbrug beschermings doppen
- Renthal semi-soft handvatten
- Tefa Spy kleine spiegels (under arm view)
- Irridium Bougie
- Wat zwart gespoten onderdelen

Reeds is er vervangen:
-Banden
-Remschijf voorzijde
-Remblokken voor en achter
-Ketting en Tandwielen
-Voorvork keerringen en olie

Alle standaard onderdelen (behalve uitlaten) zijn ook aanwezig.

Verder wil ik bij de verkoop nog aangeven dat ik vorig jaar een kleine schuiver heb gemaakt. Hierdoor zitten er kleine krassen op linker uitlaat onder de beschermbuis (niet te zien), het blauwe spatbord en er zitten wat krassen op de linker koppelingshendel, onbeschadigde orginele koppelingshendel is aanwezig maar hij werkt nog uitstekend, vandaar dat deze niet vervangen is.

Kortom een vooral eerlijke en betrouwbare motor waar nog heel veel plezier van te beleven is!

Mijn vraagprijs voor dit alles is 5200 euro.

2wfuu4g.jpg


2cxfhbm.jpg


2qdd9tv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mede Xters!

Na lang overwegen, ga ik mijn XT te koop zetten. Ik baal er ontzettend van dat ie niet kan blijven maar 2 motoren wordt mij net iets te duur. Ik zet hem voorlopig alleen via het forum te koop, mocht je iemand kennen, hij/zij kan mij altijd een berichtje sturen.

Wat informatie:

XT660X uit 2009
33.000 km op de teller, dit zal niet heel veel meer oplopen aangezien het seizoen voorbij is. Deze motor is door mij ontzettend overdreven onderhouden. Er zijn zeer veel bonnetjes aanwezig van verschillende beurtjes en onderdelen. Hij heeft dan ook maar 1000km gereden na zijn laatste grote beurt. Ik zorg ervoor dat er een nieuw pilot power achterbandje onder ligt als hij verkocht wordt. verder zijn alle slijtage onderdelen nog zeer goed! De motor loopt uitstekend, nog nooit problemen mee gehad!

De XT heeft zeer veel extra's hieronder een kleine opsomming:

- Akrapovic uitlaten (incl. Db killers en uitlaat beschermers)
- Zwarte EN blauwe kappenset (incl. zwart EN blauw/zwart zadel)
- 24mx zwart supermoto Fatbar stuur (28mm ipv 22mm)
- Enduro achterlicht incl kentekenplaathouder
- Acerbis handkappen (zwart EN wit)
- Korte instelbare rem en koppelingshendel
- Kleine smoked knipperlichten verwerkt in de passagiershandgrepen, en kleine knipperlichten aan de voorzijde
- Goud powersprox tandwiel
- Witte spokeskins
- Voorvork en achterbrug beschermings doppen
- Renthal semi-soft handvatten
- Tefa Spy kleine spiegels (under arm view)
- Irridium Bougie
- Wat zwart gespoten onderdelen

Reeds is er vervangen:
-Banden
-Remschijf voorzijde
-Remblokken voor en achter
-Ketting en Tandwielen
-Voorvork keerringen en olie

Alle standaard onderdelen (behalve uitlaten) zijn ook aanwezig.

Verder wil ik bij de verkoop nog aangeven dat ik vorig jaar een kleine schuiver heb gemaakt. Hierdoor zitten er kleine krassen op linker uitlaat onder de beschermbuis (niet te zien), het blauwe spatbord en er zitten wat krassen op de linker koppelingshendel, onbeschadigde orginele koppelingshendel is aanwezig maar hij werkt nog uitstekend, vandaar dat deze niet vervangen is.

Kortom een vooral eerlijke en betrouwbare motor waar nog heel veel plezier van te beleven is!

Mijn vraagprijs voor dit alles is 5200 euro.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
2

Heel mooi ding. Jammer dat hem moet verkopen.
Wat is je andere motor? Die gewoon er uit doen. Als je de xtx weg doet krijg je spijt.
Ik heb die van van mij al 6 jaar en heb dit seizoen 1070km gereden maar weg gaat ie echt niet.
 
Hey Finzy,

In de zomer ga ik weleens in dagje toeren met mijn vriendin achterop. dit is prima te doen, hoor ik altijd van haar. ze heeft nooit klachten over het zadel. een dagje toeren is bij mij minimaal 150km. Het zit veel comfortabeler dan wanneer ze achterop zit als ik mijn broer zijn fireblade heb geleend!

Doelde eigenlijk op de toekomst, heb geen tweede motor. wil wel graag een KTM voor volgend seizoen! weet nog niet helemaal welke. voorkeuren gaan uit naar de superduke of smc-r
 
Het zadel van de XTX is veel minder spartaans dan die van een diehard SM. Zitten ook handgrepen bij de buddy (bij mij althans, is volgens mij standaard?). IK kan mij alleen voorstellen dat de buddy wel volle wind in de bakkes krijgt.

Ik weet overigens niet hoe lang jij bent, maar als je met je tenen op de grond staat bij het stoplicht en je hebt ook een duo achterop kan het nog interessant worden om niet om te lazeren bij het minste of geringste. :P

Jaa daarom is een XTX ook een beetje mijn voorkeur.
Ik ben zelf 1.84, heb nog nooit op een xt gezeten omdat ik ook nog niet mag proefrijden want heb me rijbewijs nog niet helaas. Dus ik heb geen idee hoe ik erop zal zitten maar daar komen we met een paar maanden achter :P
 
Hey Finzy,

In de zomer ga ik weleens in dagje toeren met mijn vriendin achterop. dit is prima te doen, hoor ik altijd van haar. ze heeft nooit klachten over het zadel. een dagje toeren is bij mij minimaal 150km. Het zit veel comfortabeler dan wanneer ze achterop zit als ik mijn broer zijn fireblade heb geleend!

Kijk dat klinkt veel belovend !
Hou zelf helemaal niet van Supersports dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken.
Ik zag dat jij je XT verkoopt, mooi ding, precies waar ik naar zoek, gouden velgen, andere uitlaat etc maar helaas is de portomonee er nog niet naar. Succes met de verkoop in ieder geval.
 
Het blok is er uit. 42 kg zonder vloeistoffen.

Nu eerst kleppen stellen en olie filter wisselen en dan alles afdoppen en nog deomteren wat er af kan en dan kan ie naar de soda straaler.

full
 
Ik ben op zoek naar de reflector boven het kenteken, heeft iemand die nog liggen? Ik wilde hem bestellen maar schijnbaar is het geen los onderdeel? :/

Is gewoon een los onderdeel namelijk:
3NCH51300000 REAR REFLECTOR ASSY € 7.09
956070520000 NUT, S/L FLANGE € 1.65
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig nog een zetje standaard achterknippers liggen voor de XTX? Ik heb nu van die poser led dingen die niet te zien zijn -_-
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig nog een zetje standaard achterknippers liggen voor de XTX? Ik heb nu van die poser led dingen die niet te zien zijn -_-

Tjonge wat een overvloed aan activiteit in dit topic, iedereen is aan het rijden wss, hier een setje elcheapo std pinkers.

Mocht je de voorpinkers niet nodig hebben kunnen we de kosten delen, ik kan nog voorpinkers gebruiken. Ik mis echter wel wat kabels op de afbeelding maargoed, niet te moeilijk :X
 
Laatst bewerkt:
Tjonge wat een overvloed aan activiteit in dit topic, iedereen is aan het rijden wss, hier een setje elcheapo std pinkers.

Mocht je de voorpinkers niet nodig hebben kunnen we de kosten delen, ik kan nog voorpinkers gebruiken. Ik mis echter wel wat kabels op de afbeelding maargoed, niet te moeilijk :X

Haha, ik heb toch liever met kabeltjes :P
Ik heb geen zin om te gaan zitten prutsen met zelf gemaakte electra meuk. :o

Voorplinkers heb ik niet nodig btw. Gaat mij puur om de achterknippers.

edit: gelijk effe een DNA stage 2 besteld op off the road.de. Standaard airbox is echt een drama.
Weet iemand of je zo de snorkel er uit kan trekken of blijft er dan een gat over waar je nog iets mee moet doen?
 
Laatst bewerkt:
edit: gelijk effe een DNA stage 2 besteld op off the road.de. Standaard airbox is echt een drama.
Weet iemand of je zo de snorkel er uit kan trekken of blijft er dan een gat over waar je nog iets mee moet doen?

Snorkel kan er zo uit. Ps. Hou er rekening mee dat de injectie rijker afgesteld moet worden met stage 2, de motor zuigt behoorlijk wat extra lucht naar binnen.
 
Er zit een Power Commander in. Kan die dat van zichzelf corrigeren of moet ie echt opnieuw worden afgesteld?

Als je een nieuwer model XT hebt met o2 sensor hebt stelt alleen de closed loop zichzelf af. De PC regelt de open loop afstelling via de map die er op staat, die stelt zichzelf dus niet bij. Je kan of een nieuwe map laten maken of je kan een passende map op internet zoeken (xt 660 forum bijvoorbeeld). Je XT zal met de PC sowieso al rijker staan afgesteld als standaard dus heel slecht zal ie niet lopen zelfs zonder andere map maar met een juiste map haal je toch al snel een paar pk meer. Succes! ;)
 
Als je een nieuwer model XT hebt met o2 sensor hebt stelt alleen de closed loop zichzelf af. De PC regelt de open loop afstelling via de map die er op staat, die stelt zichzelf dus niet bij. Je kan of een nieuwe map laten maken of je kan een passende map op internet zoeken (xt 660 forum bijvoorbeeld). Je XT zal met de PC sowieso al rijker staan afgesteld als standaard dus heel slecht zal ie niet lopen zelfs zonder andere map maar met een juiste map haal je toch al snel een paar pk meer. Succes! ;)

Ik heb een '06 zonder sensor dus dat is dan duidelijk. Van het voorjaar dus maar opnieuw laten afstellen dan. ;)

Ik heb nu een K&N filter, DNA stage 2 airboxcover (is onderweg) en een PC. Kent iemand nog andere (relatief goedkope) foefjes om nog wat meer NM te scoren? Ik wil geen honderden euro's erin pompen maar als er nog wat handigheidjes zijn hoor ik dat graag ;)
 
Laatst bewerkt:
Snorkel kan er zo uit. Ps. Hou er rekening mee dat de injectie rijker afgesteld moet worden met stage 2, de motor zuigt behoorlijk wat extra lucht naar binnen.

Is dat zo?? De luchtopening wordt nauwelijks groter door het verwijderen van de snorkel.
De snorkel is er voornamelijk voor om het aantal db van het aanzuiggeluid te reduceren. (geluidsgolven gaan niet graag 90graden de bocht om). De snorkel dient ook niet als luchtrestrictie. Een andere afstelling zou dan niet nodig zijn lijkt mij. Toch ?
 
Ik heb een '06 zonder sensor dus dat is dan duidelijk. Van het voorjaar dus maar opnieuw laten afstellen dan. ;)

Ik heb nu een K&N filter, DNA stage 2 airboxcover (is onderweg) en een PC. Kent iemand nog andere (relatief goedkope) foefjes om nog wat meer NM te scoren? Ik wil geen honderden euro's erin pompen maar als er nog wat handigheidjes zijn hoor ik dat graag ;)

14T Voortandwiel of groter achtertandwiel maar dan heb je al snel een langere ketting nodig ;) Open uitlaat als je die nog niet hebt verder valt er niet veel te winnen tenzij je het top-end aan gaat passen.

Snorkel kan er zo uit. Ps. Hou er rekening mee dat de injectie rijker afgesteld moet worden met stage 2, de motor zuigt behoorlijk wat extra lucht naar binnen.

Is dat zo?? De luchtopening wordt nauwelijks groter door het verwijderen van de snorkel.
De snorkel is er voornamelijk voor om het aantal db van het aanzuiggeluid te reduceren. (geluidsgolven gaan niet graag 90graden de bocht om). De snorkel dient ook niet als luchtrestrictie. Een andere afstelling zou dan niet nodig zijn lijkt mij. Toch ?

Mijn reactie was gericht op de stage 2 filter. Je hebt gelijk wat de snorkel betreft hoewel het wel een kleine restrictie is natuurlijk maar het effect zal in de praktijk nihil zijn. Een voordeel van het verwijderen van de snorkel is het verbeteren van de gas reactie die 90 graden bochten vertragen ook de aangezogen lucht in het inlaatkanaal.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan