XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Weten jullie of er nog ergens Yamaha xt660x motoren te koop staan tussen de 3 en 4 duizend euro? Ik kwam er een aantal tegen bij MotoFun in Twello op autoscout maar ik vind het niet zo'n betrouwbare zaak als ik de website zie, ze zijn niet gediend van proefritjes etc.
 
Weten jullie of er nog ergens Yamaha xt660x motoren te koop staan tussen de 3 en 4 duizend euro? Ik kwam er een aantal tegen bij MotoFun in Twello op autoscout maar ik vind het niet zo'n betrouwbare zaak als ik de website zie, ze zijn niet gediend van proefritjes etc.

Ik heb mijn motor ook van Motofun uit Twello, ik vind het een prima zaak, je kan gewoon een proefrit maken. wel was mijn motor geïmporteerd uit Italië, dus wist er geen onderhoudshistorie van. maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad. prima service en aardige lui!
 
Weten jullie of er nog ergens Yamaha xt660x motoren te koop staan tussen de 3 en 4 duizend euro? Ik kwam er een aantal tegen bij MotoFun in Twello op autoscout maar ik vind het niet zo'n betrouwbare zaak als ik de website zie, ze zijn niet gediend van proefritjes etc.
Gewoon zelf in Duitsland een motor ophalen, staan er genoeg:
Www.mobile.de👍👍
 
Ik heb mijn motor ook van Motofun uit Twello, ik vind het een prima zaak, je kan gewoon een proefrit maken. wel was mijn motor geïmporteerd uit Italië, dus wist er geen onderhoudshistorie van. maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad. prima service en aardige lui!

Binnenkort dan maar eens gaan kijken. Woon er een half uurtje vandaan dus zoveel moeite is het niet.
Dit word mn eerste motor dus heb er niet zoveel verstand van. Is het dan wel slim om naar zo'n zaak te gaan?
 
Binnenkort dan maar eens gaan kijken. Woon er een half uurtje vandaan dus zoveel moeite is het niet.
Dit word mn eerste motor dus heb er niet zoveel verstand van. Is het dan wel slim om naar zo'n zaak te gaan?

Zou ik zeker iemand meenemen die er wel verstand van heeft. Verkopers ruiken onervarenheid en naaien je een oor aan als je pech hebt.
 
Bedankt voor de tip.
Zag deze staan op een uurtje rijden afstand: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...delVariant1.modelDescription=660&pageNumber=3

Komt er veel bij kijken als je een motor importeert vanuit Duitsland?

Je moet even kijken op de site van de RDW daar staat alles uitgelegd -> Invoeren vanuit EU- of EVA-land | RDW. De motor moet aan een aantal eisen voldoen zoals max decibel, juiste verlichting etc. Ik heb mijn XT uit belgie geïmporteerd en ging allemaal vrij soepel :). Hou er wel rekening mee dat je minimaal het ophalen met een karretje oid moet doen.
 
Nou, de XT X staat in de schuur, accu er uit en fuel saver meuk erin. Komt pas maart weer uit de schuur (winterstop verzekering).

Heb ik nog wel een vraag: wat voor peut kan je het beste in de XTX gooien? Hij draait gewoon goed op '95 maar daar zit steeds meer bio meuk in. Nu heb ik gehoord dat met name eenpitters daar niet van houden omdat er meuk in de motor achterblijft etc. Het beste zou dus zijn om altijd '98 te tanken werd mij verteld. Heeft iemand hier ervaring mee?

'98 = betere verbranding = beter voor het blok, redeneert de leek in mij. ;)
 
Nou, de XT X staat in de schuur, accu er uit en fuel saver meuk erin. Komt pas maart weer uit de schuur (winterstop verzekering).

Heb ik nog wel een vraag: wat voor peut kan je het beste in de XTX gooien? Hij draait gewoon goed op '95 maar daar zit steeds meer bio meuk in. Nu heb ik gehoord dat met name eenpitters daar niet van houden omdat er meuk in de motor achterblijft etc. Het beste zou dus zijn om altijd '98 te tanken werd mij verteld. Heeft iemand hier ervaring mee?

'98 = betere verbranding = beter voor het blok, redeneert de leek in mij. ;)


Op 95 loopt hij bij mij prima. Op 98 iets beter en op 100 (Duitsland) nog weer wat lekkerder. *D
Ik geloof niet dat er bij 95 meuk achterblijft in de motor. In principe is het nagenoeg een gesloten systeem. De motoren zijn ontworpen op 95. Dus waarom zouden ze er niet van houden.
Komt er meuk in je blok, dan heb je ergens een mechanisch probleem. Dat los je niet op door andere brandstof te tanken.
 
Twee weken terug reed ik met mijn motor de zoveelste woon-werk-verkeer rit. Alleen dit keer wilde mijn motor mij niet tot huis brengen. Door een te weinig hoeveelheid olie (oliepeil gaf constant anders aan) is mijn krukas vast geslagen en heeft de kop beschadigd, zuiger in stukjes en staat de zuigerpen er krom op. Nu vroeg ik mij af of er iemand misschien een motorblok in onderdelen heeft liggen? Ik ben het meest opzoek naar een krukasset.

Stuur me maar een PM als je weet waar er nog een tweedehands krukas te kopen is.

alvast hartstikke bedankt.
 
Twee weken terug reed ik met mijn motor de zoveelste woon-werk-verkeer rit. Alleen dit keer wilde mijn motor mij niet tot huis brengen. Door een te weinig hoeveelheid olie (oliepeil gaf constant anders aan) is mijn krukas vast geslagen en heeft de kop beschadigd, zuiger in stukjes en staat de zuigerpen er krom op. Nu vroeg ik mij af of er iemand misschien een motorblok in onderdelen heeft liggen? Ik ben het meest opzoek naar een krukasset.

Stuur me maar een PM als je weet waar er nog een tweedehands krukas te kopen is.

alvast hartstikke bedankt.

Als ik jou was zou ik effe bij Off the road.de gaan kijken. Die hebben de hele handel te koop. zelfs de gepimpte versie.

OFF-THE-ROAD | Engine Tuning
 
De beste wensen.
ik lees sinds kort mee,en vroeg me af of er
Hier een xtx voor een leuk prijsje te koop staat
of iemand die hem verkoopt.....
in dat geval graag een pbmvg
 
Ten eerste, gelukkig nieuwjaar allemaal.

Ik ga over een maand of 2 een XT kopen en ben een beetje aan het rondkijken alvast (kan niet wachten).
Maar mijn budget ligt zo rond de 4000/4500 euro, voor die prijs zie ik een hoop xt's met of weinig KM(12000/15000) maar ook volledig standaard, maar ook xt's met rond de 30k km met andere dempers etc.

Wat raden jullie mij aan?
Liever een XT met wat minder kilometers en dan later zelf andere dempers kopen enz.
Of is 30k kilometer nog niet erg veel en is dat prima te doen?

Hoor het graag van jullie :)
 
30.000 km is in principe niks mis mee. Maar ik zou geen €4500,- aan een XT660X met aftermarket dempers en 30.000km op de teller.
Wel eerder voor een standaard met 12.000km op de teller. Het ligt natuurlijk ook aan de leeftijd en hoe de motor er voor de rest eruit ziet. Voor €500,- kun je zelf ook aftermarket uitlaten erop zetten.

Mijn XT is van 2005 met 31.000km op de teller en leovince uitlaten erop.
Ik verkoop hem gelijk als ik er €4500,- voor geboden krijg.
 
Ik zie het op marktplaats en motor occasion. Het lijkt wel of de vraagprijs gestegen is van de XT660X.
Er zijn erbij die vragen bijna hetzelfde als ik vier jaar geleden voor die van mij heb betaald.
Dan zou ik iets van €50,- per jaar aan afschrijving hebben. :-)
 
Zolang je dat ding goed onderhoud zijn ze redelijk waardevast.

Ik ben sinds twee maandjes ook eigenaar van een XT. Helaas nog niet veel op gereden. Lees ook al een tijdje mee op dit forum, en vooral dit topic. Kan in ieder geval niet wachten tot de zomer!
 
Heb mezelf een leuke kadootje aangeschaft :)

Progressieve voorveren en een hyperpro schokbreker, hopelijk van de week ophalen en dan maar is monteren. Zal een wereld van verschil zijn :D

Foto volgt zodra binnen!
 
In september heb ik een offroad training gevolgd bij toine van dijk op het eurocircuit in valkenswaard, heeft 1 van jullie wel eens een offroad rit gedaan met de xt of iets vergelijkbaars? (moest naderhand alles weer vast draaien) :) :o

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan